Skocz do zawartości

[525tds]Elektrozawór podciśnienia- brak wezyka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamknieto moj temat,niezdazylem nawet uzyskac informacji.

Czy ktos moze wie czy z zaznaczonego na czerowono krucca wychodzi jakis wezyk?,na tym elektrozaworze z tylu jest umnie pusty kruciec wezyka niebylo,bede wdzieczny za odpowiedz zanim znowu zamknom moj temat.

http://images63.fotosik.pl/556/10d4742da740af41med.jpg

Powitać autorze-tytuły rób prosze tak jak ja to zrobiłem za ciebie i nie będziesz żdziwiony że ktoś zamknął.Najlepiej jak przeczytasz to dla wtajemniczenia-- viewtopic.php?f=72&t=117890 POzdr.Dani

Opublikowano

Może nie zamknom bo twój temat ma tym razem poprawny tytuł :mrgreen: :cool2:

Co do foto - chodzi Ci o miejsce gdzie jest ta mała czerwona kropka? Ja tam nie za Chiny nie widzę żeby jakiś wężyk mógł tam być wcześniej... Możesz dać foto z większym przybliżeniem? A w międzyczasie popatrz czy nie ma gdzieś jakiegoś węzyka, który sobie bezpańsko zwisa z jednej strony. Jak znajdziesz taki to znaczy, że coś tam jednak było..

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano

Witam z tego elektozaworu z czerwonym punktem wychodzi z tylu kruciec w ktorym jest mala dziurka,mysle ze tam przychodzi wezyk,ale nigdzie nieznalazlem drugiego wejscia gdzie moglby sie laczyc z jakims innym urzadzeniem

 

http://images64.fotosik.pl/558/50221c46077ffef9med.jpg

 

 

 

 

 

Chcialem dodac ze to niejest ten elektrozawor za filtrem paliwa tamten mam dobrze podlaczony ,ten jest przy samej pompie wtryskowej

Opublikowano

Jak widzisz na schemacie, który podesłał Ci Dani, w TDSie do tego króćca jest podpięty kawałek wężyka z filtrem (podejrzewam, że jakiś filterek powietrza - tak przypuszczam) i zdaje się nie jest on nigdzie dalej wpięty tylko pewnie wsunięty w jakiś uchwyt/opaskę żeby nie dyndał luźno przy bebechach silnika.

W m57d25/d30 jest już tak rozwiązane, że tego wężyka z filterkiem nie ma w ogóle - jest sam króciec bez żadnego wężyka. A czy powinna być w tym króćcu dziurka, czy powinien on być ślepy to szczerze mówiąc nie wiem.

W m57 z automatyczną skrzynią biegów przy kolektorze ssącym było z reguły dodatkowe sterowanie klapkami zawirowań więc być może wtedy jest to wpięte w ten dodatkowy króciec ale są to tylko moje domysły. Ja u siebie klapek zawirowań w kolektorze fabrycznie nie mam więc pewnie mam pusty króciec - dowiem się tego na wiosnę jak się zrobi cieplej bo chcę zrzucić kolektor i wymienić ten zaworek oraz wszystkie wężyki podciśnienia więc wtedy będę miał ten zawór w ręce to sobie obejrzę.

Dziwne jest tylko to, że w przypadku mojego silnika oba elektrozaworki (ten od EGR i od turbiny) mają taki sam numer części jednak się różnią bo ten od turbiny na tym najniższym króćcu ma filterek (to by się zgadzało z rozwiązaniem z m51), zaś ten przy EGR już tego filterka nie ma tylko goły króciec.

Pzdr.

 

EDIT: Już się wyjaśniło - to schematy na RealOEM nie są idealnie dokładnie i normalnie oba te zaworki mają mikrofiltry powietrza na tym najniższym króćcu.

Opublikowano

Kolega chyba mnie troche zle zrozumial.ten zaworek ktory oznaczylem strzalka czerwona-Toniejest elektrozawor z tym malym filterkiem.Ten elektrozawor ktory oznaczylem jest wczesniej kolo pompy wtryskowej zaraz pod egr,tamten elektrozawor z filterkiem mam dobrze podlaczony,w obecnej chwili mam odlaczony egr ,dlatego iz auto zaczelo nie rowno chodzic i kopcic na bialo-Egr wyczyszczony- jest jak nowy,zamyka i otwiera-ale nie spelnia swojej roli

 

 

Opublikowano

W e39 tds manual przy filtrze paliwa są cztery elektrozaworki:

-jeden trójdrożny-to ten od EGR i z tym małym filterkiem na końcu (powinien być on zamocowany w uchwycie pod zbiornikiem wyrównawczym).

-trzy dwudrożne:

-do żaluzji na chłodnicy

-do kolektora ssącego

-niewykorzystany (z niepodłączonym króćcem).

Możliwe że ten ostatni jest wykorzystany przy automacie-ale tego nie wiem.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Wszystkie wezyki podcisnienia wymienione egr zaslepiony-Bardzo dobre przyspieszenie-Niestety odcina przy 140-150-sami zobaczcie

Opublikowano
A jak na 4 biegu przekroczysz 3-3,5 tys.obrotów to też Ci odcina?
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Na 4 biegu .Tak jak kolega pisze nie odcina , ale pedal gazu w podlodze -zastanawiam sie nad przeplywka,kiedys mialem e34,12v 525 benz ,mialem tam podobny problem,pojechalem do serwisu pamietam,do Zielonej gory,bo jestem z zar

i tam powiedzieli fachmany ze przeplywka koszt wtedy byl 1500zl,jakies 9 lat w stecz auto bylo z 90-roku a wiec 60 na godz i wrocilem do domu,rozebralem przeplywke okzalo sie ze sa tam takie blaszki na potencjometrze i jedna byla podgieta ,przygielem ja zeby dotykala potencjometra,i na chybil trafil znalazlem przyczyne.Tylko tutaj jest inna budowa silnika,czasem zastanawiam sie czy nie lepiej bylo kupic bmw w benzynie,podjade gdzies na komputer i zobaczymy,jak nie znajda to auto do zyda,ja potrzebuje auto do jazdy a nie do naprawy. Gosc troche mnie ozenil z tym samochodem ale zapuzno kazdy wie co kupuje ,tylko ze okazuje sie wszystko dopiero puzniej-

Dziwi mnie tylko ze auto jak przspiesza to ma poteznego kopa,na drugim biegu jak depne to kola boksuja.Ale natym koniec.A moze zrobili wersje oszczednosciowa ,i ona jedzie tylko 140.Jak Polska Syrenka.

Opublikowano

Zerknij na turbinkę-czy nie było kombinacji przy ciegnie od zaworu w-g.

I sprawdź na kompie-zobaczymy,czy jakieś błędy wyrzuci.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie dzisiaj troche ,zgupialem,a mianowicie wrocic .chcialem do tematu tego malego filterka ,ktory najprawdopodobniej ma byc podlaczony od elektrozaworu,z dolnego krucca.do korektora dolotowego od spodu.Tak tez mam podlaczone.

Dzsiaj napisal domnie gosc,na youtube ,tam mam zamieszczony filmik,jak powinno byc podlaczone podcisnienie.Szanowny kolega podal mi schemta,i napisal ze mam zle podlaczone,a mianowicie,ze ten filterek ma byc podlaczony do elektrozaworu,ale druga koncowka ma wisiec---Z korektora dolotowego ma byc podlaczony wezyk do zaworu turbo,wiec moje pytanie,gdzie jest czujnik turbo ,zeby podlaczyc,ten wezyk,jest tu taka kostka 3 pinowa z ktorej wychodzi kruciec.

Co myslicie otym co napisalem.Usterki swojego bmw nie znalazlem nadal odcina,przy 150.

Opublikowano

Odcinanie paliwa zostalo znalezione,kolega na youtube,znalazl moj film,gdzie opisywalem poszukiwanie,usterki,i odrazu wyprowadzil mnie z blendu.A mianowicie

w pierwszym poscie ktory tu napisalem,pytalem,o kostke z kruccem,kostka 3 pinowa zaznaczylem na zdjeciu czerwona stzralka.Zle podlaczenie bylo.A bylo tak--Od spodu korektora dolotowego byl podlaczony

ten filterek,ktory powinien byc podlaczony tylko,do elektrozaworu,a dalej.nigdzie, poprostu ma wisiec,od korektora od spodu ma isc wezyk do kostki 3 pinowej,o ktora pytalem,jest to czujnik doladowania tam podlaczylem wezyk.Sprawa egr toczy sie nadal,podejrzewam zepsuty elektrozawor na wolnych obrotach egr jest caly czas otwarty,i nie mozna ruszyc z miejsca bo odrazu gasnie,wiec narazie zaslepilem, i zawor jest zamkniety i wszystko jest ok-pojawil sie problem z klaksonami brak napiecia na kablach,przy samych klaksonach, w kierownicy jest wszystko ok

znalazlem przy akumulatorze duzy pomaranczowy bezpiecznik,niewiem od czego on jest.Moze ktos podpowie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.