Skocz do zawartości

Falujące obroty na zimnym silniku 320 CD 2004


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Niedawno kupiłem sobie Beemke e46 320 cd (Coupe)z 2004 roku. Od kupna samochodu zauwazylem ze kiedy odpalam auto na zimnym silniku to faluja mi bardzo delikatnie obroty przez niedluga chwile 700-800... Dzisiaj przy -2*C auto odpalilo sie jak traktor ( nigdy wczesniej obroty przez krotka chwile nie schodzily tak nisko przy odpaleniu, wczesniej byly to minimalne roznice, nie mniej jednak widoczne )... trzeslo nim przez pierwsze pare sekund,potem odpalilem ogrzewanie (przy odpalaniu auta wszystko bylo powylaczane) , obroty spadly i znow delikatnie falowaly. po paru sek bylo juz ok . Kolejna objawa jest taka ze: kiedy jade juz na zimnym silniku i przekroczy niebieska kreske temperatury i kiedy jade ze stala predkoscia .. nie wazne czy na1, 2 biedu , 3,4,5,6 , kiedy trzymam pedal gazu w jednym miejscu ( w momencie kiedy wskazowka temperatury wychodzi za niebieski znacznik przez bardzo krotki moment tak jakby ktos pulsacyjnie dodawal i puszczal gaz ( takie szarpanie ) ... wystarczy wtedy dodac delikatnie gazu badz zdjac noge z gazu na ulamek sekundy i od tamtej pory samochod chodzi jak igielka do momentu kiedy znow nie wsiade rano do zimnego auta ( nierozgrzanego ). CO moze byc przyczyna dziwnego uruchamiania auta rano i tych chwilowych szarpniec kiedy auto zaczyna lapac temperature powyzej niebieskiej kreski?Dodam pare szczegolow ktore moga miec znaczenie :

-Kiedy jade i zalaczam ogrzewanie na zimnym silniku slychac taki jakby ,,syk'' ( dzwiek podobny jakbyscie przylozyli ucho do starego telewizora, talkie ,,zzzzzziiiiiiiiiiiiiii'') :DDDDD

-Po kupnie wymienione po tygodniu czasu (na start) - Nowe koło dwumasowe LUK, Sprzegło LUK ( po wymianie mechanior zapytal mnie kto mi radzil wymienic te czesci, bo zarowno kolo dwumasowe jak i sprzeglo bylo w bardzo dobrym stanie, ale wolalem to zrobic zwlaszcza ze nie wiedzialem co lezy w srodku :))) , olej mobile one 0w40 , filtr paliwa bosch, powietrza bosch, oleju knecht, kabinowy filtron.

-auto ma przejechane dokladnie 197 000 ( raczej autentyczny przebieg, udokumentowany i auto kupione od Belga )

-nie wiem w jakim stanie jest akumulator

-nie wiem w jakim stanie jest alternator

-leje paliwo zawsze na Orlenie

-auto ma pie****niecie, nie muli , jak daje w pi...czke :)) to tylko na optymalnej temperaturze (90*C) i zawsze przed wylaczeniem auta najpierw wylaczam cala elektryke ( swiatla, radio , ogrzewanie itp ), jak odpalam mam wszystko wylaczone . Problem wystepuje tylko i wylacznie jak auto sie rozgrzewa ... rano na odpaleniu iw momencie kiedy kreska temperatury przekracza niebieski wyznacznik.. na dodatnich temperaturach ( jak bylo np 7*C w styczniu ) auto przy odpalaniu tylko przez pierwsza sekunde po odpaleniu mialo jedno minimalne ,,falniecie'' , ze ledwo bylo widac ze sie wskazowka ruszyla. Nie wiem jak jest w lato albo przy wyzszych temperaturach bo auto mam od konca listopada. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

 

PS: Sorki za jezyk , chcialem jak najlepiej zoobrazowac moja sytuacje , mam nadzieje ze sie udalo :)))))))))))

Opublikowano

Pierwsze co to poszukaj kogoś z INPA, czy DIS i niech Ci błędy sprawdzi, skasuje i podjedź do niego za jakiś tydzień dwa i zobacz co się ponownie pojawiło. Nie musi być w sumie INPA, DIS. Widziałem fajne przenośne komputery z oprogramowaniem, które błędy czytał i nawet live data można było zapuścić.

 

Jak błędy sprawdzisz i nic się nie wyjaśni to wtedy można szukać "po omacku".

 

Za falowanie obrotów może odpowiadać elektryczny podgrzewacz, czujnik wałka. Za szarpanie podczas jazdy wtryski, EGR, przepływka.

Kojarząc fakt jazdy na zimnym obstawiał bym elektryczny podgrzewacz lub wtryski.

Opublikowano
Pierwsze co to poszukaj kogoś z INPA, czy DIS i niech Ci błędy sprawdzi, skasuje i podjedź do niego za jakiś tydzień dwa i zobacz co się ponownie pojawiło. Nie musi być w sumie INPA, DIS. Widziałem fajne przenośne komputery z oprogramowaniem, które błędy czytał i nawet live data można było zapuścić.

 

Jak błędy sprawdzisz i nic się nie wyjaśni to wtedy można szukać "po omacku".

 

Za falowanie obrotów może odpowiadać elektryczny podgrzewacz, czujnik wałka. Za szarpanie podczas jazdy wtryski, EGR, przepływka.

Kojarząc fakt jazdy na zimnym obstawiał bym elektryczny podgrzewacz lub wtryski.

 

wszystko tak jak kolega napisał

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów :)

 

Ja również borykam się z problemem falujących obrotów w moim E46. Mam silnik 2.0d 150 km . Problem wygląda następująco: na biegu jałowym w bezruchu (np. stanie na światłach) obroty silnika falują pomiędzy 600-900 ale tylko przy włączonym nawiewie. Gdy wyłączę nawiew, obroty regulują się momentalnie i wskazówka nawet nie drgnie. Obroty nawiewu niezależnie od poziomu, który ustawie, nie falują. Po dłuższej jeździe (kilkadziesiąt km) problem rzadko występuje lub w ogóle. Podobny objaw pojawia się przy kręceniu kierownicą podczas postoju na jałowym - obroty minimalnie opadają, za to w ruchu już nie. Z tego co wyczytałem, to przy kręceniu na postoju chyba normalne? Nie przeszkadzałoby mi bardzo to falowanie, gdyby nie fakt, że gdy samochód postoi powiedzmy dobę, to zdarza się, że ciężko odpala (a mrozów nie ma na razie). Oprócz tego zauważyłem, że silnik osiąga optymalną temperaturę tylko podczas dłuższej jazdy po mieście. Na trasie temperatura spada, przy czym wskaźnik pokazuje tą pierwszą kreskę za niebieskim polem, czasem minimalnie wyżej (pewnie termostat do wymiany, tylko który?). Po zakupie samochodu oddałem go do mechanika i zrobione zostało:

-wymiana wszystkich filtrów i oleju

-wyjęcie klapek z kolektora

-podłączenie do komputera celem sprawdzenia błędów (tylko 2 czujniki parkowania do wymiany)

-3 tygodnie temu akumulator wymieniony na nowy

-wymienione świece

 

Nic z powyższych nie miało wspólnego z problemem (występował jeszcze przed oddaniem do mechanika).

 

Zaczynam się zastanawiać, czy coś nie ciągnie mi energii z akumulatora po zgaszeniu samochodu.

 

Byłbym wdzięczny za jakieś porady :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów :)

 

Ja również borykam się z problemem falujących obrotów w moim E46. Mam silnik 2.0d 150 km . Problem wygląda następująco: na biegu jałowym w bezruchu (np. stanie na światłach) obroty silnika falują pomiędzy 600-900 ale tylko przy włączonym nawiewie. Gdy wyłączę nawiew, obroty regulują się momentalnie i wskazówka nawet nie drgnie. Obroty nawiewu niezależnie od poziomu, który ustawie, nie falują. Po dłuższej jeździe (kilkadziesiąt km) problem rzadko występuje lub w ogóle. Podobny objaw pojawia się przy kręceniu kierownicą podczas postoju na jałowym - obroty minimalnie opadają, za to w ruchu już nie. Z tego co wyczytałem, to przy kręceniu na postoju chyba normalne? Nie przeszkadzałoby mi bardzo to falowanie, gdyby nie fakt, że gdy samochód postoi powiedzmy dobę, to zdarza się, że ciężko odpala (a mrozów nie ma na razie). Oprócz tego zauważyłem, że silnik osiąga optymalną temperaturę tylko podczas dłuższej jazdy po mieście. Na trasie temperatura spada, przy czym wskaźnik pokazuje tą pierwszą kreskę za niebieskim polem, czasem minimalnie wyżej (pewnie termostat do wymiany, tylko który?). Po zakupie samochodu oddałem go do mechanika i zrobione zostało:

-wymiana wszystkich filtrów i oleju

-wyjęcie klapek z kolektora

-podłączenie do komputera celem sprawdzenia błędów (tylko 2 czujniki parkowania do wymiany)

-3 tygodnie temu akumulator wymieniony na nowy

-wymienione świece

 

Nic z powyższych nie miało wspólnego z problemem (występował jeszcze przed oddaniem do mechanika).

 

Zaczynam się zastanawiać, czy coś nie ciągnie mi energii z akumulatora po zgaszeniu samochodu.

 

Byłbym wdzięczny za jakieś porady :)

MAM TO SAMO !!! to samo z temperatura ... z tego co czytalem (a troche forum przewertowalem ) moze to byc :

Termostat egr ( nie lapie temperatury )

elektryczny podgrzewacz cieczy ( falujace obroty )

u mnie dodatkowo przy zimnym silniku jak obroty schodza z 1100 do normalnosci w pewnym krotkim momencie wibruje mi auto i slychac glosniejsza prace silnika. Idealnie te same problemy ma gosc , ktorego filmik znalazlem na Youtubie. http://www.youtube.com/watch?v=ldG-hf5-dzk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.