Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam takowy problem. Jak auto jest zimne, zapale i dojdzie do odpowiedniej temperatury to zaczyna wzrastac mi poziom płynu w zbirniczku wyrównawczym, dodaje gazu podnosi sie o pół centymetra i jest spokój, po chwili znowu dodaje gazu i znowu się troszke podnosi. W pewnym momecie płyn wylewa się ze zbiorniczka. Gasze silnik, zapalam po minucie jeszcze raz i wszystko jest dobrze. Płyn gwałtownie opada do normalnego poziomu. Zadnych zawirowań. Na wszystkich postach na temat odpowietrzania czytałem za trzeba to robic tak długo az z odpowietrznika zacznie leciec czysty płyn bez pęchezyków powietrza. Tylko ze ja odpowietrzam juz ze 20 raz i tylko troszkę syczy, troszke pary a i tak się płyn nie pojawia.
Opublikowano (edytowane)

Ewidentnie wszystko wskazuje ze masz tam jeszcze powietrze.

...ale nie koniecznie :)

 

Jak masz zimne auto to zwróć uwagę ile jest płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli jest poniżej połowy to uzupełnij do pełna zakręć mocno korek i dobrze zagrzej silnik. Poziom zejdzie znowu do połowy (zanim silnik się zagrzeje) dlatego że płyn zostanie wciągnięty do obiegu i wyrówna się ponownie jego poziom (po zagrzaniu - będzie trochę wyższy). Nie odkręcaj korka wlewu tylko "popuść" odpowietrznik (niektóre bmki maja go na termostacie inne mają tylko 1 - obok korka wlewu na chłodnicy). Poczekaj aż przestanie lecieć powietrze i zacznie wyciekać czysty płyn.

 

Zakręc odpowietrznik i zgaśsilnik. Poczekaj aż ostygnie i ponownie uzupełnij płyn. Rób to tak długo aż w zbiorniku wyrównawczym będzie minimalnie ponad pół.

 

Nie odkręcaj korka podczas pracy silnika ponieważ naturalnie płyn będzie się podnosił i wyciekał. Silnik wytworzy w całym obiegu ciśnienie do 1,5 Atm. To sporo, dlatego gumowe rury będę lekko twardawe ale nie kamiennie twarde - każdorazowe otwarcie korka spowoduje wywalenie płynu na zewnątrz.

 

Płyn uzupełniaj tylko na zimnym silniku.

 

Pozatym:

 

- na zimnym silniku sprawdź pociągając za linkę gazu czy woda w chłodnicy się przelewa (mam na mysli że słyszysz jak wewnątrz zbiorniczka wyrównawczego coś bulgodze) - jeżeli tak to ok. Jeżeli nie to pompa.

Edytowane przez DoctorQ
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano

:duh: Może masz przedmuch ,uszczelko pod głowicą???

W przewodach zchłodziwem jest duże ciśnienie?Twarde są :?:

ZYCIE JEST .... za KROTKIE!
Opublikowano
Nie, weze są w miare ok. Mozna z powodzeniem je scisnąc. Co do uszczelki nie jestem pewien czy to moze byc ona. Miałem kiedy przedmuch tak jak opisujesz ze cisnienie szło na wode. Było to w innym aucie na silniku 4 cylindrowym. Tylko ze taki przedmuch powodował ze przy gaszeniu silnika, tłok zasysał do cylindra wode jak strzykawka. A podczas jak stygł to naleciało tyle ze nie szło wałem obrucic. Wiec narazie to wykluczam bo tu narazie takiego zjawiska nie zaobserwowałem
Opublikowano
DoctorQ czy napewno tak się odpowietrza układ chłodzenia? Ja to robiłem tak ze nalewałem płynu do kreski która jest w połowie zbiorniczka z napisem max. Zakrecałem wszystkie korki, odpalałem auto i po nagraniu się silnika poluzowywałem odpowietrznik. Piszesz mi ze mam nalac płynu po sam korek, czy jest to aby bezpieczne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.