Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam maly problem (moze dla wielu glupi) ale gdzie znajduje sie oznaczenie silnika (chodzi mi czy to jest M40 czy M42)

A pytam dlatego ze ostatnio zmienialem silnik i nie wiem czy troche mechanik sobie nie przyciol w czlonka ;]

Opublikowano
Jesteś pewny że chcesz znać różnicę pomiędzy M40 a M42? czy może chodzi ci o M40 a M43? albo M42 z M44? ponieważ silniki M40 i M43 są silnikami SOHC (single over head camshaft) z jednym wałkiem rozrządu nad głowicą. Zaś z drugiej strony silniki M42 i M44 będące silnikami IS DOHC (double over head camshaft) są silnikami z dwoma wałkami rozrządu i da się je rozróżnić po wielkości dekla zaworów (m40 a M42). A jeżeli chodzi o różnicę pomiędzy M40 a M43 da się je łatwo rozróżnić po wyglądzie kolektora ssącego, inaczej skonstruowany dwu częściowy (m43) zaś (m40) jest mniejszy i prostszy. Jeżeli chodzi o różnicę pomiędzy M42 i M44 to różnicy chyba takowej z wyglądu nie ma, i z tego co się dowiedziałem to da się je rozróżnić po tym że M42 było w przedlifcie a M44 już po lifcie. A co do znaków znamionowych silnika ciężko powiedzieć, myślę że powinny być nabite po prawej stronie silnika na bloku patrząc od przodu samochodu oczywiście.
Opublikowano (edytowane)

Ogólnie to w temacie tych znaków musi się wypowiedzieć ktoś kto wyciągał silnik i widział cały słupek. Ja rozróżniam silniki po wyglądzie tylko z M42 i M44 są większe problemy tak jak z M50 i M52.

 

Edit* - Widzę że masz w profilu wpisane 318i czyli sugerując się tym możesz mieć albo M40 albo M43, różnicę pomiędzy nimi da się łatwo zauważyć.

 

M40

http://i42.tinypic.com/zyitya.jpg

 

M43

http://www.freeimagehosting.net/uploads/98148ef01b.jpg

 

*zdjęcia z google

Edytowane przez Versi
Opublikowano
Bo tak jak czytalem chocby na wikipedi to jest kilka wersji silnika 1.8 (115km i 113kkm) i chcialem sie dowiedziec ktory mam zeby dokladnie dopasowywac podzespoly
Opublikowano (edytowane)
Tak odnoszą się one właśnie do silników M40 i M43 (1.8). M40 był silnikiem starszym (bardziej awaryjnym) na pasku rozrządu, miał on właśnie 113koni i 83kW za to silnik M43 był silnikiem nowszym już na łańcuchu rozrządu i miał 115 koni i 85kW (jest uważany za silnik tzw ,,idiotoodporny" ponieważ jest mało awaryjny i ma trwały łańcuch rozrządu i jest w miarę ekonomiczny. Mi na mieście spala 10-11L) P.S zobacz edit u góry zamieściłem ci wygląd obu silników. Edytowane przez Versi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.