Skocz do zawartości

[525td] Świece żarowe, wtryski, nastwanik.


malpa84

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu mam problem z kulturą pracy silnika. Zauważyłem iż nie dogrzewa mi świec. Grzeją się one wyłącznie po przekręceniu kluczyka (wzbudzenie z kluczyka), natomiast po 20 sekundach gasną i już dalej się nie grzeją, auto chodzi jak Ursus. Po podłączeniu na krótko i "dogrzewaniu" co kilka sekund świec auto pracuje normalnie.

Moje pierwsze pytanie brzmi jak powinny działać prawidłowo świece :?: Powinny dogrzewać na zimnym czy nie :?: Co może być uwalone - czujnik temperatury, a może sterownik :?:

 

Drugi problem to albo nastawnik albo wtryski. Po zalaniu paliwa z beczki (albo z jakąś farbą albo z unigruntem) auto podczas zapalania na ciepłym (po postoju dłużej niż 5 min) kręci jak oszalały aż w końcu odpali, z tłumika kopty oczywiście,a do tego spadła moc, wzrosło spalanie i oczywiście kopci praktycznie i na wolnych i wysokich obrotach. Czuć takie delikatne szarpanie silnikiem jakby nie chodził na jeden albo dwa cylindry. Do tego zdarza się iż jadąc wrzucając na luz zgaśnie. Na chwilę obecną sprawdziłem jedynie elektronicznie wtrysk sterujący, ma ok 91 Ohm i błędy silnika - 10 Start-of-injection control deviation.

Mam pompkę do wtrysków ale nie wiem przy jakim ciśnieniu powinny otwierać się wtryski.

Poniżej dwa PrtSc z INPY na których bardzo nie podoba mi się start wtrysku i dawka paliwa która szaleje.

 

INPA 1

 

INPA 2

 

Jakie powinny być wartości prawidłowe i od czego zacząć robotę z silnikiem :?: Ewentualny koszt czyszczenia nastwanika :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak podpinasz pod kompa i wchodzisz w błędy silnika to pokazuje ci błąd nastawnika ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd silnika jest tylko jeden - 10 Start-of-injection control deviation. Wiem na pewno iż to się stało po zalaniu dziadostwa. Nie wiem czy samo czyszczenie nastawnika coś może pomóc czy trzeba już pompę robić :?: Auto ma najechane 300000 km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.