Skocz do zawartości

520i wskazania temperatury silnika


mangussta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przeglądając forum zauważyłem, że wielu z nas boryka się z ukł. chłodzenia, temat ten i mnie nie ominął. Ostatnimi czasy miewałem ubytki płynu, winny okazał się pęknięty termostat i cieknąca pompa wody - te drugie zauważyłem dopiero jak poszła para spod maski i zaczęło lecieć ciurkiem.Kilka dni temu z ciekawości w drodze do pracy uruchomiłem test nr. 7 i po pół godz. jazdy w mieście :shock: 112 stopni na wyświetlaczu a wskazówka od ok 93 trzyma równiutko pion.Do wymiany jeszcze tego samego dnia poszła wiskoza, przy tych 112 stopniach zatrzymałem wiatrak palcami.Teraz pytania:

- czy temp w teście i na zegarze jest brana z tego samego czujnika ?

- wiskoza na zimnym silniku przekazuje max obroty na wiatrak do ok 30 stopni czy tak powinno być, dodam,że później działa ok silnik nie przekracza 95 (a i niestety nie kupiłem ori bo na behr musiałbym czekać min 3 dni a jeździć trzeba)

- po wymianie wisko jak odkręciłem odpowietrznik to pływak w zbiorniczku poszedł na max w górę a na drugi dzień w pracy jak chciałem sprawdzić poziom płynu to okazało się, że pływaka ni ma :shock: a lustro płynu jest bardzo nisko płyn uzupełniłem a pływak chyba się obraził bo nie wypłyną ma on tam za co się zaczepić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że musisz odpowietrzyć porządnie ukłąd. Wisko kilka-kilkanaście sekund powinno być załączone po odpaleniu. Potem nie może pracować.

Wczoraj jechałem z trasy i miałem bardzo długo na postoju włączony silnik bo czekałem w sznurku pod mc-drive po żarcie i akurat miałem włączony test. Nie było mowy by się wisko załączyło. A temp cały czas ok 95st nie więcej. Przy tych temp lodowata woda w chłodnicy załatwia sprawę, a jak otworzy się termostat to chłodnica bardzo szybko oddaje ciepło przy tych temp i wisko na dobrą sprawę nie ma prawa się załączyć.

Albo masz zapchaną chłodnicę od wewnątrz albo zewnątrz albo nieprawidłowo odpowietrzony układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym odpowietrzeniem masz rację.Raz zapowietrzyłem układ jak było montowane lpg a drugi raz przy okazji termostatu i pompy wody tylko wydawało mi się, że jest dobrze.Już dzisiaj jak opadł mi poziom płynu auto zaczęło inaczej się nagrzewać podejrzewam, że przez przypadek przy wymianie wisko już trochę powietrza zeszło.Wcześniej nie brałem do głowy bo wszystko działało jak należy.Jeszcze jestem ciekawy jak długo jeździłem z rozwalonym wisko bo takiego szumu wentylatora jak teraz to nie słyszałem od maja jak kupiłem bmw a jest to moja pierwsza bawarka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.