Skocz do zawartości

X5 E53 Blad po aktywacji webasto


Marvus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Ponawiam pytanie ktore zadalem juz w dziale diagnostyki,ale jakos nie znalazla sie osoba ktora

moglaby wspomoc mnie wiedza w tym konkretnym temacie.Uzytkuje E53 po lifcie.Silnik diesla,skrzynia automat,

pakiet sport.

Korzystajac z cennych informacji zawartych na tym forum staram sie samodzielnie zmodernizowac niektore

funkcje dostepne z poziomu inpy czy disa.Zmienilem jezyk na PL,wgralem nowy soft do navi i nowe mapy.

Problem pojawil sie po odblokowaniu funkcji grzania postojowego.Na wyswietlaczu pojawily sie nowe opcje,

mozna zaprogramowac godzine wlaczenia jak rowniez zalaczyc je manualnie, z tym ze webasto nie odpala.

Uruchamiajac je z konsli i majac wlaczony podglad wartosci biezacych w inpie widac jak na ulamek

sekundy pojawia sie temperatura na swiecy a nastepnie zalacza sie funkcja wystudzania i po jakims czasie

wszystko sie wylacza.Wszystkie warunki konieczne do zalaczenia webasto (napiecie,temperatura) sa spelnione.

W samym kalkulatorze ogrzewania postojowego nie ma zadnych bledow,pojawil sie natomiast blad w kalkulatorze

klimatyzacji i o ile dobrze kojarze to powstal on po odpaleniu w disie funkcji retrofit modulu ogrzewania

postojowego.Jest to blad staly ktorego w zaden sposob nie moge wykasowac:

 

park heating locking valve latent heat storage system cut off valve

 

Probwalem szukac jakichs informacji czego konkretnie on dotyczy ale jak na razie to nic sensownego

nie znalazlem.Bede wdzieczny za wszelka pomoc w tym temacie.

Przy okazji maly offtopic-w jaki sposob wpisac w wyszukiwarke forumowa "park heating" tak aby znalazla

calosc a nie dwa osobne slowa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jedynie co mi przychodzi do glowy to to ze nie masz webasta postojowego a dogrzewanie silnika ktore mozesz na monitorze ustawiac czas wlaczania i wylaczania. Moge sie mylic ale jesli bys mial webasto postojowe to bylby tez pilot. Tu masz stronke cos wiecej http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=44098
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak-fabrycznie jest tylko dogrzewanie silnika i wlasnie dlatego aktywowalem w disie opcje ogrzewania postojowego.Po tej operacji uaktywily sie opcje zalaczania webasto na wyswietlaczu.Z tego co wyczytalem to majac dogrzewanie silnika wystarczy odblokowac funkcje ogrzewania postojowego i tyle.Na logike to niby czym w sensie budowy ma sie roznic ogrzewanie postojowe od dogrzewania silnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby na logike jest wszystko ok. Ja tez duzo naszukalem sie o webasto i jak czytalem to nie od razu jest tak ze zrobisz sobie disem postojowe. Ktos cos przerabial jakis sterownik aby bylo postojowe. A dodatkowo sterowanie pilotem. Nie wiem czy takie bylo zalozenie tworcow aby nie tylko programem aktywowac a jeszcze cos kombinowac przy przerobce. Ewentualnie reset calego auta i moze odblokujesz piec przy okazji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytalem sie ze warunkiem dzialania ogrzewania postojowego jest brak bledow w module webasto i klimatyzacji.U mnie pojawil sie blad klimy i mysle ze to wlasnie on nie pozwala na prawidlowa prace ogrzewania.Oczywiscie przetlumaczylem ten blad z angielskiego ale nie mam zielonego pojecia czego on dotyczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem caly podany przez ciebie temat i wlasnie po jego lekturze zdecydowalem sie na uaktywnienie opcji ogrzewania postojowego.Temperatura otoczenia byla w okolicach 8 st.C.Nie mam zadnych innych bledow,ale problemem jest fakt ze blad ktory opisalem nie pojawia sie tylko po zalaczeniu webasto,ale jest staly tzn. nie jestem w stanie go wykasowac.Pojawil sie on po programowym uaktywnieniu opcji ogrzewania postojowego tak wiec programowo powinno sie go chyba usunac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam. Moze zaskoczy u Ciebie. Ostatnia szansa. Post kolegi TC " jeśli robimy test webasto i mamy wyłączony climatronic to zawór wody jest w pozycji zamkniętej i nie ma obiegu ! wystarczy przekręcić kluczyk w poz. 2 aby włączył się climatronic który otworzy nam zawór wody i wszystko ładnie chodzi , jest obieg pompka pompuje a webasto się nie rozłącza" Mysle ze to tyczy Twojego bledu bo chyba o ten zawor chodzi.

 

I kolegi pitonga "W NCS można ustwić kiedy pompka ma być włczona, a kiedy nie. Odpowidaj za to wpisy, które ja mam tak u siebie ustawione:

ZUSATZWASSERPUMPE

nicht_aktiv

STANDHEIZUNG_KONZEPT

nicht_aktiv.

Ktoś tu napisał że ma być

ZUSATZWASSERPUMPE

aktiv

STANDHEIZUNG_KONZEPT

sh_high_ohne_sperrventil

ale przy włączonym klimatroniku (zapłonie) pompka nie chodziła plus jak był silnik ciepły, a na dworze zimno, wciskłem *MAX i włączało mi sie ogrzewanie wnętrza auta z ciepła silnik, ale niestety dmuchało zimnym, bo pompka nie chodziła! Tak czy siak jedno i drugie ma byc nicht_aktiv i bedzie ok.

Pozdrawiam."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.