Skocz do zawartości

Luzy na maglownicy a regulacja


Dawidzio83

Rekomendowane odpowiedzi

mam podobny problem. Najbardziej czuję pojedyńcze stuki przy cofaniu i jak mocno kręcę przy temu. Do jazdy do przodu też ale nie zawsze(przeważnie przy mocniejszych skrętach) i czasami się to zdarza ze stuki są w miejscu gdy koła są na wprost ale nie zawsze. Zastanawia mnie to czy magiel czy drążki....a wyjezdzam za 2 tygodnie do chorwacji i czeka mnie ok 2500-3000 kkm jazdy czy przy takiej trasie może się coś stać poważniejszego z tym układem kierowniczym ?? przebieg auta to 235kkm.

 

Rozlecieć Ci się nie rozleci ale wyjazd na dłuższą trasę autem, które nie jedzie "prosto" biorąc pod uwagę, że spora cześć trasy to jednak autostrada nie jest zbyt komfortowa.

 

tylko wszyscy piszą że auto przy tych stukach żle się prowadzi a ja niczego takiego nie odczułem. Prowadzi się prosto nie pływie mi jakoś po drodze. Może coś da się wyczuć jak dzwignię się przednie koła do góry i poszarpie coś rękoma.... a co do regulacji tego magla to pewnie jest delikatne dokręcenie parę milimetrów czy się mylę ?

 

u mnie też bardzo dobrze się prowadzi

dzisiaj albo jutro jadę do mechanika i będzie regulował - zobaczymy jak to będzie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
wiesz przypuszczam że to będzie winne więc za jakiś czas weznę się za wymianę tego. Muszę tylko rozważyć czy nowe czy jakąś używkę. No i nie będzie to lekka robota bo jest to tam mocno zabudowane.

 

mam jeszcze pytanko czy miałeś jakieś objawy tego uszkodzenia??

u mnie na na małych dołeczkach lekki stuk

i jak podniosę koło i uderzam w nie to w środku maglownicy mam tez takie same lekkie stuki

krzyżak tez mam trochę luźny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te stuki które słyszycie to takie tępe stuki jak by ktoś stukał breloczkiem metalowym w plastik?? Ja mam coś takiego i dostaje szału. Słychać jak koła się podnoszą lub opadają (np łączenia asfaltu). Byłem w 2 warsztatach i jednej stacji diagnostycznej i stwierdzili, że zawieszenie jest w IDEALNYM stanie. Stuka jak by coś w środku ale przy szybie w głębi (Stamtąd dochodzi dźwięk ale może się przenosić). Schowki wyczyściłem i jeździłem z pustymi. Cały czas tak samo :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te stuki które słyszycie to takie tępe stuki jak by ktoś stukał breloczkiem metalowym w plastik?? Ja mam coś takiego i dostaje szału. Słychać jak koła się podnoszą lub opadają (np łączenia asfaltu). Byłem w 2 warsztatach i jednej stacji diagnostycznej i stwierdzili, że zawieszenie jest w IDEALNYM stanie. Stuka jak by coś w środku ale przy szybie w głębi (Stamtąd dochodzi dźwięk ale może się przenosić). Schowki wyczyściłem i jeździłem z pustymi. Cały czas tak samo :/

 

dokładnie to samo

maglownica wyrobiona lub krzyżaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A samemu uda mi się to sprawdzić na szybko?? Czy muszę sprawdzić to od spodu samochodu?? Dzisiaj wylatuję ale chciał bym chociaż wstępnie sprawdzić co jest przyczyną stuków.

 

musisz podnieść przód auta najlepiej na środku

niech ktoś będzie pod spodem a ty uderzaj w oponę po dwóch przeciwnych stronach!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te stuki które słyszycie to takie tępe stuki jak by ktoś stukał breloczkiem metalowym w plastik?? Ja mam coś takiego i dostaje szału. Słychać jak koła się podnoszą lub opadają (np łączenia asfaltu). Byłem w 2 warsztatach i jednej stacji diagnostycznej i stwierdzili, że zawieszenie jest w IDEALNYM stanie. Stuka jak by coś w środku ale przy szybie w głębi (Stamtąd dochodzi dźwięk ale może się przenosić). Schowki wyczyściłem i jeździłem z pustymi. Cały czas tak samo :/

 

ja mam własnie podobny odgłos i te stuki czuję tylko przy kręceniu kierownicą, np nawracam i kręcę w praw potem w lewo i przy każdym praktycznie obrocie kierownicą występuje ten stuk. Czyli jak się krzyżak cały obróci to w jednym miejscu jest wyrobiony i musi jakoś przeskakiwać

Ale byłem się zapytać w takim warsztacie niedaleko mnie co zajmują się tylko bmw i najwięcej tam stoi e39 e60 i e90. Właściciel powiedział mi żeby zacząć od krzyżaka bo powiedziałem mu że ma znaczny luz na boki a nie powienien mieć żadnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

POSTAWILI MI DIAGNOZĘ

sprawdzili calutkie zawieszenie (każdy element oddzielnie) wszystko ok

maglownica do wymiany - luzy nie na krzyżakach, jak sądziłem a na samej maglownicy.

nie wiem tylko na co się zdecydować, zakup używki, czy regenerację????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zażegnałem problem stuków chociaż niewiem na długo.Stwierdziłem że to nie może być magiel bo szarpałem nim i niema żadnego luzu. Rozebrałem te wszystkie plastiki pod kierownicą i przesmarowałem ten wieloklin od regulacji poziomu kierownicy i dałem ją blisko deski.....i o dziwo stuki ustały całkowicie. już zrobiłem ponad 200 km i cisza. :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
sa dwa sposoby na kasacje luzow na maglownicy dokrecenie duzej śruby naprzeciw styku listwy zebatej z walkiem tylko z wyczuciem bo kierownica nie bedzie wracala przy skrecaniu .2 jesli walek listwa jest wyrobiona obrucenie walka od kierownicy kasuje to z 60% luzu i pieszymy sie dobrym prowadzeniem samochodu obie naprawy bez kosztow materialowych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Trochę czasu minęło ale może ktoś odpowie. U mnie przy wychodzeniu z zakrętu są drgania na kierownicy (tak jakby ktoś przytrzymywał/ puszczał delikatnie) myślałem o wahaczach ( bananach) no ale wymieniałem w nich tuleje 20 tyś temu. może trzeba było kupić cały wahacz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska McPersona może. Mogą to być też opony. Ale ja wymieniłem pół auta i i tak czuję delikatnie zmienny opór na kierownicy wychodząc z zakrętu przy jeździe zygzakiem, tak jakby coś było krzywe...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.