Skocz do zawartości

BMW E39 530D po wymianie termostatów - problemy , pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie !!!

 

Jestem świeżo po wymianie termostatu głównego oraz termostatu EGR.

Wymieniłem termostaty ponieważ nikt nie zaglądał do nich od nowości i po moich obserwacjach

(wolne nagrzewanie się silnika i grzanie kabiny) stwierdziłem , że nadszedł ich kres - zaczęły puszczać.

Po wymianie na nowe jest jeszcze gorzej . pierwsze objawy :

- Spalanie auta 53 km - 10 litrów ON

- wskazówka temperatury bardzo rzadko osiąga pion. Przeważnie jest na 1 białej kresce

- webasto działa

- stan płynu w zbiorniczku jest odpowiedni

- jak jest zbiorniczek wyrównawczy jak patrzymy od góry mamy dwa wężyki , które są podłączone przy korku od zbiorniczka

ten od lewej jak stoimy przodem do auta jest podłączony w okolicach EGRu , drugi natomiast zwisa swobodnie .

Czy tak powinno być? - pytam ponieważ nie zwróciłem na to uwagi wcześniej a teraz przykuło to mój wzrok.

Bardzo proszę jeśli , ktoś z forumowiczów mógł by mi podesłać fotki ewentualnie opisówkę jak i gdzie powinien

być podłączony ten wężyk będę bardzo wdzięczny.

- jeszcze jedna uwaga , która może być istotna w tej kwestii.

- 25 grudnia przejechałem 3 km i samochód stał na dworzu przez około 2,5 godziny , wskazówka nie wyszła z niebieskiego pola (auto zanim wyjechało na miasto stało w garażu przez noc i około 10 minut pracowała na parkingu zanim zebrała się rodzina) . Po 2,5 godziny miałem pokonać tą samą trasę zajrzałem więc pod maskę - ponieważ zaczęła mnie zastanawiać ta temperatura odkręciłem troszke korek od zbiorniczka na niepracującym silniku usłyszałem jak schodzi ciśnienie .

Po tym odpaliłem auto i wróciłem tą samą trasą jedyna różnica to prędkość ( przy 1 razie jechałem do 60 km/h a wracając do 100 km/h i wysokie obroty)

Temperatura po dojechanie na miejsce i postaniu 1 minuty osiągnęła pion.

Zastanawiam się czy układ nie jest zapowietrzony i czy przypadkiem nie ma to związku z tym wężykiem???

Warsztat , któy dokonywał wymiany termostatów twierdzi że zostało poprawnie odpowietrzone.

Proszę bardzo o ewentualną instrukcję jak nalezy poprawnie odpowietrzyć układ chłodzenia.

Jeśli nie mylę się odpowietrzniki znajdują się 1 na termostacie EGR a drugi na przewodzie biegnącym obok EGR.

I najważniejsze.... co może być przyczyną tak wysokiego spalania??

Przed wymianą termostatów max spalała 14 litrów - dlatego postanowiłem je zmienić ponieważ jak kupiłem auto rok temu

w mieście spalała mi do 10,5 litra.

 

Bardzo proszę o pomoc ponieważ nie wiem już co robić.

 

Z góry dziękuje Serdecznie

Opublikowano
Jest jeszcze odpowietrznik pod filtrem kabinowym od strony kierowcy.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Kolego a czy mógłbyś podesłać fotkę umiejscowienia tego odpowietrznika? Pytam ponieważ nie mogę go namierzyć.

A chciałbym uporać się z tym problemem jak najszybciej. Czy miałeś może takie przejścia z tak ogromnym spalaniem w swoim aucie??

Opublikowano
jedź na komputer, może ci coś wyjdzie. Ja u siebie też mam spore spalanie typu 14 litrow ropy, ale wymieniam jutro termostat egr i moze to cos pomoze, bo auto wolno lapie temperature. U mnie na komputerze niestety 0 bledow :( Do tego najlepiej byloby jakby ci ktos zrobil pomiary podczas jazdy, bo moze leje jakis wtrysk i auto dostaje za bogata mieszanke etc. moze byc masa roznych przyczyn z ktorych auto duzo pali, no ale jak silnik ciagle tez niedogrzany no to nie ma co sie dziwic.
Opublikowano
odpowietrznik jest pod filtrem kabinowym od strony kierowcy, tuż przy serwo na wężach od webasto. Jeżeli silnik nie osiąga temperatury max. po 20 min jazdy (na postoju znacznie wolniej przy obecnych temperaturach) będzie miał większe spalanie, więc obecnie puki nie rozwiążesz tego problemu nie kłopocz się wielkością spalania. U mnie po wymianie termostatu, czyli pracy silnika przy właściwych temperaturach znacząco spadło. Ponadto na ostudzonym silniku skontroluj ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym po przejechaniu min 100km od czasu ostatecznego odpowietrzenia układu.
BMW
Opublikowano

Oto fotka, Trzeba ściągnąć cały filtr kabinowy, minuta roboty.

http://i.imgur.com/IzGFHBF.jpg

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Jutro zajrzę jeszcze pod maske. Zdejme oslony i spróbuję odpowietrzyc. Mam nadzieję ze cos to da.

Jak nieposkutkuje jade podłączyć pod kompa.

Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś pomysły na co mogę jeszcze zwrócić uwagę proszę o sugestie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.