Skocz do zawartości

316i uciekajacy plyn chlodniczy na rozgrzanym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jestem tu nowy , pewnie dostane ostrzezenie , ale potrzebuje pilnej pomocy! Ucieka mi plyn chlodniczy , ale tylko wtedy , kiedy silnik osiagnie temperature 90 stopni. I tutaj kolejne schody. Nie dzieje sie to kiedy jade , lecz kiedy stane na parkingu i go zgasze , nagle pod maska , a dokladniej z pod wlewu plynu chlodniczego (mniej wiecej tam, napewno nie z pod silnika) ucieka okolo 2.5 litra plynu. Jakie moga byc tego przyczyny ? Czy moze byc to uszczelka pod glowica?
Opublikowano

Jeżeli nie jesteś pewien skąd ucieka ci płyn, to polecił bym sprawdzenie wszystkich króćców, jeżeli masz m43 (nie wiem jak jest w m40) to masz 3 króćce z termostatem włącznie. Jeden za głowicą, drugi (będąc przed samochodem) po prawej stronie silnika wychodzi z bloku zaraz za filtrem oleju i trzeci no to jak wcześniej termostat. Może po prostu jakaś uszczelka nie trzyma (a no i jeszcze zostaje uszczelka pompy wody). Jeżeli nie to ewentualnie może ci jeszcze uciekać z pod spodu chłodnicy, jak nie to zostaje korek. Jeżeli tak to wpierw odpowietrz układ (jak to zrobić? jest masa tego na forum), jak odpowietrzysz i nie przestanie lać to polecam sprawdzić termostat i pompę wody (często bywa tak że pompa jest nie wymieniana od nowości a w e36 pompy są z plastikowym wirnikiem który ma to do siebie że lubi pękać, i potem jest problem jak cząstki plastiku wyciągnąć oraz wymienić pompe na taką z metalowym wirnikiem). Jeżeli to nadal nie pomaga to jedyne wyjście chłodnica. Jak coś to tu masz link do FAQ byś następnym razem nie musiał gdybać czy dostaniesz warna czy nie. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=136129

 

P.S Co do głowicy (nie zauważyłem), częstym objawem jest gęsty biały dym z wydechu jak masz walniętą uszczelkę (płyn dostaje się do komory i się spala), albo robi się takie masło (ni to beż ni to kakao, taki krem o! :D), też polecam sprawdzić. Jeżeli nie to nie martw się głowicą. Tylko pamiętaj że przy obecnej pogodzie biały dym to norma, więc musisz pojechać do kogoś kto zna się na rzeczy, albo w zamkniętym pomieszczeniu (garaż, parking podziemny) sprawdzić chociaż tego nie polecam.

Opublikowano
A moze to byc wina ze za duzo wlewam ? Korek odpada , bo jest nowy , a czy jakby to byla uszczelka to czy by nie lecialo bardziej z pod silnika ? Jeszcze jedno. Jest wgl gdzies pojemnik wyrownawczy ?
Opublikowano (edytowane)
Zbiorniczek wyrównawczy masz przy samej chłodnicy to ten gdzie płyn wlewasz i na nim masz oznaczenie maksymalnego poziomu płynu-kreska z napisem max cold Edytowane przez elukaes

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
Zbiornik wyrównawczy znajduje się przy chłodnicy, tam gdzie wlewasz płyn. Po prawej stronie chłodnicy (stojąc od przodu samochodu oczywiście) masz miarkę z napisami Min/Max i czasem występuje jeszcze Cold do płynów zimowych (w Compact jest zbiornik wyrównawczy osobny tak mi się wydaje). A co do wlewania fakt czasem się tak może zdarzyć ponieważ płyn ulega rozszerzalności cieplnej i czasem gdy wleje się go za dużo może się wylać, no ale to normalne chyba, że gdy wlewa się płyn to wlewa się go do połowy a nie po sam korek? Coś ty się tak tej uszczelki uczepił^^. Gdy uszczelka pada to płyn w każdym bądź razie nie wycieka, tylko przedostaje się do komory spalania, gdzie ulega spaleniu razem z mieszanką czego objawem jest biały dym z rury wydechowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.