Skocz do zawartości

525d M57d25 - glosna praca silnika i brak mocy pon. 2500 rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

W dniu dzisiejszym podczas ruszania na skrzyzowaniu w prawo (silnik jeszcze zimny ok 3 min po odpaleniu), uslyszalen jakis stukot pod maska, Od tego momentu bmka zaczela glosniej pracowac oraz wyraznie czuc spadek mocy na nizszych obrotach. Na wyzszych obrotach pracuje prawie bez zmian.

 

Przez ostatnie kilka tygodni na zimnym silniku slyszalem dziwny dzwiek przy skrecaniu w Prawo w miare glosne brzeczenie.

 

Zastanawiam sie czy to nie turbina, jednak jest to moje pierwsze BMW, I pierwszy turbo diesel wiec nie wiem czy to skrecanie moglo miec jakis wplyw na turbine.

 

Dojezdzam 100km do pracy dziennie, I musze sprawnie to naprawic. Prosilbym o jakies podpowiedzi gdzie szukac usterki. Zaczne Od turbiny I podczepienia pod komputer w sobote jednak sugestie bardzo mile widziane

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A Ty znowu założyłeś dwa tematy :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zacznę od posta najczęściej odczytywanego.

Zwróć uwagę na pompę wspomagania i cały jej układ.Może jest zbyt mało płynu do wspomagania,może jest wyciek i przy skrętach pompa zaczyna dawać takie odgłosy.

Ja kiedyś u siebie miałem wyciek płynu i miałem podobne oznaki-mało co nie zatarłem pompy.

Odpal silnik i poskręcaj kołami w prawo i lewo kilka razy,także podczas jazdy;sprawdź poziom płynu do wspomagania.

Zobaczymy co na to inni...

Opublikowano

Sprawdzilem poziom plynu. Byl niewiele ponizej minimum, kilka mm.

 

Uzupelnilem, slychac delikatna poprawe, jednak chcialbym zapytac czy uszkodzona pompa moze wywolywac taki spadek mocy?

Opublikowano
Sprawdzilem poziom plynu. Byl niewiele ponizej minimum, kilka mm.

 

Uzupelnilem, slychac delikatna poprawe, jednak chcialbym zapytac czy uszkodzona pompa moze wywolywac taki spadek mocy?

 

mysle, ze pompa wody nie ma nic wspolnego z brakiem mocy, a nie wyskoczyl ci moze na zegarach komunikat "einspritzanlage", nie slychac czasami glośniejszej pracy silnika?

moze byc turbo, tak jak pisales... :idea: ale wtedy prawdopodobnie wywalałaby olej, wiec osobiscie nie obstawialbym turbiny

osobiscie obstawialbym albo któraś z pomp (być moze pompa wysokiego cisnienia juz jest na wykonczeniu) albo wtryski (ale to nie one beda brzęczeć). Podłącz auto pod komputer u ogarniętego mechanika, bo inaczej bedziesz tylko tracil czas i $$

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mysle, ze pompa wody nie ma nic wspolnego z brakiem mocy

 

Kolego,czytaj uważniej;nie było mowy o pompie wody tylko o pompie wspomagania.

Co to jest za pompa wysokiego ciśnienia :?:

 

Pracująca pompa wspomagania pobiera moc z silnika a szczególnie podczas skrętów auta.

Możesz profilaktycznie podłączyć auto pod komputer ale uszkodzeń mechanicznych układu wspomagania przecież nie wykryje(jeśli to jest to).

Pojedź do mechanika na diagnozę.

Opublikowano
mysle, ze pompa wody nie ma nic wspolnego z brakiem mocy

 

Kolego,czytaj uważniej;nie było mowy o pompie wody tylko o pompie wspomagania.

Co to jest za pompa wysokiego ciśnienia :?:

 

Pracująca pompa wspomagania pobiera moc z silnika a szczególnie podczas skrętów auta.

Możesz profilaktycznie podłączyć auto pod komputer ale uszkodzeń mechanicznych układu wspomagania przecież nie wykryje(jeśli to jest to).

Pojedź do mechanika na diagnozę.

 

tak, tak masz racje daski nie przeczytalem uwaznie, z gory dzieki :wink:

 

a co do pompy wysokocisnieniowej to polecam realoem, wtedy dowiesz sie co to takiego :)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=13_0802&hg=13&fg=15&lang=pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak,to pompa CR ale nie wydaje mi się aby ona była przyczyną.Objawy byłyby całkiem inne niż te,które podaje Bartek89.
Opublikowano

Witam, mysle ze fakt ze stalo sie to przy skrecaniu to byl zbieg okolicznosci. Bmka wciaz nie ma mocy, powyzej 3,200 obr/min dziala normalnie,nie kopci, spalanie tak jak dawniej, wydaje taki dzwiek, jakby miala dziurke w wydechu. Bylem podpiac pod komputer pokazało usterke zaworu przy turbinie, wyskoczyly takie bledy:

 

GLOW SYSTEM

BOOST CONTROL & BOOST CONTROL VALVE

AIR MASS SENSOR

 

Mysle ze ten huk , moglbyc spowodowany wystrzelujacym zaworem.

 

dodatkowo rury którymi idzie powietrze do intercoolera sa miekie, nawet jak przygazuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.