Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. A więc zaczęło sie tak:

Kupiłem bete e36 coupe 318is z 1993 roku z podtlenkiem LPG:/ za dobre pieniadze ale troche zmęczona. Do reanimacji plany są budżetu nie ma:/ (jeszcze)

Po dwóch miesiącach użytkowania stwierdziłem nastepujące usterki:

-pompa wspomagania głośno chodzi,

- sprzęgło sie ślizga

-od czasu do czasu lekko przerywa poszukałem i znalazłem luz na przepustnicy dolnego kolektora ssącego

Trafiła się okazja kupiłem silnik z osprzętem słupek sprzeałem osprzęt został, więc wymieniłem kolektor ssący auto falowało na obrotach więc postanowiłem wymienić swięce. I w tym momęcie doznałem szoku swieca na 2 cylindrze poprostu ukręciła sie przy odkręcaniu tzn sama swieca wyszło a gwint został w głowicy. Pomijajac nerwy które przeżyłem, rozebrałem auto, wyjałem silnik sciągnąłem głowice ... wykrętak nie pomógł wiec zawiozłem głowice do "fachowca" na tak zwane tulejowanie... Pewny dobrej roboty zapłaciłem panu 60 zł uradowany skręciłem auto przy okazji zmieniając sprzęgło, pompe wspomagania, filtry i oleje, wszystkie uszczelki pokrywy łańcucha i nowe swiece NGK.. A tym czasem kolejny szok po odpaleniu samochód chodzi jakby na 3 gary..:( zmierzyłem cisnienie na garach i kolejno:

1cyl - 12

2cyl - 4 !!!:(

3cyl - 12,5

4cyl - 12

zdjąłem głowice zalałem benzyną i zawory puszczaja na drugim cylindrze:(

I teraz przechodząc do sedna sprawy od czego zawory mogą przepuszczać?? nie są widoczne żadne uszkodzenia, wcześniej wszystko było ok czy mozliwe że podczas tulejowania ten "fachowiec"uszkodził zawory??

Opublikowano

Głowica zdjeta, sprawdzona zawory puszczają na 2 cyl, zawory zamówione kolejna uszczelka zamówiona...

Tylko zastanawia mnie pytanie OD CZEGO TE ZAWORY ZACZEŁY PUSZCZAĆ żadnych widocznych uszkodzeń nie ma...Wcześniej wszystko było ok.. nie ma opcji że jakiś paproch wdarł się pod zawór bo silnik był składany nie na aucie tylko był wyjety i starannie złożony a przez to uszczelka pod czapke którą założyłem w zeszłą sobote nadaje się ewętualnie w szafke na pamiątke....

Opublikowano
być może to nagar zwłaszcza przy lpg ,skoro masz głowice wyjętą to odpinaj zawory ,zobacz czy nie mają wżerów ,i jak mocno są zakopcone ,potem obejrzyj gniazda w głowicy pod tym samym kątem ,jak nie ma wżerów/wypaleń ,wszystko czyścisz a potem docierasz zawory do gniazd pastą
Opublikowano

No właśnie nie ma widocznych wżerów ani żadnych rys gniazda wyglądaja zdrowo ale 4 nowe zaworki nie zaszkodzą:Pjutro maja być wtedy pasta i ogień:P

Mam pytanko cy myslicie lepiej reanimować tego isa tzn została mi jeszcze ta wyjaca pompa wspomagania bo wsadziłem druga i to samo te same odgłosy przy kręceniu kierownicą no i chciałbym wymienic miske olejową bo sa tam jakieś mikro rozszczelnienia i sie poci,.. czy lepiej nie ładować kasy pojeździć jak jest i odłożyć na poczciwe m50 bądź m52??

Opublikowano
Założyłem ten temat bo nie moge domysleć się przyczyny owej usterki czy jest możliwe że podczas owego tulejowania "fachowiec" poprzez hmmm może nadmierny nacisk na zawór uszkodził go? podkreślam jeszcze raz nie ma ani za zaworach ani w ich gniazdach widocznych uszkodzeń a jednak nie sa szczelne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.