Skocz do zawartości

328i wtryski...?


czarny2891

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

kupilem niedawno 328i. auto od poczatku ''cykalo''. sprzedajacy powiedzial ze zostalo to zdiagnozowane jako 3ci wtrysk. zamowilem wtrysk na allegro i wymienilem go jednak nic sie nie zmienilo...i tu mam 2 pytania:

 

-wtryskiwacz ma swoj numer a powyzej jest tez 3 cyyfrowy symbol - co on oznacza gdyz wtrysk jaki dostalem ma numer ten sam, jednak roznia sie te 3 cyfry powyzej.

-jak sprawdzic czy to rzeczywiscie wtrysk jest sprawca ''cykania''

 

wydaje mi sie ze nie jest to zawor powniewaz na zimnym silniku nie jest odczuwalna roznica w cykaniu. ponadto na listwie wtryskowej i jej obudowie mozna wyczuc wibracje odpowiadajace czestotliwosci cykania. nie jest to wyczuwalne na glowicy dlatego wydaje mi sie ze to ktorys z wtryskow - lub wszystkie, jak to sprawdzic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poadjedź na komputer ,może to czujnik wałka rozrządu ,wtedy komputer może wejść w tryb awaryjny ponieważ nie jest w stanie rozpoznać cyklu pracy poszczególnych cylindrów ,a wtedy ratuje się wchodząc w trybie full group lub pół sekwencyjnym ,co powoduje że czasy wtrysków muszą być krótsze ,i efektem tego jest cykanie całej listwy wtryskowej na raz ,lub w parach ,a nie pojedynczo

 

 

A tak poza tematem ile dałeś za wtrysk do 2.8 ,bo poniewiera mi się cała listwa po garażu i zastanawiam się nad jej wartością ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro pojade bo dzis jak dotykalem reka poszczegolnych wtryskow to nie bylem w stanie wyczuc ktory cyka najmocniej bo wydawalo mi sie ze wszystkie stukaja podobnie :P

wtrysk to 328 to 20 zl ;) cala listwa 150 z wtryskami

jutro pojade na kompa i zobaczymy co dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec dzis podmienilem wtryski z cabrio i moge powiedziec ze to nie wina wtryskow bo te z cabrio po wlozeniu do trumniaka cykaja tak samo, wiec problem musi tkwic gdzies indziej. moze rzeczywiscie wina lezy gdzies w sterowaniu wtryskami...lub to nie wtryski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolega wyrzej napisał wymien czujnik położenia wałka rozrządu albo jeśli nie chcesz inwestować w niepewność to podmień z kimś(napewno na forum sie znajdzie ktoś niedaleko) dosłownie pare min roboty a będziesz pewny...koledze w 325 tez padł czujnik i właśnie wtryski wydawały charakterystyczne cykanie bo wszystkie chodzą równo gdy ten czujnik padnie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge podmienic z cabrio ale powiem szczerze ze nie chce mi sie z tym 2 razy grzebac, po prostu kupie czujnik i go wymienie. koles ktory mnie podlanczal pod kompa od razu zagadywal zeby przyjechac do nich to zrobic bo najpierw mi przemierza stary czujnik, tzn wtyczke czy niby odpowiedni prad tam dochodzi, a dopiero potem ew zamowia nowy i wymienia. mysle ze male prawdopodobienstwo zeby cos bylo nie tak z pradem. pytanie tylko czy po wymianie tego czujnika musze znowu jechac na komputer wykasowac ten blad?? bo jesli tak to wtedy nie oplaca mi sie z tym bawic samemu bo i tak bede musial jechac do nich i znowu placic 80 za 3 minutowa robote.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na Twoim miejscu podmienił bo to jest 15 min roboty no może 20 w dobrym towarzystwie przy rozmowie:P a bedziesz miał pewność że to jest to jeśli nie chcesz wywalać kasy na podłączenie do kompa

czy po wymianie czujnika bedziesz musiał jechac wykasowac błąd zależy jeśli opisana usterka jest spowodowana tym ze czujnik skończył swój żywot to sama jego wymiana wystarczy ale jeśli jesteś przykładnym chrześcijaninem i kochasz swoje BMW jak Siebie samego i chcesz miec nie skazitelny odczyt na kompie to wykasowanie błędu bedzie konieczne :D a tak na poważnie to (jeśli to jest to) błąd starego czujnika bedzie zapisany ale nie bedzie to przeszkadzać nowemu na wykonywanie jego funkcji.O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie wole to zrobic samemu ;)

 

tylko mam jeszcze jedno pytanie ktore zadam tu zeby nie zakladac nowego tematu.

 

 

na powyzszym filmiku widac jak koles wymienia wlasnie ten czujnik jednak chcialebym sie spytac o pewien przewod widoczny na filmie, jest to ten kabel do ktorego podlaczony jest czujnik vanosa. czyli z jednej strony jedna wtyczka a z drugiej dwie. bo zastanawia mnie jedna rzecz. w cabrio mam dokladnie takie samo podlaczenie czyli koniec z jedna wtyczka jest podlaczony do czujnika polozenia walu korbowego a koniec z dwoma wtyczkami jest podlaczony do vanosa i listwy z wtyczkami od wtryskow. z kolei w kombiku mam inaczej bo kabej od czujnika idzie do takiej kostki obok przepustnicy...czy oba podlaczenia sa prawidlowe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe bo mam już 5te bmw z silnikiem M52 i miałem do czynienia z padniętymi czujnikami wałków a najczęstszą przyczyną są sparciałe koszulki przewodów które pękają i się wykruszają zaraz przy wtyczce i dochodzi do spięcia i czujnik głupieje...ale nie miałem jeszcze takich objawów żeby wtryski głośniej pracowały....no ale ile aut tyle przypadków ...zobaczymy czy to to :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.