Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

W związku z drganiami całego auta pow. 90 Km/h i znalezieniem prawdopodobnej przyczyny (mam taką nadzieję bo zaczyna mi pomysłów brakować) mam pytanko...

 

Wymieniał ktoś taką tulejkę na wale (na rysunku nr. 1 )

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=26_0106&hg=26&fg=10

 

Jest to tulejka wchodząca w wał a wał wchodzi na wałek skrzyni. Myślę, że tam leży przyczyna moich drgań bo wał za bardzo się wychyla na tym łączniku gumowym ze skrzynią.

 

No i jeśli ktoś wymieniał to proszę o info czy jest problem z wyjęciem tej starej... ??? :jawdrop:

 

Kiedyś dawno temu wymiwniałem łożysko oporowe na skrzyni i ściągałem wał ale nie zwróciłem uwagi na tą nieszczęsną tulejkę....

 

Pozdrawiam wszystkich...

Opublikowano
Witam Tak wymieniałem takie tulejki wiele razy i niema z tym problemu.Pierwsza czynność to odkrencenie śruby mocujoncej kżyrzak z wałem.Nastempnie po rozkrenceniu bez obaw urzyć ściągacza lub zbic tuleje młotkiem.Jest to tuleja metalowo-gumowa z łożyskiem.
Opublikowano

Dzięki za szybkie info...

Czyli rozumiem, że wał muszę wyciągnąć i nie zrobię tego "pod samochodem"??

Ale mam jeszcze jedno pytanko ...

Jak odkręcić tą śrubę (i którą) na krzyżaku...

Rozumiem, że chodzi o połączenie wału przed podporą...

Ja tam z tego co pamiętam mam chyba jakieś nity a nie śryby...

Możesz mi powiedzieć o którą śrubę Ci chodzi (na rysunku)...

 

No i ostatnie pytanko... Ile taka tulejeczka kosztuje i czy jej uszkodzenie faktycznie może powodować drgania auta???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.