Skocz do zawartości

komputer pokładowy mnie oszukuje - średnie spalanie


cater01

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsza trasa...

Warszawa - Bstok... (190 w jedna 190 w druga) + jazda 3 dni po miescie ..., az milo bylo patrzec jak teoretycznie mozliwy dystans rosnie...

Spalanie wedlug dystrybutora... 7.3 (pewno gdyby byla sama trasa to byloby okolo 6.5) ale chcialem zalac zeby wyliczyc ile spalil na trasie 90%.

 

Co do termostatu mozecie miec racje... Mam wrazenie ze nawet na trasie jak jechalem to czasami mial problemy z utrzymaniem 90 stopni...

 

Jak się sprawdzic termostaty?:)

----------------------------------------

Zastanawiam sie co zrobic by moje auto nie zlopalo tyle w miescie... 12 to zdeczka przegiecie. ( wiadomo rowniez ze ponizej tego co producnet pisze 9,7 nie zejde... ) no ale 10.5 bylo by juz milej widziane.

a)

Aktualnie mam pelny bak to sobie przetestuje jak bedzie palil na w trybie sport...

 

b) Moge jeszcze sprobowac zalac on ultimate...

 

c) zmienic stacje

 

d) na wiosne wymienic oba termostaty... chyba ze dacie znac jak to sprawdzic...(zweryfikowac czy jest ok czy nie)

 

P.S>

czy wyjecie klapek z kolektorow ssacych moze miec wplyw na spalanie? bo czytalem ze to tylko ekologia... i spokoj ze nie wpadna do silnika...

no ale.... sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Co ma wiosna do termostatu? Wlacz sobie test 7.0 na zegarach i jesli nie zobaczysz tam 90 stopni to zmien termostaty.

Jesli masz je uwalone to ma to wplyw na spalanie. Dzialaj....

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie na temat silników, właściwości smarowania oleju jak samochód osiąga prawidłową temperaturę roboczą, a jak tej temperatury nie osiąga. Jak mówi stare przysłowie "nie smarujesz nie jedziesz", a olej niedogrzany nie smaruje jak smarować powinien. Więc termostaty powinieneś zmienić zaraz po nowym roku, a nie za pół roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, no dziekuje za rady... I pewno tak uczynie jak mowicie... Tym bardziej, ze zima i grzanie prawidlowe to chyba bardziej kluczowa rzecz..., ale co ja sie tu bede wymadrzal.

 

 

Wykonalem test.: Wracajac z pracy (udalo mi sie auto zostawic w podziemnym garazu na 2 h) Przed wyjazdem.

Wiec bylo ciut cieplej, dodatkowo dzis w Warszawie wedlug Bc bylo 9,5 na plusie...

 

No i do rzeczy podczas jazdy uruchomilem test 7.0

 

Po 20 minutach jazdy jak zaparkowalem pod domem... (dystans okolo 11 km, full miasto). Dzis generlanie nie bylo korkow wiadomo sporo osob wolne pobralo. Czyli zatrzymywalem sie tylko na swiatlach... bez stania w korku.

 

Reasumujac po 20 minutach i po 11 km --- test 7.0 pokazuje "72" ---- natomiast strzalka analogowa pokazuje pion.

 

Przy zauwazylem ze jak stalem na swiatlach to lekko cofalo typu 68-67-66 i trzymalo potem roslo... Wiec generalnie ciag rosnacy...

 

Jaka diagnoze panowie stawiacie?.

 

Bo jak rozumiem strzalka analogowa (stojac pionowo) pokazuje okolice 90... a komputer podaje o prawie 20 stopni mniej...?

Oba do wymiany? Głowny i EGR? Coś jeszcze warto zrobić przy tym... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do oszukiwania komputra...

mój oszukuje, to już wiem, trochę przez gaz, który jest na bogato, ale dzisiaj to przesadził

jazda spokojna, bo sznur się ciągnął i na odcinku 20km spokojnej jazdy komputer w m54b30 w automacie pokazał.....uwaga ....6,3l :D

i już wiem skąd takie spalania na allegro :)

a kiedyś się cieszyłem jak mi 8,0 pokazał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W sumie odpowiedizals mi wyzej... 90 nie zobaczylem... na tescie 7.0 rozumiem ze uwalone i do wymiany... Rozumiem ze najlpiej odrazu oba... ?

A masz oba? :wink: bo już kilka egzemplarzy z 2003 nie miało t.egr, w tym mój. Jak go masz to go wykręć i dmuchnij, jak mocno przepuszcza to do wymiany; ale jak temperatura spada to raczej główny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie, kolegi, który ma problem ze spalaniem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maniek.

Nie wiem... ile mam da sie to zweryfikować po Vin?

 

Mam e46 2003 320d automat...

Ale pewno to powyzej nic nie mowi?

 

Ja warsztatu nie mam. Parkuje podchmurka za rozbieranie pewno sam sie nie bede bral tylko pojade do warsztatu...

W sumie dobrze bylobyy wiedziec czy sa dwa czy nie... :) jak to zweryfikowac to widac po otwarciu maski? czy trzeba oslonki zdejmowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac, zobacz jak wyglada termostat egr w google i ustal czy go posiadadz pod maska

najlepiej zmienic oba i masz spokoj albo zaczac od termostatu egr o ile np w tescie 7.0 masz 75-80 stopni

prawidlowo powinno byc 90stopni w tym tescie ukrytym (89-92)

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puzonn dzieki za pomoc... masz cos wspolnego z muzyka?:))

 

---- co do temperatury...

To dzis przetestowalem kolejyn raz...

Spejclanie wrocilem inna droga... (obwodnica...) czyli zamiast 11km okolo 30km.

 

Czas 40 minut

0-5 minut... (korki) stanie temperatura okolo 50-60.

od 05-do 30 (czyli 25 minut w trasie) predkosc 120 km tempomat... temperatura 66 i praktycznie ani drgnie... (w pewnym momencie wylaczylem klimatronik)... - praktycznie nic to nie zmienilo...

31-40 (zjazd z obwodnicy ) dojazd do domu ... I jest 77...

 

Temperatura podawana przez test 7.0...

 

------------------

i teraz moje pytania oprocz tego ze wymienie odrazu dwa termostaty... bo w 95% jakie czytalem na forum powymianie EGR zaraz klanial sie glowny...

(rozumiem ze firma BEHR(EGR) a glowny to wheler... )

ale moje pytanie jest inne... czy przypadkiem dziala mi dobrze jakas nagrzewnica? - bo gdzies wyczytalem ze to tez moze byc powodem...

 

Generalnei temperatura mi sie nie cofa...,ale też nie rośnie w odpowiednim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko slucham muzy :)

zmien oba na takie co wymieniles, prawidlowo odpowietrz uklad, bedzie 90, spalanie spadnie, bedzie cieplo w srodku

czy nagrzewnica dziala prawidlowo sprawdzisz jak bedziesz mial na 100% sprawne termostaty i odpowietrzony uklad.

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kup w czescibmw lub aso, taniej i ori :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczice lamerskie pytania..., ale dopiero sie wgryzam w jezyk ...

 

1)W aso? masz na mysli kazdy jeden autoryzowany serwis bmw w polsce?.

W aso moga byc nie ori ?

BEHR (EGR termo)

I wehler termostat glowny...

Te dwie powyzsze firmy chyba robily orginalnie dla bmw.... ?

 

2) kupujac w aso zawsze bedzie ori? ori=orginalne?:)

 

3)czescibmw to rozumiem jakis portal ?:)

http://www.bmwstore.pl/pl/

ten?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aso jest to na co szef pozwala, powinno byc ori

 

chodzilo o czescidobmw.pl tam dostaniesz to co trzeba w cenie aso albo taniej, lepiej jak na allegro kupowac

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]czescidobmw.pl[...]

Również polecam. Bardzo dobry kontakt. Doradzą we wszystkim. Zaproponują oryginalne części BMW i zamienniki. Można sobie wtedy porównać ceny i opinie na forach i wybrać co chcemy. Bardzo szybka wysyłka. Zawsze dołączona faktura i paragon. W przypadku zwrotów np. przy pomyłce sklepu odbiór i ponowną wysyłkę finansuje sklep (zamawiałem tuleje tylne wahaczy przednich i omyłkowo przysłano mi dwie prawe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Hey nie wiem jak spalanie... Bo zmienila sie trasa teraz czekam 15 minut pod przedszkolem kiedy zona odprowadza malucha...( i mrozy wieksze).

 

Generlanie z tego co zaobserwowalem... to po 4-5 km strzalka wpionie..(75 stopni wedlug komputera).. - test nr 7...

komputer sie nagrzewa... pookolo 8-10 km. do 85-92 stopni.

 

Wczesniej takiej temperatury nie osiagal... Wiec napewno cos sie poprawilo....

 

------------

 

Niestety dzis moje auto nie odpalilo...;(((( Wyjolem akumulator.... bo mam wrazenie ze nie ma sily krecic... sproboje podladowac i zobaczymy...

1)

Przy okazji urwalem jakis kabel ktory byl wpiety z boku akumulatora,,, nawet nie przypusczalem ze taki moze byc...

Mialem 3 auta... i w kazdym byl plus i minus... Wiecie co to za kabel ?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey nie wiem jak spalanie... Bo zmienila sie trasa teraz czekam 15 minut pod przedszkolem kiedy zona odprowadza malucha...( i mrozy wieksze).

 

Generlanie z tego co zaobserwowalem... to po 4-5 km strzalka wpionie..(75 stopni wedlug komputera).. - test nr 7...

komputer sie nagrzewa... pookolo 8-10 km. do 85-92 stopni.

 

Wczesniej takiej temperatury nie osiagal... Wiec napewno cos sie poprawilo....

 

------------

 

Niestety dzis moje auto nie odpalilo...;(((( Wyjolem akumulator.... bo mam wrazenie ze nie ma sily krecic... sproboje podladowac i zobaczymy...

1)

Przy okazji urwalem jakis kabel ktory byl wpiety z boku akumulatora,,, nawet nie przypusczalem ze taki moze byc...

Mialem 3 auta... i w kazdym byl plus i minus... Wiecie co to za kabel ?...

A to z boku, co wyrwałeś to napewno kabel? Może jednak wężyk, czyli tzw. odpowietrzanie akumulatora? Wtyka się to w bok akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tzn wyrwalem wyjmowalem akumulator patrze nie che wyjsc jeszcze cos go trzyma chcialem to wyjac... (delikatnie!).

I poprostu mi zostal kabel... mam wrazenie ze srodek tego odpowietrzenia kolanka nie wiem jest w akumulatorze...

 

Rozumiem ze tylko te ori akumlatory tak mialy... inny jak kupie tego nie ma i jest to zbyteczne czy jednak musze wymienic to rurke...

 

Kabla przy zacisku tego pirotechnicznego napewno nie wyrwalem... obchodzilem sie jak z jajkiem!.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba większość ma takie odpowietrzanie.

Ja kupiłem miesiąc temu Boscha to też miał wyjście na odpowietrznik.

Kumpel, ktory ma hurtownię części mówił, że to taki zbędny "bajer", ale skoro aku miał wyjście na ten wężyk i miałem wężyk to to podłączyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.