Skocz do zawartości

320Ci Wywaliło trochę płynu chłodniczego


scarab

Rekomendowane odpowiedzi

Przejechałem dzisiaj jakieś 15-20km, zgasiłem auto przed blokiem, wszystko było ok. Wróciłem po dwóch godzinach i po przekręceniu zapłonu od razu zaświeciła się kontrolka płynu chłodniczego. Okazało się że jest niewielka plama pod autem, a pod maską zarzygane płynem tak, że wygląda jakby wywaliło przez korek zbiorniczka wyrównawczego. Z uwagi na ten cholerny wiatr zbyt wiele nie było widać, strach było w ogóle stać z otwartą maską :duh: Dojechałem więc 500m do garażu i uzupełniłem płyn (myślę że weszło niewiele ponad pół litra). Przejechałem jeszcze później dwa kilometry, ale oczywiście nie odkręcałem już korka bo silnik był ciepły. Co mogło być przyczyną że tak się stało?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyjrzałem się tematowi dokładniej. Wąż łączący zbiorniczek wyrównawczy z silnikiem był lekko zsunięty z króćca od strony zbiorniczka (ale nie spadł całkiem), aczkolwiek nie wiem czy wywaliło płyn tamtędy czy przez korek bo mokre było też wygłuszenie maski. Wymieniłem opaskę, nałożyłem wąż z powrotem i odpowietrzyłem układ. Na włączonym silniku widać cienki strumyczek płynu wlatujący w górnej części zbiorniczka więc chyba pompa jest sprawna? Górny wąż łączący zbiorniczek z silnikiem początkowo był zimny, po nagrzaniu silnika zrobił się ciepły, daje się ścisnąć o jakieś pół cm, ale nie jest całkiem miękki. Wynika więc chyba z tego że układ chłodzenia jest sprawny? Zostawiłem pracujący silnik na kilkanaście minut, osiągnął właściwą temperaturę (wskazówka w pionie), ale nie doczekałem się włączenia wentylatora. Zauważyłem, ze po przygazowaniu za pierwszym razem skapuje kropla płynu w okolicach łączenia zbiorniczka (gazując kilka razy pod rząd pojawia się tylko jedna, gazując po przerwie znowu kapie jedna i tak w kółko). Zatem chyba zbiorniczek do wymiany? Pojawia się jeszcze pytanie czy mógł pęknąć bez przyczyny? No i zostaje kwestia lekko zsuniętego węża - możliwe że wywaliło tamtędy płyn czy raczej przez korek skoro wygłuszenie maski było mokre? Co jeszcze mogę sprawdzić? Może korek jest uszkodzony? Da się go jakoś sprawdzić?

Autem ostatnio jeżdżę dość krótkie odcinki (ok 3km), wczoraj akurat przejechałem dłuższy pierwszy raz od jakiegoś czasu. Nie mam LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze jeszcze powiedz koledze zeby sie pochylil nad zbiorniczkiem zeby sobie twarz poparzyl podczas odkrecania na cieplym? :nienie:

 

Kolego jak bym nie odkręcał u siebie ,to bym tak nie pisał.

 

Co do pękających zbiorniczków to jest to dość częsta usterka w E46

KOZIOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: to, że nie odkręca się korka na gorącym silniku to sprawa jasna :)

Czytałem właśnie o często pękających zbiorniczkach w e46, ale wydaje mi się że gdyby była to jedynie kwestia wycieku ze zbiorniczka na łączeniu to nie byłoby mokre wygłuszenie? No i pozostaje jeszcze sprawa zsuniętego węża. Kupić zbiorniczek Meyle czy oryginał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by miał pęknięty zbiorniczek to bym go wymienił. Jak bym miał pęknięty zbiorniczek i zsunięty wąż to bym wymienił zbiorniczek i kupił nowy oryginalny korek.

Podejrzewam, że korek nie puszczał nadmiaru ciśnienia i uciekało ono tam gdzie miało najłatwiej. Rozszczelniło plastikowy zbiorniczek i zsunęło wąż. Sprawdź przy okazji czy nie masz chłodnicy napompowanej, wykrzywionej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrych cenach są chłodnice nissens więc może też produkuje zbiorniczki. Używanego nie bierz bo plastik robi się twardy.

Ten zamiennik co pisałeś to kilka osób już chwaliło bo niby jest zrobiony z lepszego materiału, ale niech ktoś to potwierdzi.

 

Korek kupił bym oryginał. Bo zamienniki nie zawsze działają a ryzykujesz zniszczeniem kolejnego zbiorniczka. No i sprawdź najpierw tą chłodnicę bo może się okazać, ze musisz kupić całą chłodnicę ze zbiorniczkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meyle jest ok, u mnie wsadzil go poprzedni wlasciciel ze 2 lata temu, smiga co prawda minus jest jeden przynajmniej u mnie nie dziala czujnik poziomu plynu, cos przy produkcji im pewnie zle poszlo... takze trzeba bylo zrobic zworke zeby na desce sie kontrolka nie swiecila.

I drugi minus ktory wyszedl niedawno to wyklepane oringi, trzeba bylo je wymienic bo zaczely puszczac plyn, koszt okolo 2zl;)

 

I nie radze otwierac korka przy max temp bo mozna sie zdziwic jak latwo plyn moze czlowieka poparzyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szybko puściły te oringi. Koszt mały, ale gorzej jak takie coś człowieka spotka w trasie.

Pewnie, ze się nie otwiera. Jeśli się ktoś nie poparzy to może zapowietrzyć w ten sposób układ i to mocno. Ciśnienie uchodzi, a jak mamy przy okazji przegrzany silnik to on może zacząć w normalnym ciśnieniu wrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, będzie zatem nowy zbiorniczek Meyle, korek ori, kupiłem też nowy płyn oraz płukacz Prestona. Zastanawiam się tylko czy wymieniać od razu cały płyn razem ze zbiorniczkiem czy póki co zostawić stary i tylko go uzupełnić, a po paru dniach jak okaże się czy wszystko jest już ok wymienić całość? Myślę że nie będzie problemu jak wymieniając zbiorniczek uzupełnię płyn który mam w tej chwili (nie wiem jaki jest, możliwe że oryginał z koncentratu BMW) Dynagelem bo akurat mam go trochę, a później wymienię na świeży Prestone?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tak zrobił jak piszesz. Zalać stary i obserwować co się dzieje. Pewnie jakiś ubytek podczas wyciągania chłodnicy będzie, to też kupić jakiś płyn 1-2litry.

Ja mam cały układ zalany prestone. Poprzedni właściciel go lał i ja po wymianie chłodnicy też go zalałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek przyszedł, chciałem zabrać się za wymianę, ale okazało się że pęknięte jest kolanko które łączy zbiorniczek z wężem prowadzącym do silnika :duh: Możliwe nawet, że to właśnie tam ciekło a zbiorniczek jest dobry - pewnie stąd wąż był częściowo zsunięty. Dobrze widzę, że nie da się kupić samego kolanka, tylko jest ono sprzedawane w połączeniu z wężem jako jeden element?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM11&mospid=47614&btnr=11_2200&hg=11&fg=35&hl=1

Jutro spróbuję go zdobyć w ASO. Uprzedzając fakty - co jeszcze poza zbiorniczkiem i tym wężem może być jeszcze potrzebne do wymiany zbiorniczka? Z tego co widzę nie ma tam nigdzie żadnych oringów ani innych jednorazowych elementów, które mogłyby się ewentualnie uszkodzić przy wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.