Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Proszę o pomoc w dokładnej rozpisce jaki osprzęt mam dokupić, robiąc swap na silnik m52b28. Mam obecnie m40b16. Chodzi mi od jakiego modelu mam kupić, np. chłodnicę, zbiorniczek na płyn chłodzący, wentylator, łapy, wał napędowy, dyferencjał (z jakim przełożeniem), kolektory, wydech, ipt., aby wszystko pasowało. Swap planuje na przełom stycznia-lutego 2014r, lecz teraz zaczynam kompletować osprzęt. Dzięki.
Opublikowano
nie wiem czy lepiej nie byłoby Ci się zgłosić do jakiejś firmy która się tym zajmuję, albo dobrego mechesa który miał już do czynienia ze swapem silników, zwłaszcza BMW. Bo chęci i rozpisanie co Ci do tego potrzeba moim zdaniem nie wystarczy, bo samej zabawy z wiązką jest trochę :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Swap będzie robiony przez zakład, który przerobił już kilkanascie zmian silników. Chciałem tylko rozłożyć koszty swapu na jakiś okres i zacząć samemu kupować potrzebne podzespoły.

Aha, jeszcze jedno, to chociaż Sobo czy jesteś wstanie wskazać, czy konieczna jest wymiana chłodnicy (przypominam mam silnik m40b16), ponieważ widziałem, iż po swapie na m52b28 gość miał pozostawioną "starą" chłodnicę, bez obudowy, tylko wiatrak zmieniony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do normalnej jazd starczy, ale jak chcesz pocisnąć może być mało wydajna. Kwestia samych części do swapu to nie jest taka łatwa sprawa, gdyż każdy montuje co mu pasuje. Jeśli dają oem poduszki od e36, inni od m30 z e34. jedni dają podwójne serwo z omegi, inni coś innego. Wszystko generalnie w praniu wychodzi.

 

PZDR>

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Robiłem dokładnie taki swap u siebie , m52b28 do e30 coupe, pomijając podłączenie wiązki najwięcej zabawy jest z układem wydechowym i serwem, reszta to tylko wymiana kolejnych części na inne z e36. U mnie serwo jest z carismy, działa bez zarzutów i jestem zadowolony, wiem że inni zakładają jakieś bardzo małe wynalazki ale nie można przesadzić bo hamulec będziesz wciskał na siłę obiema nogami. Odnośnie chłodnicy mam założoną z e36 2.8, do tego elektryczny wiatrak, na silniku nie mam visca. na chłodzeniu nie oszczędzaj bo jak fantazja poniesie można łatwo zagotować, a aluminiowy blok tego nie lubi. Kolektory wydechowe od m52 stalowe, trzeba je troszkę pociąć żeby minąć belkę i stabilizator. Wydech mam kompletny z e36 cabrio a końcowy z e30 2.5. Ogólnie pracochłonny i kosztowny zabieg ale efekt powala, powodzenia w budowie !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.