Skocz do zawartości

M43 klepanie silnika po nocy


OskiUK

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam problem z klepaniem w silniku. Problem wystepuje jedynie po nocy, gdy auto stoi okolo powyzej 12 godzin. Po odpaleniu wydaje z siebie dosc glosny dzwiek, trudno go opisac, metaliczny, jak klekotanie :duh: , trwa to okolo 3 sekund, pozniej juz pracuje jak pszczolka. Dzwiek nie powraca nawet jak go zgasze natychmiast i natychmiast odpale, tak samo nie wraca gdy auto postoi 6, 7, 8 godzin w ciagu dnia. Nie jest to dzwiek hydrauliki. Olej 5W30, 160.000 mil na zegarach, oleju nie bierze. Dodam, ze kontrolka cisnienia oleju gasnie zanim dzwiek ucichnie. Gdzie szukac przyczyny, bo mam juz wizje panewek :cry2: Auto dynamiczne, nie traci mocy, jezdzi bardzo ladnie jak na swoj wiek. Silnik m43b19.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawidłowy odruch pisząc o kontrolce ciśnienia oleju bo na pierwszy rzut oka to brak smarowania ale też może być coś innego.

Nagraj to i tu wstaw może ktoś to rozszyfruje bo strach myśleć o panewkach.

Sprawdź popychacze ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to "klawiatura" na 100%, dzwiek bardziej przypomina panewke, choc zastanawiam sie czy np sprzeglo kompresora klimy moze tak walic. Polowanie na kandydata moze zajac kilka, kilkanascie dni, bo 2 razy na tydzien przy odpalaniu jest cisza. Jutro sciagne paski i zobaczymy czy dalej bedzie walic. Pytanie bardziej czy takie ow zachowanie jest odpowiednie dla panewek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewka stukac bedzie bez przerwy i coraz głosniej w niektórych przypadkach nie zdazył bys wrócic z pracy do domu jak po drodze bys miał finalny HUK i po tym juz cisza. Oczywiscie w necie popularny slogan panewki. Ale nie ma co sie obawiac

 

cieżko cos stwierdzić na odległosc ale czesto podobne objawy daja tgz. szklanki popychaczy . Reguluja one automatrycznie luz zaworowy za pomoca cisnienia oleju po uruchomieniu silnika zaczynaja pracować prawidłowo dopiero jak dotrze olej. Normalnie powinny pracować od razu.

 

Można też odniesc takie wrażeie jak masz cos uszkodzone w wydechu jest tam np. zawór który przełacza sie tak kilka sek po odpaleniu towarzyszy temu znaczne wyciszenie pracy silnika

 

Spokojnie udaj sie jak bedzie okazja do jakiegos mechanika niech sprawdzi i nie martw sie

 

Ps wiem że kolega u góry napisał w cudzysłowiu klawiatura ale w M43 jest rozrzad OHC z 1 wałkiem rozrzadu w głowicy co za tym idzie nie ma klawiatury jest wałek rozrz. z krzywkami który bezpośrednio wciska zawory. Klawiatura jest jak wałek rozrzadu jest przy wale korbowym który wciska długie popychacze które dopiero w głowicy wciskają klawiature a ta zawory. Jak to bylo w maluchu. Obecnie sie tego juz nie stosuje bo dużo prostszy i trwalszy jest system gdzie wałek jest w głowicy i klika zawory bezpośrednio i nie trzeba reulowac 15tys częsci - jest jeden sposób montażu składasz i ma działac bezobsługowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wypowiedzi, uspokilem sie:) Piszac "klawiatura" mialem na mysli gore silnika. Ale jest to dzwiek inny niz wymeczone szklanki. Postaram sie to nagrac jutro z rana o ile bestia nie zrobi na zlosc i akurat odpali cicho. Moglbyc napisac cos wiecej na temat tego zaworka w wydechu, prosze? Bo dzwiek zdaje sie wlasnie dobiegac z okolic dolu, okolic sprezarki klimy wiec moze i z kolektora dobierac. Bardzo trudno jest to uchwycic - 3 sekuny raz na 24 h :/

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być sporo przyczyn ale większość będą związane z ciśnieniem oleju we wszystkich podzespołach.

Kiedyś Jacek_e38 napisał :

Jest prosty sposob na sprawdzenie stanu hydraulicznych popychaczy zaworow, one najczesciej klekocza gdy auto (czesto jezdzace, z regularnie wymienianym olejem) dociage do 500.000 km. Zdejmij pokrywe zaworow, zobacz czy na powierzchni kazdej "szklanki" sa kolowe /obwodowe ryski - jesli sa, lub wogole nic nie ma / lustrzana powierzchnia / to bardzo dobrze. Oznacza to, ze zadna z "szklanek" nie zatrzynala sie i wszystkie obracaja sie.

Gdybys natomiast zobaczyl wytarte proste linie pokrywajace sie z polozeniem krzywek to oznaczaloby, ze krzywka zaczela wycierac dolek w "szklance", ktory to staje sie powoli zrodlem luzu miedzy krzywka i zaczyna "klekotac".

Dodatkowo sprawdz czy na czubkach krzywek, tam gdzie jest najwiekszy wznios, sa widoczne kolowe prazki o roznych odcieniach (hartowana powierzchnia krzywki).

Jesli krzywka wytarla sie i ma luzu to "szklanka" nie bedzie go w stanie skompensowac i zacznie "klekotac".

Kolejna bolaczka to nagromadzony "szlam" w cienkich kanalikach dostarczajacych olej z szyny olejowej do obwodowego wyciecia w gniezdzie "szklanki". Brud / osad zmniejsza przekroj otworu i zmniejsza cisnienie oleju w wycieciu w gniezdzie "szklanki". W chwili gdy "szklanka" powraca do gornego polozenia, maly otwor znajdujacy sie w boku "szklanki" znajduje sie na tej samej wysokosci co to obwodowe wyciecie w gniezdzie i do srodka "szklanki" zaczyna wplywac olej, wypelnia wieksza komore i przeplywa do mniejszej przez maly zaworek.

"Szklanka" znajduje sie w gornym polozeniu przez ulamek sekundy. Aby olej zdazyl wplynac do obu jej komor, jego cisnienie musi byc wysokie oraz stale. Jesli olej jest brudny z duza iloscia osadow to nie zdazy uzupelnic ubytku oleju i ta zacznie "klekotac".

Jesli olej jest gestszy od zalecanego to mozna spodziewac sie tego samego.

Moznaby o tym pisac i pisac .... na poczatek zobacz w jakim stanie sa powierzchnie krzywek oraz "szklanek" - wyeliminujesz na poczatku kilka przyczyn ich halasowania.

Luzna pompa oleju w V8 BMW to czesty przypadek, moze byc przyczyna spadku cisnienia oleju. Nie zdziw sie gdy w misce olejowej znajdziez sruby mocujace pompe.

Jacek

viewtopic.php?f=75&t=130756&start=45

Co prawda nie o twoim silniku mowa ale z tego można się sporo dowiedzieć

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za cale info:) Mysle wlasnie nad olejem, po zakupie zalalem go 5w30. Moze faktycznie kanaliki zasyfiale sa a teraz olej je wyplukuje? Nie wiem co bylo zalane wczesniej. Wczoraj odpalila bez halasu, dzis byl, ale tak cichy, ze nie dalbym rady uchwycic go telefonem. Poobserwuje jeszcze kilka porankow i zobaczymy. W razie czego mam juz drugi silnik na przekladke;)

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dzis bylo zimniej i zaklekotal z rana, ale jako, ze bylem spozniony nie mialem jak sie przyczaic z kamera :mrgreen: Dzis rowniez kontrolka cisnienia zgasla dopiero po ustaniu klekotu. Zatem cos z cisnieniem. Podmienie zaworek w podstawie filtra oleju i pompe i zobaczymy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OskiUK mam to samo, w sumie to mialem. zmienilem olej z mobila1 10w40 na castrola magnatec 10w40 (nie odwazylem sie przejsc na syntetyk), po tej zmianie od ponad pol roku zaklekotala rano raz. prawdopodobnie jest to spowodowane zawrokiem w podstawie filtra oleju ktory nie zatrzymuje oleju na gorze silnika i olej poprostu splywa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem że po nocy filtr powinien być w połowie wypełniony olejem , a jak tak nie jest to znaczy że wszystko ucieka do miski i przy rozruchu mu zabiera czas aby go wypełnić .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą połową filtra dla twojego silnika to głowy sobie nie dam uciąć ale w większości jednostkach tak jest.

temat jest poruszony to może większy praktyk się odezwie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem że po nocy filtr powinien być w połowie wypełniony olejem , a jak tak nie jest to znaczy że wszystko ucieka do miski i przy rozruchu mu zabiera czas aby go wypełnić .

 

I to by sie zgadzalo :D Odkrecilem pokrywki filtrow w swoim aucie i drugim na ewentualne czesci - w moim nie bylo oleju w obudowie, w dawcy byl do polowy. Podmienilem obudowy, dalem nowe uszczelke i oringi i miod malina;) Przyczyna byl zaworek w obudowie filtra. Dzieki Panowie za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że dałeś odzew co się przyda dla potomnych ;-)

 

:wink:

 

To jeszcze dla potomnych podam, ze zaworek nr 4 z linku ponizej nie trzymal. Czesci 4, 5 i 6 kosztowaly mnie okolo £10 w ASO, wiec zadna tragedia :cool2:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL32&mospid=47631&btnr=11_1568&hg=11&fg=30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i problem, zdawaloby sie rozwiazany, powrocil. Dzis rano poklepala przez 4 sekundy i ucichla. Dzwiek metaliczny, tak jak na poczatku tego filmu, gdy koles odpala auto http://www.youtube.com/watch?v=hbrrOvkKMjM. Z tym, ze u mnie przestaje klepac po 2-4 sekundach. Jutro postaram sie nakrecic film. Pomocy Panowie, bo juz nerwy trace :duh: :mad2:

 

EDIT: Na filmie pierwsze odpalenie http://www.youtube.com/watch?v=XT-j0yNCZFE Dzwiek moze niewyrazny, bo zagluszony przez szumiaca rolke i wiatr ale moze ktos cos wylapie. Mimo, iz zgasze motor i momentalnie odpale ponownie klepania nie ma :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbije temat :norty: Znalazlem identyczny problem tu http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=841039 i jednak wychodzi, ze to szklanki. Koles pisze, ze wymienial bez zrzucania walka, ale zdjecie narzedzia, ktore uzyl zniknelo :duh: Ma ktos linka jak wyglada narzedzie do scisniecia sprzezyny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popychacze. I zatankuj auto :cool2:

 

Dzieki za potwierdzenie :cool2:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL32&mospid=47631&btnr=11_2061&hg=11&fg=25

 

8 sztuk za jakies 20 funtow sztuka to nie tragedia, nie moge rozkminic jak je wymienic bez zwalania walka. Jesli nie wykminie, po nowym roku zrobie wszystko, tj. lancuch, napinacze, uszczeki za jednym zamachem :cool2:

 

A co do paliwa - plywak nawala, bo wciaz rezerwe pokazuje, mimo, iz paliwo jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.