Skocz do zawartości

latanie bokiem na suchym i mokrym ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Zima idzie auta będą się ślizgały same, a na śniegu włoskie lancie i alfy nas objadą... :/ ale nie o tym

 

Potraficie utrzymać auto w poślizgu bokiem, tak żeby przód i tył leciały bokiem w miarę równo i długo?

 

v12 ma niby rozkład masy 50/50 a i tak na suchym to tył wywala zawsze

 

65/35 FWD daje się trzymać w poślizgu (pomiędzy 60 a 140kmh) bardzo długo i jako tako sterować +/- 3 metry = ciężko w pas trafić, ale się jakoś tam da

 

 

w bmw jest nerwowo albo trzyma, albo wywala tył bokiem, albo przy ostrym bardzo szybkim skręcie przód sunie prosto, a trzymanie w poślizgu przodu i tyłu i kierowanie tym graniczy z cudem

 

jak to zrobić ? a i jakie są tryby DSC II - bo może tu coś wyklikać, żeby szpere elektroniczną zostawić ale wyłączyć trakcję ?

Opublikowano
Auto z napędem na tył z natury napędu zawsze będzie miało tendencję do wyprzedzania przodu dupą i rozkład mas niewiele ma tu do rzeczy. Trzeba się po prostu nauczyć to kontrolować. W fwd gawno nakontrolujesz bo masz i napęd i kierowanie na jednej osi i nie kontrolujesz dupy, a w rwd w poślizgu przód kontrolujesz fajerą a tył gazem... takich rzeczy prostych nie wiesz ?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

tz ja nie mam problemu z kontrolowaniem tyłu (poza głupotami które DSC czasami robi), mam problem z przodem.

 

to trochę inaczej jest niż piszesz, w fwd kontroluje znacznie więcej - moge pod róznymi kątami siłą działać w RWD bez tylnej osi krętej (tu jej nie ma) nie mogę.

Mam regulowany ciąg i hamowanie na kołach skrętnych czyli sobie rzucam bok i wtedy gazem reguluje wychylenie tyłu, tak do 80 stopni to działa ok,

niezależnie od prędkości (byle automat wtedy nie wpadał na pomysł zmiany biegu bo te ZF'y głupie są), problemy są ponad 110 stopni bo wtedy już

ciężko wyjść (auto ze szperą), trzeba mieć właściwy bieg i dużo mocy.

 

ale jak wprowadzić przednie koła w aucie RWD z DSC II (i ABS) w poślizg bokiem ?

w FWD się skręcało trochę nie tam i lekko gaz i już - a łapało ustawiając do kierunku ślizgu.

 

generalnie to chce ten pierwszy zakręt w BMW przy jakiś 90km/h:

 

 

na FWD to mi wychodziło - trochę wolniej niż film - przy ~130 - tylko zimą, bo tu ma 2x więcej mocy a ja zawsze auta z małą mocą mam(poza tym że se

nie trafiłem i wypadałem z za trasy w krzaki i trochę się pole zaorało)

 

edit: aaa właśnie zajarzyłem o co Ci chodziło - nie mi nie chodzi o "drift" ala tokyo drift czy nissan 300z czy takie tam, nissan 350z dresowóz,

mi chodzi o latanie bokami ale całym autem a nie tyłem, jak 4x4 lub fwd (tylko te nie mogą tak cały czas, chyba ze wahadło robisz, 4x4 mogą).

Opublikowano

ale co mogę popsuć w e38 ? to trwałe auta

jedyne co się dzieje to pracuje pompa hamulca żeby 2 kreski auto rysowało a nie jedną - chyba ze się jeszcze coś zużywa oprócz benzyny i klocków z tyłu ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie w ten sposób powstaje stereotyp.Kupiłem 7 bo chciałem nie być postrzegany jak przeciętny posiadacz taniego BMW.Jednak chyba się myliłem.
Opublikowano
jezus znowu sie zaczyna.
widzę że już masz dość postów jednego kolegi z forum :mrgreen:

Swoją drogą troche się uśmiałem dyskusją na temat "kujawskiego" wczoraj w nocy czytając posty w poprzednim wątku na temat prędkości BMW vs Mercedes. A tak na marginesie to dla rozrywki obejrzyj sobie kolego mttj na yt filmiki pt: "Szwagier" i z tego będzie można się pośmiać a nie tu na forum robić sobie jaja z frytkami :) Pozdrawiam

Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Czy ja wiem czy dosyc :P czytam te jego posty na zasadzie "kabaret" :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.