Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 2 miesiące temu przegoniłem auto 230 po autostradzie, waliłem tak z 50 km, potem zjechałem i jechałem 100. zauwazyłem ze coś zaczeło swiszczeć,

myślałem ze łopatki w turbo się obcierają ze coś się sypło, ale to nie jest dzwięk jak by coś tarło( wyło) tylko zaczeło swiszczeć,

do tego auto troche osłabło oraz pali 1,5 l wiecej, pomyslałem ze to pewnie dziura gdzieś w dolocie, oglądałem samochod a kumpel wciskał gaz i od 2 tyś swiszczy gdzieś po lewej stronie silnika, okolice turbo/intercooler.

i nie wiem gdzie to może dokładnie być bo silnik zagłusza, i nie moge tego dokładnie namierzyć wie ktoś gdzie mogła się zrobić dziura?, gdzie najczęsciej się one robią.

za kazdą wskazówkę dziękówa

Opublikowano

też tak miałem - dokładnie pogoniłem furkę a potem kupiłem nowe turbo :duh:

podobno coś przez nie przeleciało i rozwaliło wirnik (łopatki nie rozpadły się tylko powyginały i można było dalej jechać ale gwizdało przy dodawaniu gazu i nie chciało jechać).

Opublikowano
Ja bym zaczął od obejrzenia elastycznego łącznika na wlocie do intercoolera, taka jakby guma owinięta/wzmocniona drutem. Czasami potrafi się pojawić nieszczelność, a jak słyszysz świszczenie, to bardzo prawdopodobne, że ciśnienie uchodzi gdzieś bokiem. Sprawdź najpierw wszystkie elementy elastyczne, opaski,mocowanie czujnika temperatury powietrza doładowania (mi kiedyś na autostradzie ciśnienie go wybiło z mocowania,silnik traci moc i słychać głośny świst) Zacznij od najprostszych sprawdzeń, które możesz sam zrobić. W najgorszym razie turbinę zdążysz jeszcze wymienić.
Opublikowano

no zobacze ten element gumowy owiniety metalową spiralą przed intercoolerem, tylko nie mam pojęcia jak go sprawdzić.

jak by nie było tej spirali to bym pomacał i bym pewnie coś wyczuł ale przez tą spirale będzie lipa.

jeżeli okazało by się ze to to to ile w aso kosztuje ten element? ewentualnie jakiś zamiennik- w koncu to kawałek gumowej rurki

czujnik temp wymieniłem na nowy bo też myślałem ze swiszczy, on jest ok tak samo uszczelki pod kollektorem, egr-em kupowałem nowe.

Opublikowano
Od góry dużo nie zobaczysz, lepiej by było podnieść samochód i patrzeć po rurach i intercoolerze. Jeżeli to jakaś nieszczelność, to raczej coś większego, skoro tak głośno świszcze. Możesz się zaopatrzyć w pędzel,rozrób trochę mydła i smaruj mydlinami jak leci :D . Jak będzie gdzieś dziura to ci bańki będą szły, chociaż to metoda raczej na małe, trudno zauważalne nieszczelności. A tak na marginesie, sprawdziłeś ciśnienie ładowania? Na chłopski rozum jak jest jakaś nieszczelność, to ciśnienie powinno mieć niższe wartości. Tyle tylko, że jak to problem sprężarki, to też będzie niższe (chyba bo nie jestem fachowcem, jeśli się mylę, to proszę Kolegów o sprostowanie).
Opublikowano

U mnie też kolego świszcze od jakiegoś czasu ale ciśnienie doładowania mam ok.Wiec podłącz się u kogoś i sprawdź parametry ładowania.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.