Skocz do zawartości

E60 530d czy 535d


koziolekkamil

Rekomendowane odpowiedzi

Ta sama trasa zrobiona setki razy o dlugosci ponad 400km z gorami po drodze.... Passatal 2.5v6 tdi w 5biegowym automacie 7.5-8l. Seat exeo 2.0tdi cr oska reczna 6b 5.8-6.2, bmw 530xd opony 245, e60 lci manual 6b okolo 7.1... Lci pala wg katalogu mniej niz przed lci. Driver i styl jazdy ten sam

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast jezdzic po hamowniach trzeba zlogowac przy bucie jak laduje turbina, jaki przeplyw widzi pezeplywka i czy jej wartosci nie wplyna na obciecie dawek przez smoke limiter...tak tobsie sprawdza u vw a zebtobtez sterownik edc wiec problemy te same...

Pokaz mi ten smoke limter w tym sterowniku ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaz mi ten smoke limter w tym sterowniku ;)

oj juz nie lap za slowka /to nie moj fach ale hobby/ (smoke limiter jest w edc15 u vw widoczny w logu 008D /w zyciu bmw nie logowalem ale pewnie tez jakis parametry online da sie odczytac/)... tu jest to na AFRze i przeplywce zrobione

Mapka jakiegos pierwszego lepszego 530d

http://images63.fotosik.pl/475/ae9e43fe418c2d7cm.jpg

 

czyli mamy:

przy obrotach 3500 i przeplywie powietrza 800 mamy miec AFR "graniczny"??? (przed korekcja 1072)... teraz razy factor 0,0147 mamy 15,75

Czyli na 15,75 kg powietrza mamy kilo wachy..

czyli mamy 800 powietrza a wiec max dawka wachy bedzie 50,76 zgadza sie?

Zalozmy, ze zamiast 800 przeplywka pokaze 900... mamy wtedy po przeliczeniu koks 58?

 

A teraz moze mi ktos powiedziec czym to sie rozni co do ideii od jakiegos "15 letniego szmelcwagena" na EDC15 gdzie ktos na sztywno przypisal ogranicznik ilosci wachy dla danych obrotow i odczytow przeplywki?

ponizej ogranicznik z dymienia 2.5v6tdi

http://images61.fotosik.pl/475/6ab7381a0776828fm.jpg

ktos zapisal (po jakims czipie) ze dla obrotow 3500 i przeplywu 800 max dawka to 50,6

 

 

Jak przeplywka zaniza to konsekwencje beda dokldanie te same... mniej wachy i mniej mocy (i zeby to sprawdzic hamownia potrzebna nie jest)

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różni się i to sporo . zupełnia inna zasada sterowania dawką paliwa w ecu

 

oczywiście że hamownia nie jest potrzebna tylko co zrobisz jak masz auto z dpf em ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różni się i to sporo . zupełnia inna zasada sterowania dawką paliwa w ecu

diesel do diesel...

tak zupelnie sie chyba nie roznia... wcisniecie buta w starym pierniku VW odczytywane jest jako zyczona dawka paliwa... a tu zyczony moment... ten przechodzi przez mapke tlumaczaca moment + obroty na koks i w efekcie jest to samo co z 15letnim vw... co tu za "zupelnie inna zasada sterowania dawka" ? (poza bardziej figo fago limiterami, dpfem itp rzeczami zwiazanymi z niewatpliwym postepem technologicznym)

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze silnik to silnik , to samo z silnikiem benzynowym bez paliwa I powietrza nie pojedzie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drobna roznica... Auto benzynowe jedzie na stosunkowe stalej mieszance i nawet w dziadkowym komarku z szopy jest przepustnica z iglica by to zapewnic....w dieslu te przepustnice, egry katalizatory sondy lambda przeplywomierze sa tylko dla ekologii/ekonomii(no +bezp motoru np ogr wzgledem temp.)...w zasadzie upraszczajac diesel jedzie koksem... Dlatego nawet na edc17 poprzez mape moment-koks wcisniecie gazu tlumaczone jest na zyczony koks ktory sie tam jakos ogranicza (np tym nieszczesnym smoke limiterem).... Czyli jak w 8 bitowym MSA....

Pozdrawiam,

Przemek

Ps.

Tak jak 530 nie jest kompletnie innym motorem niz 535 tak logika sterowanie edc15 i edc16 nie jest taka kompletnie inna (to problem natury filozoficznej i raczej sie rozumiemy i nie ma sie o co sprzeczac ...ma nadzieje:) )

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.