Skocz do zawartości

e39 drżenie/wibracje przy hamowaniu silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Chciałem się przywitać w przywitalni, ale nie znalazłem takiego wątku więc witam się tu i teraz :)

 

Ale do rzeczy: podczas jazdy (ok. 50-100 km/h) po odpuszczeniu gazu (hamowanie silnikiem) całe nadwozie wpada w wyczuwalne wibracje (czuć je na fotelu), raz nawet wyskoczyła mi 4-ka jak dłużej tak jechałem. Na postoju przy włączonym silniku nic nie wibruje, tak samo przy odpalaniu/gaszeniu silnika (więc dwumas jest raczej OK, ale nie wykluczam go). Szukałem podobnych tematów na forum, ale nie znalazłem dokładnie takiej usterki jak moja. Do głowy przychodzi mi jedynie podpora wału/łącznik elastyczny albo poduchy silnika/skrzyni. Nie ma dostępu do kanału ani podnośnika, ale spróbuje postawić auto na koziołkach i postaram się poruszać wałem.

 

Jednak przed oddaniem auta do mechanika chciałbym zasięgnąć waszej opinii na ten temat.

 

Spotkał sie ktokolwiek z was z takim objawem?

Opublikowano

Dobrze myślisz. Ja bym sprawdził wał, a w szczególności podporę wału. Łącznik elastyczny raczej przy zmianie biegów chyba bardziej odgrywa rolę i przy puszczaniu sprzęgła, ale sprawdź go.

Sprawdź czy nie ma luzu na półosiach

  • Moderatorzy
Opublikowano
. Do głowy przychodzi mi jedynie podpora wału/łącznik elastyczny albo poduchy silnika/skrzyni.

 

Jak na moje oko to dobrze kombinujesz, ale co dokładnie to organo-leptycznie musisz sprawdzić. Nie łatwiej skoczyć do mechanika? Diagnozę zazwyczaj za darmochę robią. No chyba że trafisz na Pana Mietka, co będzie Ci kit wciskał, jaki to nie jest zarobiony i żeby dojśc to pół samochodu trzeba rozłożyć.. :)

Opublikowano
No właśnie, nie chciałbym usłyszeć "Panie, to dwumasa, ale 2500 i będzie Pan zadowolony" ;) Za darmo to co najwyżej w mordę można dostać, ale spróbuję gdzieś podjechać na darmową diagnozę :8)
Opublikowano
TO jedź na stację diagnostyczną. Dasz mu 20zł i Ci udostępni kanał na kilka min, albo pomoże w diagnozie. Nie masz kanału to przy okazji sprawdzisz sobie pozostałe rzeczy.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pojechałem na stację obejrzeć auto od spodu. I okazało się że to ten łącznik elastyczny (od strony skrzyni) jest walnięty, ma spore luzy. Na domiar złego puszcza simmering na wale od strony mostu, bo widać wyciek. Także czeka mnie wymiana tych elementów. Dostałem od kolegi łącznik od e34 2.5 tds, ale nie wiem czy będzie pasował.

 

 

16.12.2013: Łącznik od e34 nie pasuje, w e39 ma kilka cm większą średnicę. Łącznik wymieniony, wszystko wróciło do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.