Skocz do zawartości

[E39 530d] ABS, elektryka, czujnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Znany problem z ABS'em ale przyczyna już niekoniecznie.

Objawy:

- zapalające się kontrolki abs i asc podczas jazdy

- zapalające się kontrolki abs i asc (i tu ciekawostka) podczas poboru większej ilości prądu. Np. zapalenie xenonów, włączenie intensywnej dmuchawy na szyby, zamknięcie na fulla szyby.

Problemy pojawiły się jak się zrobiło chłodniej. Wczesniej już miałem problemy z abs'em ale sterownik został wymieniony, a następnie lewy tylny czujnik, który został wydłubywał mój boski mechanik uszkadzając piastę, która również została wymieniona.

- zapalające się kontroli abs i asc chwilę po tym jak asc zadziała

INPA:

- pokazuje błąd 14 valve error

- czasem pokazuje błąd czujnika prawego tylnego. Pisząc czasem, mam na myśli, że nie zawsze zapalaone kontrolki abs i asc skutkują pojawieniem się błędu czujnika

- na postoju podczas odczytu czujników wszystkie pokazują wartość 2.0. Wartość nie zmienia się. Natomiast wartość czujnika prawego tylnego skacze od 2.2 do 2.8.

 

Czy jestem w stanie zrobić coś samemu? Tj. np zdjąć koło, obejrzeć wtyki czujnika (co pewnie jest niemożliwe, bo wszyscy piszecie, że przy wyjmowaniu pokruszą się). Po ewentualnym wyjęciu czujnika wyczyścić piastę?

Czy może radzicie żeby od razu kupić czujnik i go wymienić? Czy może coś innego?

 

dzięki i pzdr.

Opublikowano

Ją bym też przyjrzał się akumulatorowi, sprawdź czy trzyma napięcie podczas dużego poboru prądu.

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 4

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od zmierzenie napięcia ładowania, ma być 13.9-14.4V, nie mniej, nie więcej - mierzysz na wolnych po włączeniu świateł, dmuchawy, ogrzewania szyby, foteli, ogólnie musisz dużo bajerów uruchomić.

Jak po włączeniu dużej ilości osprzętu elektrycznego wywala ABS, to prawdopodobnie spada napięcie w instalacji.

Aaa, jakby co, to napięcie musisz mierzyć na akumulatorze, nie na klemach pod maską.

ABS i ASC to systemy które najprędzej się wyłączają jeśli spada napięcie.

Jak będzie w porządku, to będziemy szukać dalej, jak napięcie będzie spadało, to pasuje obadać akumulator i alternator, oraz obie klemy.

Opublikowano

Witaj,

Napięcie na akumulatorze po włączeniu wszystkiego co mi przyszło do głowy jest 13.9,14 V. Na mierniku i w DIS.

Natomiast podczas włączania spadło do 13.6, rzecz jasna na ułamek sekundy. Czas był na tyle krótki, że raz zauważyłem, raz nie (w tym wypadku nie wiem czy spadło :)).

Pozostaje jeszcze czujnik jeden, któremu zmienia się wartość (nie wiem czego) podczas postoju auta. Ale to jest chyba dodatkowy problem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Problem został rozwiązany = zamykanie szyb -> wywala abs, włączanie xenonów -> wywala abs. itd jak wcześniej pisałem.

Otóż w końcu pojawiła się kontrolka o braku ładowania. Padł alternator. Po wymianie szczotek i regulatora wszystko działa jak należy.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.