Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hmmm... tylko jak rozebrałem sobie ten napinacz na części to w nim nie ma co się popsuć. Może co najwyżej się "zatrzeć" przez osad olejowy który się w nim osadza. To chyba lepszym pomysłem jest go wyjmować co jakiś i oczyszczać z całego tego syfu. Ślizgi padają dlatego że po latach i kiepskim oleju plastik robi się bardzo łamliwy. jak odkręcałem szyne prowadzącą to była cała. Dotknąłem lekko plastiku i w rękach mi popękał. A napinacz jest tak prostą konstrukcją że moim zdaniem tam nie ma co się popsuć. Ale mogę się mylić (w każdym razie mój był jak nowy)
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślisz że ta sprężyna się nie wyrabia? Porównując nowy i stary gołym okiem widać różnicę. Sam łańcuch się wyciąga i taż należy go zmienić. Wg mnie głupotą jest nie wymienić wszystkich napinaczy a nie tylko głównego, tym bardziej że są dostępne z zamiennika.
Opublikowano
ale ta sprężynka jest tylko po to żeby wewnętrzna część napinacza nie wpadła do środka... czyli praktynie ona nie pracuje. wiem, prowokuję.. w każdym razie jakbym to drugi raz robił to najpierw bym ocenił jak wygląda napinacz a dopiero potem myślał o wymianie. Tymbardziej że jest bardzo łatwy dostęp do napinacza.
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano
Co ile powinno wymieniać się ten napinacz? Częściej niż łańcuch?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój kolega który ma warsztat w którym zmieniał już ok 40 rozrządów w M62 twierdzi że należy wymieniać co około 60-80 tys, tym bardziej że to jest max pół godziny i niczego nie trzeba rozbierać.

 

Łańcuch wymienia się razem ze ślizgami, taki nowy zestaw łańcucha i ślizgów powinien wytrzymać minimum 200tys. Ogólnie łańcuch w M62 nigdy nie pęknie , co najwyżej spadnie ze ślizgów i tak się to później kończy:

http://www.klinika-bmw.pl/feat/reanimacja-silnika-m62b46/

Opublikowano
Dorzucę, że przy wymianie rozrządu warto też wymienić napęd pompy oleju - łańcuszek kosztuje grosze a rozciąga się jak wszystko inne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.