Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Jak myślicie? Mam do wymiany sondę i dzisiaj byłem w sklepie i chcą za uniwersalną 90 zł, a na allegro wyniesie mnie 60 zł za używkę oryginalną.

Jak się taką uniwersalną podłącza?

Opublikowano

BMW to nie jakis tico czy matiz.

Bmw nie toleruje zamiennikow.

Skoro cos jest do wszystkiego to jest do niczego.

BMW na osprzecie boscha ma kable kolor bialy bialy siwy czarny.

Nowa oryginalna sonda bedzie kosztowac cos okolo 300zl.

Wiec jesli chcesz tyle wydac to kup nowa a jezeli nie to lepiej sprawna uzywana.

A jesli chcesz juz montowac zamiennik to po prostu zarabiasz kable i wykorzystujesz wtyczke ze starej sondy i podlaczasz.

lecz pamietaj jak chcesz oszczedzic to zaplacisz 2x drozej.

E38 728i 1999r
Opublikowano
Coś takiego będzie dobre?

http://allegro.pl/bmw-e36-sonda-lambda-0258003522-i3677482565.html

Nie wiem, czy będzie pasować do 1.6 M43...

pasuje do takich

 

 

BMW 3 (E36) (1990.09 - 1998.02) 316 i 102KM

BMW 3 (E36) (1990.09 - 1998.02) 318 i 115KM

BMW 3 Compact (E36) (1994.03 - 2000.08) 316 g 102KM

BMW 3 Compact (E36) (1994.03 - 2000.08) 316 i 102KM

BMW 3 coupe (E36) (1992.03 - 1999.04) 316 i 102KM

BMW 3 kabriolet (E36) (1993.03 - 1999.04) 318 i 115KM

BMW 3 Touring (E36) (1995.01 - 1999.10) 316 i 102KM

BMW 3 Touring (E36) (1995.01 - 1999.10) 318 i 116KM

Opublikowano

Aha... no bo ja mam szarpanie i dławienie na zimnym w przedziale 2300 - 2500 obr. i niezbyt równo chodzi, trochę trzepie silnikiem.

Pojawił się też błąd przepływki - może być to jej sprawka?

Opublikowano

owszem może,ale nie koniecznie

czasami błąd powiązany jest z inną usterką

trzeba by poszukać gościa,który potrafi w zakładce live data sprawdzić działanie czujników na kompie

to szarpanie może powodować pompa paliwa,lewe powietrze,jakieś kłopoty z iskrą,świece przewody itd.

ważny też jest czujnik temperatury dla kompa

czujnik przepustnicy itp.

Opublikowano

Świece są nowe NGK, kable są w porządku. Na gazie jest tak samo, tylko mniej wyczuwalne.

Jak odłączyłem przepływkę, to silnik potrafi zgasnąć, ale jak odpalę ponownie, to nie ma szarpania i zamuły, tylko trzeba dać więcej gazu przy ruszaniu... no gaśnie.

Na komputerze miałem trzy błędy:

sonda, przepływomierz i czujnik temp. zasysanego powietrza (w przepływce jest nie?).

Dodam, że auto dużo pali. Benzyny mi starcza za 50 zł na 2 tygodnie, a gazu za 50 zł robię 165 km, gdzie kumpel ma taką samą Bunię z tym samym silnikiem i nawet tą samą instalacją gazową i za 65 zł przejeżdża 290 km...

Opublikowano

zmień tą sondę

a tutaj mam takie dane z innego forum do przepływki

co prawda to jest od 1,8 ,ale powinno być to samo

 

Co do przepływomierza, piny:

1 - 5V

2 - potencjometr

4 - IAT

5 - masa

 

Na drugim pinie, klapa zamknięta ~0,25V, silnik pracuje na biegu jałowym ~0,9V, obroty stabilnie na 3k ~2V.

Na czwartym, temperatura powietrza 20°C ~3,5V.

Opublikowano
Okej, zamówiłem jedną sondę, a przyszły dwie :D Jutro będę zakładał i zobaczymy, jak się poprawi to okej, a jak nie, to mam okazję załatwić przepływomierz, ale od 1.8i. Będzie pasował?
Opublikowano
od 1.8 nie bedzie pasowal. inna srednica gumy laczacej przeplywke z przepustnica. zmien sonde i przeplywke. najlepiej podjedz na szrot podmien przeplywke i sprawdz czy jest roznica.
E38 728i 1999r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.