Skocz do zawartości

BMW e36 compact m43b19 przygasa gdy spada z obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy. :)

Mam pewien problem z moim BMW e36 compact m43b19 1.9 rok 1999. Przebieg 191000, Benzyna bez LPG.

Kupiłem autko pare tygodni temu i zapalił mi się błąd elektroniki silnika. Myślałem, że to związane z sondą lambda po podobno jakiś czas temu była wymieniana i nie został usunięty błąd. Silnik chodził idealnie z początku ale później zaczął spadać z obrotów tzn gdy dojeżdżałem do skrzyżowania, wciskałem sprzęgło spadał do 500 obr i te obroty lekko falowały 500-600 obr ale gdy już ruszyłem nie było żadnych problemów. Parę dni później pewnego ranka gdy odpaliłem o rano palił na 3 cylindry. Pojechałem do mechanika podpiął go pod komputer i pokazało, że 4 cewka nie działa. Wyjeliśmy świecę na 4 cylindrze i była w tragicznym stanie ( osmolona z nagarem i wypalona ) wsadziliśmy inna używaną i pod odpaleniu chodził znowu na 4 cylindry. Wykasował mi błąd, wymieniłem 4 nowe świece ( dwu elektrodowe dedykowane dla tego silnika ) I chodził dobrze ale znowu pa po paruset kilometrach zapalił mi się błąd elektroniki silnika i zaczął spadać na 500 obr gdy dojeżdżałem do skrzyżowania.... Mechanik powiedział mi, że bierze olej na 4 cylindrze i nie obejdzie się bez ściągania głowicy obejrzeniu uszczelniaczy a w najgorszym wypadku wyciągnięcia silnika i wymienianie uszczelniacza wału korbowego... Czytałem od " Odmie " Ale jedni piszą tak a drudzy inaczej... Sam już nie wiem co robić i mam nadzieje, że pomożecie mi. Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jeżeli po wymianie świec i po przejechaniu kilkuset kilometrów świeca znowu jest zaolejona to głowićę ściągamy na bank. Jeżeli była by to odma to wszystkie świece były by tak samo zaolejone.Może być jednak jeszcze gorzej a mianowicie pierścienie.
Opublikowano
Po podłączeniu po komputer pokazało, że uszkodzona jest czwarta cewka. Ale wymieniłem świece i było dobrze ale na kilkaset km... Jutro będę miał nowe przewody i zobaczymy o będzie... A jak już nie przewody to szukam cewki. Nowa cewka 400 zł to mnie troche przeraża :) Używana 80 - 140 zł ale kto wie czy będzie sprawna w 100 % :) Gdy wymieniałem świece na nowe nie były zaolejone, były suche. Ta jedna była zaolejona i to porządnie ale to moim zdaniem dlatego, że jechałem do mechanika na komputer na 3 cylindrach ;) 4 cylinder nie przepalał no ta 4 świeca dostała po dupie i wyglądała jak wyglądała. A co do oleju to zawsze rano jak odpalam puści chmurkę dymu nito szarego ni niebieskawego... Na zimnym silniku bo jak się rozgrzeje nie zauważyłem żeby dymiła... A jak już będe miał ściagać głowice to idze do szlifu, wymieniam uszczelkę pod nią, uszczelniacze zaworów i pierścienie na tłokach żeby już zrobic wszystko raz a porządnie. ;)
Opublikowano

Witam wszystkich :)

Mianowicie mam identyczny problem z moja bawarka dokładnie ten sam silnik i rok. Więc chciałbym się dowiedzieć czy rozwiązałeś ten problem u siebie i co było jego przyczyną. Szczerze mówiąc już się w niej gubię bo nie wiem czego może być to przyczyną :x . Nie chce na darmo wymieniać czegoś co może być sprawne więc proszę o pomoc.

Z góry dziękuję i pozdrawiam miłośników Bawarek :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Silniczek poskładany wszystko ładnie pięknie jeżeli chodzi o kompresje i spalanie oleju : ale jeżeli chodzi o to falowanie na obrotach i nie równą pracę znaleźliśmy w końcu przyczynę :) Mianowicie w moim to uszkodzone dwa wtryski... Tzn jezdzic na tym mozna ale bedzi chodzic tak jak to chodzi wiadomo... Po prostu te dwa wtryski podają za dużo paliwa na cylinder w wyniku czego on tego nie przepala, jest zla emisja spalin, sonda lambda wyłapuję błąd i z tąd ta nie równa praca :) na kompie pokazało sondę i już chciałem zamawiać nową ale gdy zajrzeliśmy głębiej w nią sprawdziliśmy jaka dawkę paliwa podają wtryskiwacze i wyszło co wyszło :) Zamówiłem całą listwę wtryskową na Allegro. Koszt nie taki zły bo cała listwa czyli 4 wtryski za 100 zł + 20 zł przesyłka :) ( wtryski używane nowych nie spotkałem na allegro do tego silnika no ale wybierze się te dwa z czterech na listwie ) :) Ogólnie remoncik wyszedł mnie z cześciami olejami filtrami 2100 zł plus teraz te 120 zł za wtryski :) Dzisiaj zamówiłem listwę w czwartek będzie i jak już będzie założona dam znać :)
Opublikowano
A co do remontu silnika wymieniłem wszystko od uszczelki pokrywy zaworów po pierścienie tłokowe :) Teraz silnik jest praktycznie jak nowy :) Na dotarciu :)
Opublikowano
Sory że zejdę trochę z tematu, ale ile zapłaciłeś za wymianę uszczelki pod głowicą w M43? czy sam wymieniałeś?
Opublikowano
Sama wymiana to nic. Jest jeszcze planowanie głowicy a koszt tego to okolo 350 zł plus uszczelka i robocizna czyli około 1000 zł....
Opublikowano
Ja moge zamknąć już posta bo mam problem z głowy :) Co do falowania i spadku z obrotów okazało się, że winę miały 2 wtryski :) Kupiłem na Allegro całą listwę wtryskową za 100 zł, przełożyliśmy wszystkie 4 wtryski i teraz chodzi jak zegarek :)) Ogólnie po całym tym remoncie po odpaleniu silnika w ogóle go nie słychać tak cichutko i równo pracuje :) Pomimo dużych kosztów ( 2170 zł ) jestem zadowolony bo mam teraz praktycznie nowy silnik na dotarciu :) W kosztach tych są też oleje płyny filtry i paski :) Zamiast pchać w nią inny niewiadomego pochodzenia silnik wolałem wyremontować ten i teraz wiem co mam pod maską :) Pozdrawiam :) :P :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.