Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ostatnio przy porannym odpalaniu przestał mi się pokazywać komunikat VORGLUEHEN. Inpa pokazała:

 

13573 Gluehanlage

Gluehsystem - Gluehkerzen oder Gluehrelais

 

Wydaje mi się , że to nie świece, lecz sterownik, bo brak jest komunikatu, na razie jest jeszcze dość ciepło i auto dobrze zapala. Jak sprawdzić ewentualnie sterownik i gdzie się on znajduje?

Edytowane przez adamsaba
Opublikowano
A jaka byłe temp. że nie było komunikatu? No i od jakiej on się pojawia, może było jeszcze ciepło lub zależy to od temp. silnika.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Przy innych moich autach zapala się kontrolka świec, a w bmw nie, chociaż w podobnych warunkach jak teraz zawsze się zapalał komunikat, poza tym jest ten błąd, który pokazała inpa. Sprawdziłem, że przekaźnik świec dostaje napięcie 12V, więc bezpiecznik na jego zasilaniu jest dobry. Pytanie, jak sprawdzić sam przekaźnik?
Opublikowano
Dzisiaj sprawdziłem świece, jedna jest spalona, zasilanie przekaźnika świec też jest w porządku.. Przekaźnik, aby zadziałał dostaje też sygnał od czujnika temp. płynu, który jest w bloku silnika. Może on jest walnięty lub źle pokazuje?
Opublikowano

A u mnie dzisiaj po dwudniowym postoju auta pojawił się napis grzania świec ale bardzo krótko około 1s.

Temp. zewnętrzna była 7 stopni tak więc płynu pewnie też coś koło tego, trzeba poczekać aż będzie zimniej.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Dzisiaj rano wskaźnik temp. zewn. pokazywał 5 st. C, a komunikat nawet nie mignął. Czy można inpą sprawdzić, co pokazuje czujnik temp. w bloku silnika i w razie czego jak to zrobić?
Opublikowano
Ja bym raczej sprawdził jak jest temp. wody w silniku a nie temp. zewnętrzna bo to raczej nie ona steruje świecami.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Ja to sprawdzam w ukrytych funkcjach OBC, test nr.7

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
No tak, zapomniałem o tym teście, robiłem go kiedyś po wymianie termostatu. Ciekawe, czy rano będzie się pokrywała temp. płynu z temp.zewn.?
Opublikowano
Raczej nigdy temp. zewnętrzna nie będzie się pokrywała z temp. wody a już na pewno nie po jednej nocy.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Sprawdziłem temperatury: temp. zewn. 5,5 st.C a temp. płynu 3 st.C. I sprawa się wyjaśniła, bo przy tej temp. na krótko pokazał się komunikat VORGLUEHEN. Po prostu za ciepło jeszcze teraz było, aby świece grzały. Pozostaje mi tylko problem spalonej świecy i tu jest kłopot, bo trzeba zwalać kolektor.
Opublikowano
No i oczywiście ją odkręcić, a najlepiej wszystkie przy okazji i wkręcić z powrotem na jakąś pastę.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Dzisiaj rano po dwudniowym postoju, temp. zewnętrzna 4 st. temp. wody 5 st. grzanie świec

włączyło się na jakieś 3-4 sek. Tak więc na bank dogrzania świec bierze temp. wody a nie zewnętrzną.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
ja garażuje samochód w murowanym garażu i ostatniej zimy napis zaświecał się grubo poniżej ujemnej temp. Aż sam się zdziwiłem jak temp była temp bliska zeru a tutaj nic, żadnego napisu a silnik pali.
Opublikowano
Oczywiście, że temperaturę silnika, czy też chłodziwa. Ja wielokrotnie przerabiałem to zimą. Co do problemów ze świecami to w tamtym roku znajomy, który robi Bmw masowo wymieniał ludziom sterowniki świec. Objawy były takie, że nie grzały wtedy kiedy powinny i odwrotnie. Zdarzało się też, że rozładowywały akumulator :(
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.