Skocz do zawartości

e39 520d Spadek mocy w zakresie 1800 - 2000 rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Ostatnio zauważyłem problem polegający na braku mocy w zakresie 1800 - 2000 obrotów. Do 1800 silnik ciągnie normalnie a po przekroczeniu tych obrotów czuć, że "siła ciągu" znacznie spada i moc wraca dopiero od 2000. Pozostaje czekać aż osiągnie te obroty albo zmieniać bieg. Co było zrobione: wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnienia, czyszczenie EGR, czyszczenie elektrozaworków podciśnienia. Mam też dziwne wrażenie, że moje 520d zaczęło więcej palić (braki mocy zmotywowały mnie do częstszego obserwowania średniego spalania). Po mieście spalanie waha się od 10,3 do 10,5 litra bez większego przyrostu podczas dynamicznej jazdy (dziwne :mad2: ). Wydaje mi się, że to trochę za dużo (wierząc temu co ludzie piszą to 3.0d mniej pali). Jak myślicie gdzie szukać przyczyny i co sądzić o spalaniu? Pozdro
Opublikowano

Spotkałem się już z czymś takim, ale winę za to ponosił pęknięty wężyk podciśnienia no ale Ty je wymieniłeś.

Moc wracała po odpięciu przepływki ale wtedy kopcił, natomiast jeżeli chodzi o spalanie to masz racje

3.0d pali mniej ale nie zawsze mniejsza pojemność oznacza mniejsze spalanie.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Elektrozaworki podciśnienia czyściłeś ale pytanie czy działa to wszystko jak należy, tzn. czy sterowanie sztangą jest prawidłowe. Przydałby się jakiś pomiar live data może byłoby wtedy widać czego brakuje - doładowanie a może przepływka, chociaż trochę dziwne masz te objawy. U mnie największe spalanie w mieście jakie odnotowałem to ok. 9 litrów ale to była jazda 100% miasto, prakrycznie od świateł do świateł, na zimnym silniku przeważnie bo małe dystanse. Także trochę jakby za wysokie to spalanie, chyba że non stop z gazem podłodze.
Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie. Spalanie na zimnym silniku na, krótkich dystansach to koło 13 - 14 litrów. Termostaty wymieniałem miesiąc temu na Behr oemowskie. Bynajmniej gazu nie mam cały czas w podłodze, bo w Krakowie ruch w godzinach szczytu jest dosyć wzmożony. Coś muszę z tym zrobić :nienie:

Od jakich obrotów powinno w sumie wstawać turbo? Zaworki wyglądały ok, nie wiem jak wybadać czy całość jest sprawna.

Pomiary live mogę zrobić ale chodzi o to okno w inpie gdzie są widoczne dane z przepływki?

W ogóle to myślę czy nie najwyższa pora wyciąć katalizatory i wgrać jakąś fajniejszą mapę. Co o tym myślicie? Wiadomo, że mapę pasuje robić pod zdrowo działający silnik... Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.