Skocz do zawartości

Przeładowanie turbiny e46 150ps


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zacznę od tego, że chodzi o model e46, 2002r, 150ps który nie dawno nabyłem. Dziś udałem się na sprawdzenie/ogólną diagnostykę komputerową. Sprawy, które mnie niepokoiły to m.in dymienie na czarno po "konkretnym" wciśnięciu gazu. Problem zwiększał się w momencie gdy np. dłuższy czas nie było mnie w domu, autkiem jezdziła żona dookoła tzw komina. Po każdej takiej akcji pierwsze moje wejście do auta gaz i co? czarny obłok za mną... Jedno drugie przedmuchanie i spokój... Auto jedzie chyba w miarę normalnie-to mój pierwszy diesel. Może napiszę co stwierdził mechanik:

-błąd sterowania wentylatorem

-błąd sterowania świecami

-przeładowanie turbiny ( ponoć max to 2,5bara, ja po podaniu mu maxa miałem nawet ponad 3bary)

Jak na razie jestem umówiony na kolejną wizytę.

Co Wy na to? Miał ktoś może podobne przypadki???

Z góry dziękuję za podpowiedzi...

Pozdrawiam...

Opublikowano

U mnie też się po jeździe bez gazu(<3km do pracy) coś zbiera się w wydechu i po kilku dniach jak przydepnę to z rury zakopci, nie wiem czy na czarno. Zbieranie się czegoś w wydechu po kilku dniach u mnie bardziej czuć na wolnych obrotach w postaci dziwnego zapachu.

 

Błąd przeładowania miałem zimą przy -15stopniach, ale wiem że w innych dieselach z podobnymi rozwiązaniami jak nie "przedmuchujesz" turbiny to kierownice lubią się zastać.

Opublikowano

- sprawdź wtyczkę od wentylatora czy nie zaśniedziała itp

- sprawdź czy bezpiecznik od świec jest cały - sprawdź sterownik czy nie jest uszkodzony - na końcu jeśli nie trafisz na usterkę to ściągnij kolektor i sprawdź świece.

- sprawdź wężyki podciśnień, a jeśli ich nie wymieniałeś to wymień na silicony i wyczyść filterki elektozaworków

Opublikowano

Cześć ,nie lekceważ przeładowania idące na 3 bary zagraża turbinie -szybko ją zabije ,ponadto potrafi rozerwać intercooler lub kolektor na zgrzewie.

Problemem nie jest układ podciśnieniowy, gdyby był nie szczelny doładowania by nie było.

Pozostają 4 opcje:

1.Nie sprawny przetwornik ciśnienia (zawór turbiny , potocznie nazywany N75 z grupy VAG)

2.Nie działająca poprawnie "gruszka turbiny" przycina się i nie wysuwa wystarczająco daleko.

3.Zacinająca się zmienna geometria (kierownice spalin nie pracują w całym zakresie)

4.Rozregulowany układ cięgno zbyt krótkie.

 

Podmienił bym zawór i zrobił loga dynamicznego. Jeśli nadal będzie kaszana , sprawdź zakres pracy zmiennej geometrii.

Po tym pozostaje wyjęcie turbiny, czyszczenie lub strojenie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.