Skocz do zawartości

jazda ekonomiczna 530d ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,ponieważ przesiadłem sie z benzyna na diesla,ciekaw jestem jak wy jeździcie autami z takim silnikiem,przy jakich obrotach powinno sie zmieniać biegi aby nie przepalał i spalał w miarę poprawnie,podobno nie trzeba go tak kręcić.
Opublikowano
A jakiego spalania oczekujesz po tym silniku http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Masz manualną skrzynie? Wszystko w zależności od warunków jakie panują na drodze. Nie ma sensu żadnego silnika czy to diesel czy benzyna dusić i też przesadnie kręcić na obrotach. I przy tym silniku też się nie spodziewaj spalania rodem 1.9TDi bo takowego nie uświadczysz. W mieście średnim i dużym ciężko będzie z 10l zejść a średnia będzie oscylowała na ponad 7l
Opublikowano
chodzi mi jak sie jezdzi dizlem,wszystkie auta mialem w bezynie a dislem podobno jezdzi sie inaczej,wiec pytam ,mam mauala, nie chodzi mi o spalanie lecz o poprawne jazde wykorzystując moment obr. Spala mi w trasie 7l przy 100
Opublikowano

U mnie spalanie w mieście to 8,5l/100km staram się aby raczej szybko osiągnąć prędkość z jaką chce czy mogę jechać.

Na pewno należy przycisnąć od czasu do czasu aby turbina się nie zastała, bo po takiej "dziadkowej " jeździe będzie do wymiany

może nie po kilku dniach ale po dłuższym czasie na pewno. Plus leje zawsze dobre paliwo, u mnie auto na takim paliwie pali mniej.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Chcesz ekonomi to zmieniaj biegi przy 2,2tys obr a utrzymuj stałą prędkość przy powyżej 1,6tys obr bo nie ma co katować skrzyni i dwumasu. Przy przyśpieszaniu z takich obrotów redukuj bieg żeby nie męczyć auta.

 

Lej dobre paliwo od czasu do czasu w trasie ją przegoń i to tyle.

Spalanie masz w porządku, więc nie musisz doszukiwać się złej techniki jazdy ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie zasadnicza różnica w jeżdżeniu Dieslem i Benzynką jest następująca.

 

Benzyna z racji mniejszego momentu, jest kręcona na obrotach na tyle by nie spadać przy redukcji poniżej 1900 - 2000 obrotów...

w dieslu nie ma to aż takiego znaczenia, zwłaszcza w 30 gdzie moment jest poprostu piękny ;)

tutaj przy redukcji w okolicach 2200 - 2500 będziesz miał jazdę ekonomiczną.

u mnie automat zmienia biegi w zależności od tego jak mocno wcisnę pedał gazu... ale jak przyspieszam normalnie to 2000 - 2200 i wrzucany jest kolejny bieg

 

Spalanie w mieście na poziomie 10l w manualu to wg mnie to jest normalne spalanie na ten samochód...automat bierze trochę więcej.

trasa 6,5 - 7l przy jeździe 100 - 120 - normalne spalanie/

 

ostatnio zmieniłem Statoil na Shell i leje tą ropę V-power nitro czy coś takiego/....

faktycznie auto jakby spalało mniej... ale muszę to jeszcze przetestować... dokładnie.

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.