Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Auto to E61 530dA 2005r. Po kilku dniach walki z konfigiem kompa i fejsa udało mi się wbić inpą (v.4.4.7) na auto i pobawić/poczytać błędy. Nie jestem w stanie wbić się na sterownik silnika DDE oraz PDC, ale w poniższych modułach mam błędy jak poniżej. Czy mogę prosić o pomoc w zrozumieniu co te błędy znaczą? Czy istnieje narzędzie online do interpretacji błędów? Wrzucam tylko poniższe dane, bo robiłem screeny. INPĄ wbiłem się z ciekawości oraz dlatego, że PDC nie działa (choć czujki i kable są OK) oraz podobno licznik został cofnięty, choć niezbyt skutecznie zostało to podobno ukryte :).

 

KOMBI

A3AC 20

 

ZGM

932F 28

 

SIM/SGM

93CF 20

 

PDC

9E37 F2

9E3A F2

 

KBM

931A RESET_WEIL_PDN

A418 STARTWITHOUTNORMING_BFTH

 

DME/DDE

4212

4222

4232

4242

4252

4262

4166

4CF3

4660

4547

 

Z góry dziękuję za pomoc! :)

Opublikowano

Widze, ze jednak odczytales modul DDE...

 

Na marginesie: niektore moduly odpowiadaja jedynie przy wlaczonym zaplonie.

 

Bledy z modulu DDE:

 

4212 - 4262 - to bledy swiec zarowych.

Z uwagi na to, ze masz bledy na wszystkich siwecach obstawiam padniety sterownik (standardowa usterka).

Skontaktuj sie z Roger-Nysa, on je naprawia w cenie nizszej niz nowe.

 

4166 oraz 4CF3, to bledy zwiazane z DPF'em.

Wiec albo masz go zapchany, albo byl albo niedlugo bedzie.

 

931A - blad czujnika paliwa w zbiorniku.

 

Reszty nie chcialo mi sie szukac.

 

Wpisuj w googlach nr. bledow i powinny jakies sensowne informacje sie pojawic.

 

Pozdrawiam,

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Dzięki z odpowiedź.

Te błędy DDE odczytałem z functional jobs, czytanie listy wszystkich błędów ogólnie całego autka. Nie mam dodatkowych szczegółów, bo na sterownik się nie wbiłem.

 

A propos tego co napisałeś:

 

Sterownik świec żarowych - to coś poważnego? powinny być jakieś inne symptomy? auto śmiga jak talala, spalanie bardzo fajne, żadnych innych kontrolek

DPF - czy wywołanie przepalania pomoże? da się to wyzwolić z INPA? czy może skasować te błędy i zobaczyć czy na nowo się pojawią?

Opublikowano

Skasuj wszystkie, i odczytaj sterowniki za tydzien - dwa.

Jesli dalej beda, to zaczniemy sie zastanawiac.

 

Co do sterownika, to jesli skasujesz te bledy i pol godziny pozniej znow je bedziesz mial, to umawiaj sie do Roger-Nysa na naprawe sterownika.

Nowy kosztuje 300 - 400 zl, a Roger zrobi Ci to duzo taniej.

Naprawia je rowniez wysylkowo.

Te sterowniki padaja nagminnie i nawet nowe po czasie maja wypalone koncowki mocy (tranzystory).

 

Jak temperatura spadnie ponizej zera, to przy odpalaniu samochodu bez dzialajacych swiec bedziesz chcial go utopic w najblizszym jeziorze...

Wiec zrob to jak najszybciej!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Dzięki za ostrzeżenie :).

 

Gdzie ten sterownik się znajduje? Trudno jest go wymontować i czy jest potrzebna jakaś dodatkowa ostrożność (typu rozłączyć akumulator) ? :)

 

Jeszcze w temacie twojej pierwszej odpowiedzi. Napisałeś, że niektóre moduły odpowiedzą przy włączonym zapłonie. Wszystko odczytywałem z kluczykiem w pozycji 1. Włączony zapłon to kluczyk w pozycji 2 czy odpalony silnik? :)

Opublikowano

Zaplon to pozycja 2, czyli swieca sie wszystkie kontrolki, itp.

Czesc parametrow pracy silnika, co logiczne, odczytasz jedynie przy odpalonym samochodzie (doladowanie, masa powietrza, etc.).

 

Sprawdz jeszcze bezpieczniki, czasami (bardzo rzadko) pada 100A (?) odpowiedzialny za podawanie napiecia na sterownik.

 

Akumulator rozlaczaj przy demontazu kazdego elementu komunikujacego sie po CAN'ie (prawie wszystko w samochodzie co sie swieci, miga, albo ma wiecej niz kilka przewodow), w przeciwnym wypadku bedziesz musial kasowac bledy, ktore sie pojawia po odlaczeniu.

 

W E90 sterownik swiec zarowych jest dostepny po zdjeciu oslony pod silnikiem.

Troche sie trzeba nameczyc, ale jest to do zrobienia dysponujac najazdami.

Tu masz temat dotyczacy wymiany:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=152003

 

Pozdrawiam,

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Na forum znalazłem jeszcze fajny instruktarz o tym jak to w 3.0d się robi i w nim sugerowane jest dostać się od góry i włożyć łapki pomiędzy kolektor ssący. Chyba jest poprostu bliżej góry niż dna silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.