Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od dłuższego czasu borykam się z problemem dymienia na wyższych obrotach mniej więcej od 3tyś obr(pedał wciśnięty do podłogi widać ogromną chmurę dymu). Przed chwilą zabrałem się do sprawdzenia EGR i oto efekt na zdjęciu.

I tutaj moje pytanie te syf w EGR to są skutkiem dymienia?

http://images64.fotosik.pl/292/f3bb57b544b50dc9med.jpg

Opublikowano
Widać ze zdjęcia, że tak jakby nie pracował egr. Nalot jest wszędzie, jak by pracował to tuleja była by mimo wszystko czysta. Poszedł bym w tym kierunku.
Opublikowano
Jeżeli jest tak jak piszesz to na 99% to jest egr. Widocznie po czyszczeniu jeszcze czasem się przytnie. Możesz sprawdzić czy działa ściągając rurę gumową od turbo i dodawać gazu (potrzebna druga osoba), jeżeli sprawny to będzie chodził tłoczek, a przy okazji pryśnij delikatnie jakimś środkiem penetrująco-smarującym na trzpień, jednak wyskoczy na pewno błąd w komputerze o nieszczelności układu, ale to można wykasować przy okazji bo nie będzie miał wpływu na pracę silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem z zabrudzonym EGR, to norma. Jeśli jest brudny, to oznacza, że działa poprawnie. Oznacza, to również, że bardzo dużo jeździsz po mieście, a mało w trasie. Przez zawór EGR trafia do silnika część spalin, taki wymóg ekologiczny. Warto oczywiście to czasem wyczyścić dla lepszego działania, ale tyle co masz nagaru na EGR, to nic w porównaniu z tym co znajduje się w kolektorze dolotowym (do niego przykręcony jest właśnie EGR) i to powinieneś wyczyścić, tam jest, mówiąc po chłopsku, 100 razy więcej nagaru. Olej na rurze gumowej ścieka właśnie z EGR, też norma przy jeździe miejskiej, to taki płynny nagar.

Zdejmij kolektor, wyjmij intercooler i wyczyść wszystko porządnie. Kopcenie będzie mniejsze, ale i tak głównym powodem dużego kopcenia zazwyczaj są lejące wtryski. Podłącz komputer i sprawdź jak one wyglądają.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Kopcenie nie było duże. Teraz zauważalne jest tylko np jak samochód stoi na dłuższych światłach a ruszam dynamicznie później już żadnego dymu nie widać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.