Skocz do zawartości

M52b28 wypadanie zapłonu i wskazania inpy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio mam problem ze swoją e38 (1996 rok z silnikiem m52b28) mianowicie po jakiejś minucie od uruchomienia silnika zaczyna nieźle "trzepać budą" później to ustaje i czasami powtarza. Już jakiś czas temu można było w środku odczuć że silnik jest uruchomiony były to jednak równe drgania, dlatego postanowiłem wymienić świece na NGK BKR6EQUP nic to nie pomogło. Olałem sprawę bo wcale to nie przeszkadzało jednak teraz zaczyna to być już zdecydowanie nasilone i odczuwalne, podczas gwałtownego przyśpieszenia nawet potrafi delikatnie szarpnąć. Wcześniej nie umiałem obsłużyć inpy, teraz jednak dzięki życzliwości kolegi mam odczyty na żywo z komputera i wychodzi na to że wypada zapłon na 1 cylindrze, poniżej zamieszczam filmik z odpaleniem buni z rana na zimnym

 

http://www.youtube.com/watch?v=0AQDmEWHW24

 

Piszę tutaj głównie żeby poznać odpowiednie/dopuszczalne wartości poszczególnych parametrów w INPIE, ponieważ niestety jestem laikiem w tych sprawach a nie chce wydawać masę kasy na "mechaników" którzy będą wymieniali wszystko po kolei bez jakiegoś większego rozeznania, dlatego liczę na Waszą pomoc :)

 

Poniżej zdjęcia z wartości które pokazuje INPA:

 

http://img12.imageshack.us/img12/7691/wjdr.jpg

 

http://img716.imageshack.us/img716/1477/9x5o.jpg

 

http://img849.imageshack.us/img849/3427/zs8l.jpg

 

Jeżeli ktoś zobaczy tutaj jakieś nieprawidłowości oraz ewentualnie poda prawidłowy zakres, to byłbym wdzięczy i rozjaśniłoby mi to całą sytuację :)

 

Nakręciłem również filmik w trakcie pracy z sond lambda, czy takie zachowanie jest ok ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=s6faKNM0-pk

 

Błędy które się powtarzają :

 

21 VANOS valve; electrical failure

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

 

Engine speed 1568.00 rpm

engine load 386.74 mg/Stroke

Engine temperature -5.42 degrees C

Intake air temperature -42.02 degrees C

interrupt

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error present Static error

 

 

212 VANOS jammed

Error frequency : 39

Logistic counter: 40

 

Engine speed 1760.00 rpm

engine load 332.27 mg/Stroke

gear information 52.00 1

Battery Voltage 2.35 Volt

emission related malfunction

emission related malfunction defect

code stored after filtering

Error present Sporadic error

 

 

 

202 fuel trim limit Bank 1

Error frequency : 26

Logistic counter: 38

 

Engine speed 1408.00 rpm

Engine temperature 73.78 degrees C

oxygen sensor heater 55.52 %

oxygen sensor voltage 1 4.84 Volt

Short circuit to batt+

emission related malfunction defect

code stored after filtering

Error not present Sporadic error

 

 

203 fuel trim limit Bank 2

Error frequency : 29

Logistic counter: 36

Engine speed 1408.00 rpm

Engine temperature 73.78 degrees C

oxygen sensor heater 55.52 %

oxygen sensor voltage 2 4.82 Volt

Short circuit to batt+

emission related malfunction defect

code stored after filtering

Error not present Sporadic error

 

Autko posiada instalację gazową jednak przed robieniem tych filmików skasowałem adaptację komputera i przejeździłem troszkę na benzynie, na gazie jednak chodzi gorzej przy czym zaznaczam że wcześniej chodziło wszystko świetnie i nie było mowy o tym żeby odczuć moment przełączenia na gaz gdzie teraz widać nawet jak obroty skaczą (27 sekunda moment przełączenia) :

 

http://www.youtube.com/watch?v=ASbGpg8uXVU

 

Zamiany cewki oraz świecy z 1 cylindra do 6 nie wniosła większych zmian :(

Starałem się najdokładniej jak potrafię opisać problem, proszę o pomoc :cry:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Właśnie mam identyczny problem.

Po podłączeniu pod kompa wychodzi błąd na pierwszym cylindrze.

Zmiana cewki i wtrysku nic nie pomogła.

W chwili obecnej będe sprawdzał instalacje elektryczna czy gdzieś nie jest uszkodzona lub wtyczki nie są poprzepalane.

Opublikowano
Obejrzyj dokładnie fajki od cewek. Jak gdzieś na dole jest uszkodzona/przypalona, nawet pęknięta, to ją wymień. Jak miałeś problem z którąś świecą to niewykluczone że fajka w dupę dostała. Przez to robi się przebicie i wypada zapłon.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Podejrzewam, że raczej fajek by nie wyjmował bo to 2x więcej roboty i przekładał całość.

Wtrysk działa, rozpyla? Może coś nie tak z napięciem na tym wtryskiwaczu

Opublikowano

Podjechałem do drugiego mechanika z lepszym kompem i dokładnie powiedział co jest: uszkodzony czujnik wałka rozrządu i niedziałająca grzałka 1sondy lambda.

Od razu kupiłem org czujnik i jak ręka odją normalnie :D

Jedzie już jak trzeba i nie telepie nim już też zamówiłem też sonde i czekam na nią.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam wszystkich posiadam bmw e39 528i m52 1999r mam problem z wypadaniem zapłonu tylko na cylindrze 2 kiedy samochód stoi na biegu jałowym np. na skrzyżowaniu po chwili wypada zapłon wystarczy zgasic i odpalić auto i wszystko wraca do normy po podpięciu pod komputer jest błąd wypadanie zapłonu cylinder 2. świece wymienione, cewki sprawdzone zamieniane miejscami,nowy wtrysk benzynowy vdo simens, przepływka sprawdzona,nowa przepustnica, cały dolot sprawdzony nie łapie lewego powietrza, wymieniony sterownik benzyny,cisnienie na cylindrach sprawdzone 14bar,disa sprawdzona sprawna, listwy od gazu nowe.dzieje się to na gazie i benzynie :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.