Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

proszę o opinie dotyczące modeli wyposażonych w x-drive, a dokładnie modeli e90.

Jak się tym jeździ, jak wygląda spalanie porównując do napędu RWD, koszty utrzymania. Czy lepszy jest napęd quattro(audi) zimą?

Opublikowano
Mam 330 XD. Jak się jeździ? W zimę mega. Bardzo dobra przyczepność oraz dobre prowadzenie. Co do spalania. W mieście (Warszawa) z automatem spalanie mam w ok 9,6l/100 km. Co do kosztów utrzymania: Sporo części jest innych. Wahacze przednie (tylko ori z BMW np za dolny wahacz płaciłem coś ok 500-700 zł/sztuka już nie pamiętam dokładnie), maglownica też inna. Nic innego nie wymieniałem z przodu ale części są inne i za razem droższe. Czy warto? Chyba nigdy nie kupię samochodu na co dzień bez napędy 4x4 czyli x-drive'a, czyli jak dla mnie warto chociaż by dla tego by w zimę w górach móc wjechać praktycznie wszędzie i patrzeć jak inni z napędem na jedną oś wyciągają samochody innymi samochodami :)
Opublikowano

mam już 4 rok przebieg 280K.Zrobione- sprzęgło- bez dwumasu- winny chip.... Kolektor - założony nowy- stary się pocił, ostatnio- łożyska kół tylnych.

Dla swojego bezpieczeństwa amory- poza tym normalna eksploatacja.Jazda rewelacyjna- i nie chodzi tylko o zime- trakcja jest bezkonkurencyjna- nawet w zimie trudno jest zapalić kontrolke dtc...

Opublikowano

Miałem quattro i x-drive i jak dla mnie lepszy x-drive dlatego, że quattro A6 C6 3.0 tdi dużo więcej palił ;)

Niby quattro lepiej się drapie ale jak nie chcesz wjeżdżać na skocznie narciarską to x-drive jest zdecydowanie lepszy do codziennego użytku ;)

Opublikowano
a powiedz mi jaki apetyt miało to audi a6??

a powiedzcie mi co lepiej się zbiera do 100km/h? ośka czy 4x4?

 

Średnia w audi wychodziła 12,4 na komputerze a w bmw wychodzi ok 10l/100km więc różnica spora ;)

Jeśli chodzi o przyspieszenie jest zależne od warunków (wiadomo) a na suchym nie mam pojęcia bo nie sprawdzałem ale według mnie 4x4 powinno chyba lepiej pójść :think:

Jak kupiłem e91 x-drive, spotkałem na światłach znajomego w a6 3.0 tdi quattro i mina kierowcy audi bezcenna gdy na deszczu bmka odchodziła :mrgreen:

Opublikowano
a powiedz mi jaki apetyt miało to audi a6??

a powiedzcie mi co lepiej się zbiera do 100km/h? ośka czy 4x4?

 

Zmierzone RaceLogiciem 330xd 231ps *automat*, start z dwojki ~2tys obrotow:

0-100: 7.3s

 

Oska nie mierzona ale moze byc podobnie.

Za to 100-200 bedzie zawsze na korzysc oski,

Pozdr.

Opublikowano

 

Zmierzone RaceLogiciem 330xd 231ps *automat*, start z dwojki ~2tys obrotow:

0-100: 7.3s

Start z 2 tys obrotów automatem tzn na hamulec lewa noga czy jak?

Btw. 7.3 pre lci a 6.4 w lci to cholernie duża różnica nie wiedziałem, że aż tak fajnie się zbiera :shock:

Opublikowano

Start z 2 tys obrotów automatem tzn na hamulec lewa noga czy jak?

Btw. 7.3 pre lci a 6.4 w lci to cholernie duża różnica nie wiedziałem, że aż tak fajnie się zbiera :shock:

 

Tak, taki pseudo "launch control", gaz + hamulec ;)

Tutaj jeden z kolegow z forum mial 330d lci po programie na 280+ps i czas 0-100 albo 5.8 albo 5.9, nie pamietam dokladnie.

Cos zmienili w LCI ze zwyczajnie zbiera sie lepiej, moze to skrzynia, moze przebieg krzywej mocy i momentu, cholera wie ;)

Opublikowano
Przede wszystkim LCI wyposażone jest w lepszą turbinę GTB2260V która wcześniej wstaje.

W pre lci też idzie zrobić setkę w 5,8 ;)

 

A no idzie,

Kacperciowe 330d 305ps robi setke w 5,8s.

 

tylko ze ma 15-20 koni wiecej niz testowane E90 lci przez znajomego ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.