Skocz do zawartości

[e34 520i] Stukanie w zawieszeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogólnie opiszę sytuację. Jako, że ktoś nie przemyślał tarcz w e34 520 [niewentylowane] to mi się skrzywiła po prawej stronie. Pojechałem na ich przetoczenie [przetaczanie na samochodzie]. Ogólnie okazało się, że koło miało straszne luzy od tego bicia tarcz. Wymieniłem wahacz, łącznik stabilizatora ale coś mi puka. Byłem właśnie na stacji diagnostycznej, amorki są w porządku ale np. miałem trzy luźne śruby na zwrotnicy mimo tego że cztery dni temu je dokręcałem [przy wymianie wahacza]. Ogólnie od strony zawieszenia wygląda wszystko w porządku ale czuć było, że koło ma luzy. Czy to wina łożyska ? Ile taka wymiana kosztuje bo raczej sam bym się tego nie podejmował.

 

 

Ogólnie trochę dziwna sprawa jest. Wiem, że po tym przetaczaniu koła miałem "za bardzo przykręcone" bo naprawdę musiałem użyć przedłużki aby je poluzować. Później pojechałem w jedno miejsce i już takie pukanie jakbym słyszał i dopiero wtedy wymieniałem wahacz.

 

Ogólnie ten dźwięk to nie tyle pukanie to tak jakby jakiś sworzeń czy śruba próbowała wyskoczyć skądś.

Opublikowano
sprawdz jeszcze podpore drazka srodkowego ona lubi sie tez od takiego bicia tarczy wychustac a co do lozyska to raczej cala piasta z lozyskiem wymiane zrobisz sam 30 min .i gotowe i satysfakcja gwarantowana (wymien to jak naj szybciej )bo jak juz ma luzy luzysko a bedziesz jezdzil to puzniej moze byc problem :norty:
Opublikowano

Szkoda, że trzeba całość wymieniać. Z tego co widzę to piasta z łożyskiem kosztuje 310zł. Więc następny koszt, na który niestety teraz nie jestem przygotowany.

 

Pytanie może głupie - jako podpora to o jakie części dokładnie myślisz ?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/32_0334-drazki-kierowniczedrazek-kierowniczy/i47370/sM#part14

nr 14 ?

Opublikowano
Szkoda, że trzeba całość wymieniać. Z tego co widzę to piasta z łożyskiem kosztuje 310zł. Więc następny koszt, na który niestety teraz nie jestem przygotowany.

 

Pytanie może głupie - jako podpora to o jakie części dokładnie myślisz ?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/32_0334-drazki-kierowniczedrazek-kierowniczy/i47370/sM#part14

nr 14 ?

z tego co wysslales linka to czesc o NR.14 i 15 + sruba a co do lozyska to sa tansze zamienniki ja to przerabialem w e36 swego czasu i tez tak jezdzilem a bo kasa nie stroi lub inne zeczy puzniej zamiast robota 30min to 2godz. diaksowania cięcia biezni lozyska lekki dramat moim zdaniem jak nie masz kasy na conkretna czesc a masz luz wielki to albo narazie lipny zamiennik albo odpusc sobie jadze do puki tego nie zrobisz mi sie tak lozysko rozpieprzylo ze jak zdarlem piaste to kulki powypadaly to sobie wyobraz :duh: luz sprawdz podnoszac auto i zlap kolo oburącz po przeciwnych stronach i pokielocz w kilku pozycjach tak naj prosciej ci to moge wtlumaczyc mozesz zdjac tez kolo wsunac klocki(zeby nie szymialy o tarcze) i pokrecic sama piasta i posluchac czy lozysko szumi chrobocze. :cool2:

Opublikowano

Ogólnie to nad pisownią popracować będziesz musiał. Początkowo myślałem, że da się tylko łożysko wymienić ale podobno trzeba z piastą a jak całośc to na pewno będzie łatwiej i sobie z tym poradzę. Martwi mnie tylko cena - 310zł(FAG), Meyle jest tańsze bo 230zł ale podobno coś nie tak jest z nimi i ludzie reklamacje na nie składają, Lemforder 280zł, najtańsze co jest to za 160zł no ale takiego czegoś montować na pewno nie będę.

 

Podczas jazdy nie słychać aby łożysko szumiało a chyba powinno jeżeli się "sypło".

Opublikowano
Kolego, skoro biła tarcza, a zawieszenie masz już w porządku sprawdź zuzycie klocków i mocowanie ich w gniazdach. Mam podobny dźwięk ze wzgledu na latające klocki w gniazdach mimo zamontowania tych sprężynek blokujących. Opuść szybę i przejedź się z górki po jakiś dziurach i naciśnij hamulec. Jeżeli po naciśnięciu hamulca i wjechaniu w dziurę dzwięk ustąpi, to już wiesz co będzie winne. :) Możliwe,że bijąca tarcza nieco zszargała Ci klock.
Opublikowano
Kolego który wahacz wymieniłeś?? Dolny czy górny?? Miałem podobny przypadek przez pięć lat z nim walczyłem. Samochód jeżdził na przeglądy, trzepaki nic, okazało się ze sprawcą był górny wahacz na kole prawym, miał delikatny luz i było słychać stukanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.