Skocz do zawartości

E 46 316iM43 Demontaż kolektora ssącego wraz z przepustnicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Koledzy.

Jak w temacie, potrzebuje zdemontować kolektor ssący wraz z przepustnicą aby dostać się do kolanka z układu chłodzenia, które jest umiejscowione właśnie pod nim. Jest to kolanko z układu chłodzenia, które wychodzi z głowicy. Urwał mi się jeden z wlotów i wywaliło mi cały płyn chłodzący.

 

poniżej link do elementu który muszę wymienić

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/15325/686x484

Czy demontaż kolektora wraz z przepustnicą to trudny zabieg ? Fajnie by było gdyby ktoś z szanownego grona opisał tę czynność. Mile widziane foto.

 

Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Opublikowano
niedawno wymieniałem je u siebie, musisz odkręcić dokładnie 4 śrubki 11, jedna na kolektorze u góry trzymająca ten plastik osłonę, dwie śruby pod tym plastikiem i jedną z boku od przodu auta, dalej odpinasz jeden gruby wąż idący pod kolektorem i jeden cienki podciśnieniowy, linki od przepustnicy nie trzeba odłączać, wystarczy odsunąć kolektor na bok. Jeśli masz chude dłonie to trochę gimnastyki i odkręcisz to kolanko ( dwie śrubki od dołu) bez demontażu dołu kolektora. Przygotuj też się na wymianę reszty kolanek/węży bo to słaby punkt tych silników, może zdarzyć się tak jak u mnie, że jak wymieniłem jedno kolanko, to wysadzało następne, ten plastik po latach jest bardzo kruchy i nie wytrzymuje ciśnienia panującego w układzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.