Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

słyszałem ze paliwko v-pover 100 nie wpływa mozytywnie na tłoczki w cylinderkach - coś w stylu pioruna w tłok - oczywiście to nie przenośni

 

czy ktoś się z tym spotkał - z opinią na ten temat

 

 

tzn dotyczy to BMW zeby nie było ża to paliwa alternatywne panie adminie

Opublikowano
słyszałem ze paliwko v-pover 100 nie wpływa mozytywnie na tłoczki w cylinderkach - coś w stylu pioruna w tłok - oczywiście to nie przenośni

 

Łomatko, skąd ta "opinia" :?: :duh: (Jeżeli od mechanika, to powinien mieć dożywotni zakaz wykonywania zawodu).

 

To znaczy, że prehistoryczny dolnozaworowy silnik M20 (ten z FSO Warszawa), powinien się rozlecieć w try-mi-ga po zalaniu LO95, bo był dopasowany do LO72 :!:

 

:think: :think: :think: Tyle, że znam kilka egzemplarzy Warszaw-Garbusek i od lat śmigają na super oktanach, że aż miło.

 

Syndrom "Piorun w tłok", to by był, gdybyś zalał do BMW Etylinę 86, świeć Panie nad jej ołowiową duszą... (Mówi coś hasło "spalanie detonacyjne" :?:)

 

Chociaż fakt, że normalne silniki nie są optymalizowane do eksploatacji na benzynach o wybitnych oktanach. To oznacza jednak tylko tyle, że nie wykorzystają w pełni ich parametrów fizykochemicznych.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Mówi coś hasło "spalanie detonacyjne" :?:)

mi to nic nie mowi wiec prosilbym o rozwiniecie, z gory thx.

Opublikowano
mi to nic nie mowi wiec prosilbym o rozwiniecie, z gory thx.

 

Ładne wyjaśnienie tego co to jest liczba oktanowa i spalanie detonacyjne:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

 

Dodam, że przy prawidłowym przebiegu spalania czoło płomienia przemieszcza się w komorze spalania w tempie kilku metrów na sekundę.

 

Gdy dochodzi do spalania detonacyjnego, czoło płomienia osiąga prędkość nawet kilkuset metrów na sekundę (niektóre źródła mówią nawet o 2000 m/s) :!: :shock: Przekracza barierę dźwięku, na tej samej zasadzie jak samolot naddźwiękowy. Stąd bierze się ten dziwny dźwięk, potocznie zwany "dzwonieniem zaworów". Każda taka mikro-eksplozja jest potężnym niekontrolowanym uderzeniem w tłok i przeciążeniem dla wszystkich elementów układu korbowego.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
słyszałem ze paliwko v-pover 100 nie wpływa mozytywnie na tłoczki w cylinderkach

:mrgreen: a to dobre! To poco wszyscy narzekają na jakość paliw w polce :mrgreen: No i cena powinna być odwrotna do obecnych :mrgreen: Teoretycznie im wyższ liczba oktanowa tym sprawność silnika rośnie.Należy jednak przestrzegać zalecen producenta bo to że silnik jest w stanie pracować na 99 to nie znaczy że musi no i ta cena :jawdrop:

Opublikowano

witam

mam pytanie odnośnie typu paliwa tzn,SIIHL w swoich instrukcjach podaje jako paliwo 95 oktan,w serwisie usłyszałem,że można lać bardziej oktanowe :?: :?: :?:

Prawda czy może kant :?:

mogę lać np.v power /v pover racing do dwusówa :?:

 

Husqwarna natomiast podaje w instrukcjii 98 oktan :?:

 

W pilarkach mniej znanych firm mowa jest przeważnie o min 95 oktan.

 

JAK TO JEST Z TYMI OKTANAMI :doh:

Opublikowano
STIIHL w swoich instrukcjach podaje jako paliwo 95 oktan,w serwisie usłyszałem,że można lać bardziej oktanowe :?: :?: :?: Prawda czy może kant :?: mogę lać np.v power /v pover racing do dwusówa :?:

 

Robi się nam OT :mrgreen:

Zalecanie jeszcze wyższego oktanu do piły to jest sensowna sugestia.

O przeciążenie takiego sprzętu przy pracy bardzo łatwo, a układ zasilania i zapłonu prymitywny. Więc te parę dodatkowych oktanów przyda się tu dużo bardziej, niż silnikowi BMW (zwłaszcza nowszej generacji, który "wie", że dostał gorsze paliwo).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.