Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dużo się Panowie naczytałem postów na temat zapalania się kontroli oleju, ale żadna teza ani teoria nie pasuje do mojego przypadku.

Mianowicie, tydzień temu wymieniony został olej. Castrol Magnatec 10W40. Po wyjechaniu od mechanika kontrolka zaczeła migać i przestała. Po kilku dniach gdy odpalam auto na zimnym silniku wszystko jest ok, kontrolka nie swieci natomiast wraz ze wzrostem temperatury silnika kontrolka zaczyna się najpierw delikatnie żarzyć i gdy mam już 90 stopni to świeci w pełni. Po zgaszeniu rozgrzanego silnika i przekręceniu stacyjki kontrolka delikatnie się żarzy. Po ponownym odpaleniu rozgrzanego silnika (ok 5 min) kontrolka nie świeci ale po chwili zapala się znowu. Mam nowy czujnik i od tego zaczne, tym bardziej, że po wymianie silnik był myty a osłona przewodu czujnika jest przetarta i przewód jest widoczny. Martwi mnie natomiast to czy to aby na pewno czujnik bo nie chce mi się coś w to wierzyć. Po czujniku sprawdzę ciśnienie oleju. Czy to dobra droga?

Opublikowano

1. Gdyby ciśnienie oleju było za niskie kontrolka by w ogóle nie gasła po odpaleniu silnika.

2. Takie rzeczy jak przetarty kabel trzeba zrobić od ręki, zaizolować, przecież to jest na samym dole silnika...

 

Tu masz mój post na innym forum, ja właśnie walczę z moim odpiętym czujnikiem, masz tam link z opisem jak działa kontrolka bo spełnia dwie funkcje.

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=8643

 

Byłbym niezmiernie wdzięczny gdybyś odpiął kabel od swojego czujnika i strzelił mi fotkę ja wygląda i napisał ile drutów do niego idzie i ile pinów jest w czujniku poziomu oleju.

Opublikowano
też jestem tego zdania ze jeśli kontrolka się zazy a nie swieci pełną mocą to nie jest to problem z cisnieniem tylko z kablami
Opublikowano
Nie koniecznie by swiecila caly czas. Skoro silnik jest zimny to olej jest gesty. A jak jest gesty to wiadomo ze pompka bedzie wieksze cisnienie wytwarzac
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano
1. Gdyby ciśnienie oleju było za niskie kontrolka by w ogóle nie gasła po odpaleniu silnika.

.

Głupoty piszesz. Akurat kontrolka może świecić lekko, mrugać albo świecić się cały czas. Zależy od awarii. Jak panewki nie trzymają ciśnienia może lekko świecić na początku tylko na rozgrzanym na wolnych obrotach. Przecież ciśnienie oleju nie jest cały czas takie same

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.