Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

Jako że wreszcie znalazłem chwilę czasu, zabrałem się za drobne naprawy w moim aucie. Najpierw naprawiłem przerwany przewód od światełka w bagazniku, potem zabrałem sie za montaż kamery cofania i przeciąganie kabla do niej oraz do cb. Wszystko fajnie, wszystko działa. Tylko wyjechałem na ulice a tu check brake lights oraz check park lights. Wychodzę, oglądam, wszystko działa. Dojeżdżam do skrętu, włączam kierunek a tu zaczyna wariować jak przy spalonej żarówce (oczywiście wszystkie działają).

 

Tak oto powstał problem, jakieś 30-60sek po odpaleniu auta przestają kierunki działać jak należy.

Wyświetla mi check wszystkich możliwych świateł jak tylko je włącze, Highbeam, foglights itp.

 

Pytanie co się stało? Nic nie odłączałem, nic na siłe nie targałem. Jedyna wiązka z którą coś robiłem to ta od klapy bagażnika, ale przecież ona nie łączy się ze światłami/migaczami. Co się mogło stać?

 

Z góry dzięki za pomoc bo nie bardzo wiem, gdzie szukać winowajcy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe że awaria zbiegła się z naprawą, i nie ma w tym nic wspólnego.

Trochę zalatuje mi usterką modułu świateł LCM.

Jak masz od kogo, próbuj podmienić, i patrzeć co się dzieje.

Jak będzie to samo, to możliwe że jednak coś uszkodziłeś przy montażu tej kamery.

Opublikowano

Dokonałem pewnej obserwacji. Jeśli przełącznik świateł jest wyłączony to:

 

- migacze działają ok

- nie ma informacji o niedziałających światłach stop

- nie ma informacji o niedziałających długich

 

tylko przełącze na światła włączone i od razu mam:

- check park lights

- jak dłużej hamuje (klika sekund) wyskakuje check brake lights

- jakiego innego światła bym nie włączył też włączy się check

- migacze sygnalizują przepaloną żarówę szybkim miganiem

 

Jakieś pomysły?

Nawet podczas powiedzmy włączonego migacza (sygnalizującego uszkodzoną żarówę), przełącze światłą na pozycje off to migacz wraca do normalnej prędkości pracy.

Opublikowano

Lampeczke zintegrowaną z kamerą podłączyłem zamiast jednego z oświetleń tablicy rej.

 

Kamera cofania jeszcze nie została podłączona prądowo do samochodu.

Wg INPY LCM nie pokazuje żadnych błędów.

 

Po dalszych poszukiwaniach:

 

Tak ładnie sobie polutowałem zasilanie światełka przy kamerce ale postanowiłem dla testu to uciąć. Otóż z rozłączonym światełkiem wszystko działa gitara, jedynie pokazuje się informacja o spalonej żarówce oświetlenia tablicy rejestracyjnej - to normalne. Zatem z LCM wszystko jest w porządku. Pytanie jak zrobić żeby wilk był syty i owca cała?

 

Zapewne chodzi o różnice w poborze prądu przez zwykłą żarówkę oraz LED'a.

 

Update:

 

Pomierzyłem oporność oryginalnego światełka i tego przykamerkowego . To przykamerkowe ma wielokrotnie większą oporność niż oryginalne. Pewnie dlatego LCM wydaje się, że nic nie działa. Pytanie jak to teraz rozwiązać? Czy przed podłączeniem kamerki wlutować opornik o odpowiedniej wartości i połączyć oba kabelki aby symulować odpowiedni opór? Zadziała taki manwer?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mógłby mi ktoś pomóc to zrozumieć jak działa LCM?

 

Jak się podłączy oryginalne światełko o oporności 3,8Ohm błędów na kompie brak.

Po podłączeniu oporników zamiast w/w żarówki nie pojawiało się info o spalonej żarówce.

Podłączyłem zatem do tego jeszcze światełko z kamerki. Wywaliło wszystkie errory znowu....

Odłączyłem światełko kamerki, zostały oporniki. Wywala check numplate light.

 

Teraz już numer z opornikami nie działa. Kur...... o co tu chodzi? Ręce opadają :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.