Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Sprawa jest trochę złożona więc się nieco rozpiszę. Jakiś czas temu rozsypała mi się obudowa termostatu- standard, po wymianie zalałem układ wodą, żeby jeszcze trochę poobserwować co i jak. Wczoraj stwierdziłem, ze pora poczęstować układ płukanką i zalać płynem, odkręciłem korek, a tam zamiast płynu idealnie wymieszany olej z wodą na szarą maź :mad2:

Uszczelka pod głowicą? Kilka dni temu zalałem 5er nowym olejem, 10w40 Castrol do diesla, wiem- powinien tam pływać 5w40, ale... Oczywiście regularnie sprawdzam płyny i olej w wodzie pojawił się po wymianie, trochę dziwne, tym bardziej że mieszanka wygląda jak woda ze starym olejem nie z nowym. Więcej, na bagnecie oleju nie ubywa, jest czysty jak należy i nie ma żadnych pianek i tego typu cudów. Ktoś mi podpowiadał, że coś w chłodnicy oleju pod filtrem mogło się wydarzyć. Mogłem coś uszkodzić jak wykręcałem filtr oleju? W ogóle może tam się mieszać olej z cieczą chłodzącą? Temperatura ok na blacie, grzeje się i studzi jak powinien. Może to nie olej tylko ropa? Inny 'znawca' mówi że może paliwo mi się leje do chłodzenia przez webasto. To możliwe? Faktycznie od niedawna webasto zaczęło się załączać z racji niższych temperatur. Nie wygląda mi to na ropę, ale chyba wole wszystko sprawdzić zanim zdejmę głowicę. No i ostatnia zagadka: Czy test co2 w płynie ma sens, czy lepiej zrobić badanie kompresji? Mam takie ciche marzenie, że to może taki jednorazowy incydent przez jakiś wypadek przy wymianie oleju i po przepłukaniu układu będzie dobrze. Sam już nie wiem co z tym zrobić... :cry2:

 

Przeszukałem już forum i pół internetu, nie znalazłem nic pomocnego :?

 

 

viewtopic.php?f=72&t=117890

Opublikowano

Raczej nie. Na pewno woda jest bardziej agresywna dla pompy wody i może uszczelek ale na to drugie to raczej nie aż tak. Pompa dostaje bardziej po tyłku bo jest tak jak by smarowana związkami zawartymi w płynie.

W omegach v6 płyn się często mieszał z olejem jak poszła chłodniczka oleju. Dużo mechaników przez to zwalało głowicę.

Opublikowano
No właśnie dla tego chce wszystko wcześniej wybadać, żeby nie popełnić tego błędu i nie ruszać fabrycznej uszczelki jak jest dobra. Idę spuszczać, płukać, zalewać i obserwować :)
Opublikowano
Witam,

Ktoś mi podpowiadał, że coś w chłodnicy oleju pod filtrem mogło się wydarzyć. Mogłem coś uszkodzić jak wykręcałem filtr oleju? W ogóle może tam się mieszać olej z cieczą chłodzącą? Temperatura ok na blacie, grzeje się i studzi jak powinien. Może to nie olej tylko ropa? Inny 'znawca' mówi że może paliwo mi się leje do chłodzenia przez webasto. To możliwe? Faktycznie od niedawna webasto zaczęło się załączać z racji niższych temperatur. Nie wygląda mi to na ropę, ale chyba wole wszystko sprawdzić zanim zdejmę głowicę.

Ktoś ci dobrze podpowiedział.

Olej może się mieszać z płynem przez uszkodzone uszczelnienie wymiennika ciepła. Był już taki przypadek na którymś z for, jeśli dobrze kojarzę były też fotki co i jak.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.