Skocz do zawartości

Zmiany konstrukcyjne w silniku 528 pod koniec 1999r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jak w temacie , słyszałem że miała miejsce modernizacja w tym silniku pod koniec lat 1999 w ostatnim jego kwartale ale nigdzie niemoge znaleźć jaka to zmiana i kiedy dokładnie wprowadzona. Jestem na etapie zmiany e39 tds na e39 528i i chce kupić silnik już po zmianach . Jak odróżnić nowy od starego? Wiem że najpewniej kupic coś z roku 2000:).
Opublikowano

hmm, zdaje się, że wtedy silnik ten dostał drugi vanos? Ogólnie cała seria dostała i zmieniły się oznaczenia z M52B2x na M52TUB2x, więc w przypadku 528i poszukaj sobie w necie haseł

typu: M52B28 vs M52TUB28. Jak znajdziesz obrazki to zobaczysz że różnice widać gołym okiem. A temat porównawczy był chyba nawet gdzieś na forum.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Znalazłem coś takiego

 

Re: Różnice miedzy M52TUB25 i M52TUB28

 

Postprzez Dawid20 » Czw Maj 24, 2012 6:46 pm

Więc tak , blok i glowica są takie same . Inny jest wał , korby i tłoki . Z tym że same tłoki z M52TUB25 sa o jakiś 1mm (dokładnie chyba o 0,95mm) wyższe od tłoków z M52TUB28 . Tłoki z 2,5 można od góry z frezować o 1mm i mamy tłoki z 2.8 . Chciałem też zaznaczyć że tłoki z pojedyńczego Vanosa nie podejda do podwójnego z racji braku odpowiednich wycięć w tłoku na zawory wydechowe . Wałki rozrządu są inne . Przyda się dla potomnych :wink: Pozdrawiam :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.