Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czy ktoś z Was orientuję sprawdzić przełożenie mostu gdy nie ma na nim naklejki i nie można tego sprawdzić po vinie ?

 

Opisze po co mi to potrzebne , posiadam BMW e39 2,3IA 99r, Jakiś czas temu zaczęło coś wyć z tyłu , myślałem na początku że to opony, więc zamieniłem koła , ale nic to nie dało, następnie sprawdziłem hamulce , okazało się że są na wykończeniu, więc wymieniłem cały komplet , i również zero efektu , został więc dyfer.

Udałem się do znajomego który handluje częściami do BMW , powiedział że ma most 3,46, ale nie ma na nim naklejki.

Dlatego też moje pytanie brzmi , jak sprawdzić jego przełożenie, gdyż w słowo sprzedającego nie bardzo wierzę .

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to nie można sprawdzić po VINie?

Jeśli nie jest typowy to nawet tu na forum ktoś ci vin rozkoduje.

A jak zwykły to żaden problem znaleźć.

Podaj jaki masz silnik jaką skrzynię i czy sedan czy kombi i się znajdzie.

Swoją drogą nie widziałem jeszscze mostu z którego by odpadła ta naklejka.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

dyzio255 dzięki za odpowiedź

 

Nie mogę sprawdzić po Vinie , gdyż jak pisałem, most jest od chłopaka który handluje częściami , i to auto już jakiś czas temu zostało rozłożone , więc nie ma skąd spisać vinu . A to że rozkodowanie po winie to nie problem to wiem już dawno , gdyż można to zrobić najłatwiej na realoem.com.

 

Może ja źle napisałem albo Ty źle zrozumiałeś :), ja wiem jakie powinienem mieć przełożenie w mojej BMW , 3,23 , ew. 3,46 , poza tym pisałem w pierwszym poście jakie mam BMW , tylko nie dopisałem że kombi.

 

Naklejki nie ma na moście który chce kupić , most był od 3.0 sedana , po lifcie .

Na moście wbity jest taki numer, 1214331J , szukałem po nim w necie , to rozpiętość jest zbyt duża , gdyż numer powtarza się na mostach z przełożeniem 3.07. 3,23 oraz 3,46 dlatego też może pytanie jw.

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

na stronie roeloem wpisujesz ostatnie 7 znaków vin w rubryce

 

Po za tym przełożenia oblicza sie chyba przes stosunek trybów...

Edytowane przez tomus_82
Opublikowano
Ogólnie przełożenie jest to stosunek wału/koła napędzającego do wału/koła na napędzanego. Może spróbuj zrobić znaki na mocowaniu wału napędowego i na mocowaniu pół osi i kręcić wałem aż do zrobienia jednego obrotu przez mocowanie pół osi i tyle ile razy obróciłeś wałem to powinno być przełożenie. Nie wiem czy takie sprawdzenie ma się jakoś do mostów napędowych bo tak np. można sprawdzić zwykłą przekładnie zębatą a most jest trochę bardziej skomplikowany, ale skoro most sobie na wierzchu leży to można sprawdzić, może któreś z dostępnych przełożeń przypasuje do wyniku, który otrzymasz
Opublikowano

tomus_82 dokładnie wiem co trzeba zrobić na stronie roeloem, ale pisałem już wcześniej iż, nie chce wiedzieć jakie przełożenie powinno być u mnie(dokładnie to wiem) ale jak sprawdzić przełożenie mostu gdy nie ma naklejki na nim , gdyż człowiek który sprzedaje części ma taki most ale bez naklejki. Czy mógł byś coś bliżej w temacie "Po za tym przełożenia oblicza sie chyba przes stosunek trybów..."?

 

tomus_82 dobrze że zostawiłeś sobie ten 1% gdyż w originale było u mnie przełożenie 3.23, ale w zeszłym roku zmieniałem most gdyż poprzedni również wył i założyłem 3,46 , według roeloem również był montowany w moim modelu/roczniku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DR41&mospid=47554&btnr=33_1041&hg=33&fg=05&lang=pl

 

MateuszCHUDY już o tym słyszałem i nawet sprawdziłem ten sposób, i teoretycznie wychodzi coś w granicach 3,46 , niestety nie wiem czy jest to dobra metoda :) dlatego pomyślałem że jest sposób by sprawdzić most po jakimś numerze wybitym na obudowie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

metoda jest dobra pod warunkiem , że jedna flanszę blokujesz.

Drugą flanszą robisz dokładnie jeden obrót i liczysz ile razy obracał sie atak.

Warunek dokładnie zablokowac jedną flansze i wykonać dokładnie jeden obrót.'

 

Albo poszukać dyfra z czytelną naklejką :D

Jak chcesz to mam dyfer od 520i kombi w dobrym stanie < chyba 3,70>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.