Skocz do zawartości

e39 530dA - Problemy po wymianie pompy wstepnego cisnienia.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Mam problemy z bumą :( Zaczne od poczatku.

Podjechalem do sklepu no i juz nie odpalila. Maska w gore no i widze ze paliwo nie jest w ruchu. Schyliłem się pod auto u trzask z pięscią w pompe i poszło. Auto palilo i jezdzilo okey przez kilka tygodni. Pozniej nie chcialo sie wkrecic powyzej 3,5 tys a przy mocniejszym gazie nie chcialo biegów zmienic bo obroty nie szly w góre.

Przyszedł czas na pompe - wymieniłem na pierburga 570 zł. No i niby wszystko ok - auto jedzie jak powinno zmienia biegi kiedy powinien aż po 2-3 tygodniach pojawily sie problemy z gaszeniem auta. Komp pokazał jakies bledy zwiazane z czujnikiem cisnienia na listwie - skasowalem bledy i przez jakis czas bylo okey. Auto znowu zaczelo gasnac kilka sekund pozniej po przekreceniu kluczyka a po kilku dniach wyskoczył komunikat Fuel injection system error (cos w tym stulu) od razu silnik glosniej chodzi jak 2,5 tdi od audi :P i slabiej przyspiesza.

Czytając fora sporo ludzi wspomona ze przyczyną jest w/w pompa progową ze jest już kiepska i nalezy ja wymienić. Skoro ja juz wymieniłem to szukam dalej. Podczas dalszej podróży wyskoczyl znowu ten blad i zatrzymalem sie wylaczylem silnik a po ponownym uruchomieniu bylo juz ok.

 

Jakis czas tak jezdzilem lecz czas to naprawic. Dzisiaj podlaczylem kompa i troszke pojezdzilem z nim (autocom) testowalem cisnienia pompy progowej na 3 biegu od 60 do konca i kiepsko widze tą pompe:

 

http://files.tinypic.pl/i/00448/nkdodkgtjdcd_t.jpg

 

Przy okazji pokazal sie kolejny błąd.

 

 

Co o tym wszystkim sądzicie ?

Aha jeszcze jedna moze bardzo wazna sprawa. Jadac z podlaczonym kompem wszystkie parametry live pokazywalo normalnie poza predkoscia pojazdu. Bylem polaczony z silnikiem. Predkosc na liczniku 110km/h a na kompie 6 lub 7 km/h. Jak podlaczylem sie z ABS-ami to przy 10km/h zrywalo polaczenie - pewnie ze wzgledow bezpieczenstwa.

Moze to miec cos wspolnego z moim problemem?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

regulator ciśnienia nawala, skoro gasi z opoznieniem, dodatkowo ogranicznik cisnienia powrotu paliwa, skoro po wymianie pompy tak małe cisnienie masz wstepne, ale najpierw zrobilbym porządek z gaszeniem, sprawdził cisnienie wstepne po naprawie, dopiero potem zajal sie ogranicznikiem.

Jakby nie patrzec, troche kasy pójdzie, współczuję.

Opublikowano
gdzie jest regulator cisnienia ? gdzies na listwie ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

ciezko to zdemontowac ? Rozumie ze chodzi o czesc nr 20. http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/530d-M57/LHD/A/2001/may/browse/fuel_preparation_system/fuel_inject_syst_diesel_high_press_pump/

 

Czy moze byc powiazane z cieskim gaszeniem nieszczelnosc w podcisnieniach ? Gdzies takie cos wyczytalem.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

a niby co ma podcisnienie do gaszenia?

Tutaj gasi sie tak, ze w momencie wylaczenia zaplonu zawor otwiera sie na max, przez co natychmiast upuszcza cisnienie z listwy. Jesli sie zawiesi iglica w nim, to silnik zgasnie dopiero jak cisnienie wstepne zejdzie od wylaczonej pompy progowej, a schodzi nieco wolniej i dlatego te 2-3sek jeszcze pracuje (o dziwo, bo to dla mnie zagadka wciaż, przeciez wtryski nie sa wysterowywane po wylaczeniu zapłonu?!). Zagadka pozostała, ale dzieje się tak, jak to opisałem.

 

Ale słyszałem też ze zapchany filtr paliwa powoduje opoznione zgaszenie i faktycznie po jego wymianie ustąpiło i może mieć to też wpływ na słabe ciśnienie wstepne, więc jesli nie wymieniałes dawno filtra to zacznij od tego?

 

Regulator (tak, to nr 20) zdejmuje sie dość prosto, dostepne z góry, musisz zdjac kolektor ssacy i wężyk nr 6, bo on bodajże przeszkadzał. Potem przy jego przykrecaniu uwazaj zeby dokrecic z czuciem, bo ja miałem dokrecone za mocno i mikroskopijnie urwało się łączenie ze stożkiem uszczelniającym i mialem wyciek paliwa (jakoś rok czasu od wymiany)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.