Skocz do zawartości

Żółta kontrolka oleju


Misiorr

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie czy mam się już przejmować czy jeszcze nie....

Po dłuższej trasie, czasami nawet po mieście, po wyłączeniu silnika zapala się na kilkadziesiąt sekund żółta kontrolka oleju.

Zgodnie z instrukcją należy sprawdzić stan oleju bo może być za mały i w wolnym czasie go uzupełnić.

Problem w tym że stan oleju jest dobry (sprawdzony na postoju, jest pod górną kreską).

Zastanawiałem się czy wyświetlanie informacji o zbyt małym stanie oleju nie bierze się czasem z tego, że jest on po prostu rozprowadzony po silniku w czasie jazdy i zanim ścieknie po zatrzymaniu do czujnika, wskazuje on zbyt mały poziom. Później się nie zapala, dopiero jak autko pojeździ parę godzin i wyłączę motor.

Aby być spokojnym próbuję upewnić się w swej teorii - która oczywiście może być błędna...

Będę wdzięczny za wymianę Waszych doświadczeń....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psychicznie to przygotuj sie na czujnik 300-500zł, bo jak powiadasz ze oleju masz

pod górną kreską
.

Jak by było coś na kablach to byś miał stałe świecenie lub objawy ni z gruszki ni z pietruszki a tu z twojego opisy by wynikało że te sygnały pochodzą od czujnika.

Tak czy tak to sie dobrze upewnij czy to naprawdę czujnik bo trochę drogi.

Może sie pojawią inni użytkownicy co mieli podobne objawy al była inna usterka.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem :

Mialem identyczna sytuacje, zapalała sie kontrolka oleju na zołto po odpaleniu auta, pprzeglad bezpiecznikow pomogł, bezpiecznik nr. 30 byl padniety. Po wymianie wszystko jest w normie.

Jeszcze od siebie dodam : łapmy sie wszystkiego przed zakupem nowego czujnika nawet splunąć trzy razy za siebie ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Tylko oryginał kolego.....zamienniki nie działają prawidłowo......z praktyki wiem sam :wink: :wink: ale to nie tylko problem zamienników tych czujników w X-ach.W każdym modelu BMW praktycznie zamienniki słabo działają :mad2: :mad2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się wymienić czujnik bez konieczności spuszczania oleju ? Mechanik mówił żeby to zrobić przy kolejnej wymianie oleju, najgorsze jest to że właśnie ją miałem a czujnik padł zaraz po niej :duh: no chyba że to nie jest mój czujnik bo i tak bywa :mad2: Tak czy siak drazni mnie trochę ten błąd. Ja akurat mam e60 ale chyba wiekszej różnicy nie ma :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest w misce od spodu a żaden mechanik się nie podejmie zmieniać w biegu tz z olejem w misce.Co najwyżej spuścić aktualny olej i zaleć go od nowa a przy okazji te resztki z dna miski odstawić na bok i dolać świeżego oleju.

Zobacz tu gdzie jest ten czujnik . http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=11_3459&hg=11&fg=10

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.