Skocz do zawartości

BMW 525d 2001 163km kopci na zimnym silniku i nierówno pracu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam moje BMW 525diesel common rail po dłuższym postoju najczesciej z rana kopci jakby nie spalał ropy aż do rozgrzania silnika, przy tym nierówno pracuje jakby na jeden lub dwa cylindry nie pracował. Odpala bez problemu. Rozgrzana pracuje idealnie i nie kopci. W aucie sprawdzone zostały wtryski, ciśnienie silnika, EGR, odma, świece, wyczyszczone wtyczki wtrysków, oleju nie ubywa tylko jakby wiecej palił ropy na zimnym silniku niz powinien, elektronika sprawdzana na porządnym sprzęcie wszystkie odczyty prawidłowe. Nie mam pojecią (mechanik zresztą tez) co robic dalej. Pomóżcie Edytowane przez adrian2852
Opublikowano
Mam jeszcze nagrany film jak kopci z rana tylko nie wiem jak dodac. Co jaszcze ważne po sprawdzaniu tego wszystkiego auto zaczęło przez pare dni mniej kopcić lecz zaczęło na nowo. :mad2:
Opublikowano

A sprawdzałeś w jakim stanie są świece żarowe? robi się coraz chłodniej, przez co coraz większe znaczenie odgrywają świece żarowe. Jeśli nie dogrzewają silnika jak powinny to może on nierówno pracować. Widać to już zwłaszcza w bardziej mroźny poranek - wtedy przy walniętych świecach silnik potrafi klepać i drgać jak w Ursusie dopóki się nie rozgrzeje.

Pzdr.

Opublikowano
jedna była spalona juz wymieniona reszta jest ok. Mysle ze jakby swiece były do kitu to by kopcił przez chwile a nie przez 10 minut. A jak świece były sprawdzane było z rana po 15 stopni to nawet nie włączało sie grzanie świec tylko mechanik sprawdzał poprzez odłączanie jakiegos czujnika. Na kompie wszystko ok i parametry wporządku. Na zimnym jak i na ciepłym odpala jak powinien
Opublikowano
Coś jest na 100% nie tak, kopci jak nasz Star w robocie. Ani to nie wygląda na spalanie oleju, przy czym jest niebieski dym, ani na czarno jak za duża dawka paliwa. Ten kolor raczej podpada na usterkę przy której do komory spalania dostawała by sie woda lub płyn- taki siwy dym, ni to czarny ni niebieski :?
Opublikowano
Według mnie ten dym nie jest od płynu chłodniczego tylko od spalania oleju.Turbo może puszczać olej,świszczy zbyt głośno jak na moje ucho.Czy nie spala ,czy moc jest ok.? sprawdź doładowanie turbiny.Wejdź pod auto i zobacz czy z katalizatorów lub koło turbo nie cieknie olej.Słychać na tym filmiku jak coś rzęzi,tak jak by katalizator.
Opublikowano
Katalizatorów nie ma a płynu ani oleju nie ubywa. Auto napewno kopci z niespalonego paliwa bo nie chodzi na zimnym na któryś cylinder. Jak sie rozgrzeje jest ok.
Opublikowano

Paliwo kopci na czarno, raczej.Świece żarowe grzeją tylko przed rozruchem i mają wpływ na pracę silnika tylko przez kilka sekund po odpaleniu.Tak jak pisze wyżej kolega Manolito gdy któraś świeca padnięta to telepie budą .Skoro upierasz się że to paliwo to sprawdź wtryski i pompę CR.Jak są dobre to przyjrzyj się tej turbinie.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Wyszło jednak ciśninie na cylindrze tylko teraz co? Na zimnym silniku wyszło 17 po próbie olejowej 20 a na ciepłym 30 bar. czego to moze być wina?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.