Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Przeszukałem całe forum ale nie znalazłem odpowiedzi na zagadkę w moim aucie. Mianowicie na biegu jałowym trzymając pedał gazu w idealnie tym samym położeniu przy obrotach od ok 1800 do 2200 obroty zaczynają spadać a auto zaczyna bardzo nierówno pracować co widać od razu na wykresach w inpie.

Czytałem że może to być czujnik CR, pod obciążeniem czujnik ciśnienia pokazuje poprawne wartości tak więc go odrzucam jako sprawcę.

Dodam że dzieje się to raczej również podczas normalnej jazdy, zarówno na zimnym i ciepłym silniku. Trzymając auto na ok 2 tyś obrotów, zaczyna szarpać (skrzynia automat). W silniku wyskakuje mi tylko błąd DPF'a, ma już w sobie najwyraźniej zbyt dużo śmieci i coś nie chce się wypalić. Poza tym żadnych innych błędów. Po skasowaniu można przejechać kilka dobrych km zanim znowu się on pojawi.

Mam również drugie pytanie: z którego czujnika brane są dane do inpy odnośnie temperatury silnika? Zaraz po uruchomieniu auta pokazuje mi 85 st płyn i temp silnika, na teście zegarów jest temperatura 20 st. Po rozgrzaniu inpa pokazuje 138 stopni a zegary 95. Może w tym jest problem?

 

Zimny silnik:

http://img94.imageshack.us/img94/9820/10if.jpg

 

Cieply silnik:

http://img834.imageshack.us/img834/3373/tsd3.jpg

 

Po nagłym wciśnięciu gazu:

http://img534.imageshack.us/img534/1395/t8s7.jpg

 

Dzięki za wszelką pomoc!

Opublikowano

Witam,

 

Załączone "obrazy" pokazują jakieś - jak dla mnie - dziwne wyniki pomiarów. Na przykład prędkość obrotowa silnika na poziomie 778 obr (?) podczas gdy ma być około 2000 (zgodnie z Twoim opisem), napięcie w instalacji ponad 15 V, podczas gdy nie powinno przekroczyć 14,8 ... Wygląda to raczej jakby była jakaś niezgodność odczytu - problem z oprogramowaniem albo ustawieniami

Opublikowano

Obroty pokazuje ok, tylko ostatnie zdjęcie tyczy się zwiększenia prędkości obrotowej silnika.

Z temperaturami problem rozwiązany, ta wersja inpy ma jakiś wewnętrzny błąd. Na kompie boscha pokazuje ok, tyle ile jest na zegarach.

W każdym razie, zaczynam od czyszczenia dpf'a i sprawdzenia całego układu bo również turbo nie doładowuje jak powinno. Albo zapchany dpf na tyle że turbo więcej się nie nakręci albo dpf wariuje z ciśnieniami bo turbo za słabo ładuje...

Opublikowano
I jak udało się coś już ustalić bo podobne objawy miało volvo mojego braciaka przy wypalaniu DPF-a ale po ustępowało , wyglądało to tak jak by auto samo wymuszało na kierowcy podwyższenie obrotów w celu przeprowadzenia procesu wypalania, ale to tylko moje przypuszczenie
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.