Skocz do zawartości

E46 330D demontaż turbiny


fenriz666

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś z was demontował już może turbinę?czy jest to trudna operacja?mniej więcej jakie kroki trzeba poczynić aby w jak najprostszy sposób wyciągnąć turbo?Może jakiś manual?Ile mniej więcej czasu to zajmuje?Czy konieczne jest zdjęcie kolektora wydechowego?chodzi mi oczywiście konkretnie o model 330d 184KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak dla mnie to troche roboty z tym jest:-) trzeba odkrecic wydech od turbiny i najlepiej go z tamtad wyciagnac

-oslony pod silnikiem i te trojkatne wzmocnienie tez

-wyciagnac filtr powietrza bo pod nim sa 3 zaslepki i pod nimi 3 sruby trzymajace turbo z kolektorem

- odpinasz rury torbo-intelcooler i turbo-filtr powietrza

-waz olejowy albo od turbo albo przy silniku

-rurke z wezem odprowadzajace olej od turbo

-no i wyciagasz tyrbo

 

troche jest z tym zabawy bo jak pierwszy raz wyciagalem to nie wiedzialem jak je odwrocic zeby je z tamtad wyciagnac.

najlepiej odkrecic turbo od kolektora na koniec i we dwoch, ktos w kanale trzymie turbo a ktos odkreca.

 

A dlaczego wyciagasz turbine? regeneracja? jesli tak to nie zapomnij wyczyscic miski olejowej i pompy oleju:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ostatnio u siebie także służę pomocą :) kolektora wydechowego nie musisz ściągać. Na pewno wszystkie plastiki od spodu i wzmocnienia pod silnikiem, plastiki z silnika żeby wyjąc filtr powietrza i dostać się do śrub. Nasadkę 12kątną rozmiaru już nie pamiętam 12 albo 13. Zestaw montażowy turbosprężarki ELRING (nakrętki, podkładki miedziane, uszczelka turbo-kolektor) dostępny w intercars za 36zł. Gdzie w BMW sama metalowa uszczelka między kolektor a turbo kosztuje ok 70zł. Przydałby się też klucz dynamometryczny podczas składania. Aha u mnie turbo nie dało się wyciągnąć bez odkręcenia i wyjęcia łapy od silnika i jest tak w każdym 3l E46 nawet TIS podaje aby zdemontować łapę. Ale widzę że koledze z góry udało się bez demontażu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę sprawdzić luzy osiowe i poprzeczne no i obejrzeć stan łopatek ponieważ turbina mi tak jakoś dziwnie gwiżdże ale tylko powyżej 3000 obr.i to jest taki metaliczny gwizd coś jak start odrzutowca.Objaw ten jest tylko podczas jazdy czyli pod obciążeniem.Inpa nie wykazuje żadnych błędów.Turbo trzyma parametry zadane przez ECU a nawet je przewyższa czyli wg mne powinno być ok.Wszystkie przewody i rury sprawdziłem i nieszczelności nie ma.Auto dobrze ciągnie bynajmniej tak mi się wydaje.Kolega ma takie samo autko i jego jedzie tak samo tyle że nie ma tego gwizdu turbiny.Objawów kopcenia też nie ma.Ostatnio zdjąłem Intercooler i trochę syfu tam było a w rurze od turbo do IC trochę oleju wykapało ale naprawdę niedużo i teraz nie wiem czy to jest normalne czy być może trzeba już myśleć o regeneracji albo wymianie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a jaki masz przebieg? bo ja tez mialem dziwny dzwiek turbo, nie taki czysty gwizd tylko tez taki metaliczny, powyzej 2,5rpm. Zlikwidowalem to nieszczelnoscia weza IC, biegnacego do EGR. Tzn tak mi sie wydaje, bo od kad to zrobilem to problem ustal, tylko zostalo mi lekkie kopcenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a jaki masz przebieg? bo ja tez mialem dziwny dzwiek turbo, nie taki czysty gwizd tylko tez taki metaliczny, powyzej 2,5rpm. Zlikwidowalem to nieszczelnoscia weza IC, biegnacego do EGR. Tzn tak mi sie wydaje, bo od kad to zrobilem to problem ustal, tylko zostało mi lekkie kopcenie.

auto ma 215.000 ale traktuję to z przymrużeniem oka bo pewnie będzie ponad 300 jak nie więcej z tym że jak go kupowałem to nie dociekałem tego bo lepiej nie wiedzieć takich rzeczy :) a wracając do problemu muszę w takim razie obejrzeć jeszcze raz dokładnie ten wąż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście w dolot, zapocony wąż przy połączeniu turbo a jako że szykuję się na chipa i jeżdżę ze 2-3 razy w roku trasy po ok 5000km to wolałem mieć już to za sobą. Po rozebraniu okazało się że również po stronie gorącej zaczynała puszczać. Zrobiłem w STS Turbo którzy to cierpliwie odpowiadali na każde moje pytanie i opisywali wszystko szczegółowo :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.