Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam poważny problem ze swoim w/w BMW X5,z którym mechanik próbuje się uporać,lecz póki co bez pozytywnych

rezultatów. Chciałbym przedstawić problem, z którym nie potrafię dotychczas się uporać.

Wyprowadziłem samochód z garażu i po 50 metrach jazdy najpierw zaświecił sie ABS a za chwilę samochód przeszedł w stan awaryjnej jazdy a następnie przestały działać zegary na liczniku, brak mocy w samochodzie,

Świeci się:

-ABS,

-wyskoczyła informacja CHECK ENGINE SOON oraz TRANS. FAILSAFE PROG.

-kontrola trakcji , czyli wszystko po kolei.

 

Mechanik podłączył komputer i odczytał tego typu błędy :

80 - szyna CAN - błędny

82 - CAN - komunikacja z kontrolą trakcji zakłócona (błąd nie kasuje się)

81 - komunikacja na magistrali CAN ze sterownikiem silnika - błędny

221 - sygnał CAN z ASR (błąd czasowy sygnału)

220 - sygnał CAN ze sterownikiem skrzyni (bład czasowy sygnału)

 

Jak już wspomniałem komputer nie kasuje błędu 82.

 

Czy ktoś z Was spotkał się wcześniej z takim przypadkiem? Co mogę zrobić i co uległo uszkodzeniu ?

Opublikowano

Skoro nikt z kolegów na forum nie potrafi znaleźć rozwiązania, powiem co zrobiłem dalej.

Szukałem porady u kilku elektroników ,a oto ich opinie:

1.Sterownik skrzyni biegów lub

2.Sterownik pompy ABSu, ASR lub któryś z czujników ABS przy kole.

 

Szukam jakiegoś naprowadzenia i pytanie moje - Czy któryś z kolegów miał podobny problem?

 

Przypominam, że wyskakuje błąd 82 - komunikacja z kontrolą trakcji zakłócona,którego nie da się skasować a po tym wyskakuje błąd 220 - sygnał CAN ze sterownikiem skrzyni (bład czasowy sygnału)

Opublikowano
Nie robiłeś czegoś pod tylną kanapą? Sprzątałeś? Odkurzałeś? Sprawdź wszystkie wtyczki od sterowników i kompa.Coś mi świtają podobne błędy, kiedyś miałem jedną wtyczkę źle podpiętą, na jazdę nie miało to wpływu ale jakieś kontrolki się pozapalały i były błędy. Nie jestem pewien ale może...
Opublikowano

Kierunek poszukiwań raczej właściwy, zacząłbym od:

1. sprawdzenie stanu akumulatora,

2. sprawdzenie napięcia ładowania

3. odłączenie akumulatora na noc

i dalej jak to nic nowego nie wniesie to:

ponowne skanowanie błędów i przede wszystkim sprawdzenie czy da się kompem połączyć ze sterownikami /ABS-u, skrzyni, silnika itp/... Z tym co się nie da, to pewnie sprawca. Przy samej czujce abs-u raczej takich szopek nie ma.

Opublikowano

Akumulator zmieniłem pół roku temu o tych samych parametrach.

Z tego co wiem mechanik jeszcze nie sprawdził oporu czujników i nie wiem czy są sprawne, jednak wspomniał ,że nie może połączyć się ze sterownikiem pompy ABSu.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.