Skocz do zawartości

M42 stukanie zaworów w przedniej części silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

uprzejmie proszę o poradę: otóż mam silnik m42b18 zalany olejem Mobil 10W40 - na bagnecie poziom 5-6 mm powyżej minimum, przebieg 185 000. Od pewnego czasu zaczęło dobiegać stukanie pod pokrywą klawiatury w przedniej części silnika. Stukanie jest nierównomierne. Z tego co się już zorientowałem to regulacja zaworów w tych silnikach jest hydrauliczna (dobrze piszę?) + rozrząd na łańcuchu. Proszę o opinie - tak z doświadczenia - co może być przyczyną stukania?

 

Student

Opublikowano

Sugestie dotyczące naprawy - co wymienić, jaki jest mniej więcej koszt części? Czy przy okazji wymienić rozrząd? Będę wdzięczny za porady.

 

Student

Opublikowano

Dziś ściągnąłem pokrywę rozrządu - wygląda to na uszkodzony napinacz chodzi bardzo luźno - tylko teraz pytanie - ponieważ jest to napinacz hydrauliczny jak powinen się zachowywać "na sucho"? Rozejrzałem się trochę za częściami i raczej nie jest wesoło. Czy ktoś mógłby polecić mi jakiś sklep na Śląsku - Gliwice?

A żeby już było w ogóle super wesoło to podczas demontażu dosłownie w rękach rozleciała mi się plastikowa części chłodnicy - w związku z tym chętnie kupię używaną.

 

Student

Opublikowano

na sucho napinacz jest na spręzynie która wstępnie napina rozrząd kiedy nie ma ciśnienia oleju.

kupując nowy jest zblokowany w pozycji montażowej i lepiej go nie rozbierać bo cięzko się składa.

do kontroli ślizgi i łańcuch, koła zębate też pewnie będą miały ostre zęby...

jak naprawisz rozrząd to zniknie przyczyna stukania w przedniej części silnika- prawdopodobnie łańcuch jest luźny i tłucze o obudowy dekla rozrządu.

pozdrawiam

Opublikowano

Rzeczywiście po wymianie samego napinacza stuki nie ustały... czyli do wymiany będzie cały komplet rozrządu (bez napinacza, który mam już nowy). Czy znacie może sklep, gdzie mógłbym w rozsądnej cenie kupić zestaw do wymiany rozrządu?

 

Pozdrawiam,

 

Student

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No! w zeszły piątek zakończyłem temat stuków w silniku. Okazało się, że pokruszyła się szyna prowadząca (umiejscowiona naprzeciwko szyny napinającej). Wymieniłem: łańcuch, napinacz, szynę prowadzcą, uszczelkę pod deklem "klawiatury", uszczelkę pokrywy łańcucha (2 razy), uszczelkę obudowy termostatu (2 razy), simmering wału. Koła okazały się być w bardzo dobrym stanie więc zostały. Teraz silnik pięknie śpiewa! Uszczelki wymieniałem dwa razy gdyż naprawa prowadzona była na raty. Pierwszy mechanik odmówił (i w sumie uczciwie) wymiany łańcucha gdyż stwierdził, że nigdy tego nie robił i nie podejmie się. Drugi mechanik zrobił to perfekcyjnie jednak miałem przygody z łańcuchem. Pierwszy zamówiony łańcuch okazał się nie zakuty więc został wymieniony na zakuty fabrycznie. Dość długo czekałem na szynę prowadzącą gdyż raz przyszła nie taka jak trzeba a drugim razem przysłali uszkodzoną. Walka o zwrot trwała tydzień. Poza tym podczas demontażu chłodnicy ta raczyła się rozlecieć w mak (kołnież wlotowy pokruszył się w rękach). Podsumowując wymiana kosztowała mnie do kupy 1300 złotych.

Teraz czeka mnie wymiana tłumika - znalazłem zamiennik za niecałe 300 zł.

 

Student

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.