Skocz do zawartości

[E46] HARMAN KARDON problem z przyciskiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koniecznie muszę pchać kabel do skrzynki bezpieczników? Nie mogę po prostu podłączyć 12V od tego zasilania, które mi szło do przycisku ASC?

 

Magistralę K-Bus, czyli PIN 23 w centralce mogę podłączyć np. pod 7 pin w kostce radia czy to tak nie działa i też muszę gdzieś ciągnąć?

Opublikowano (edytowane)

Hmm dziwna sprawa, sam dziś robiłem u siebie konwersje przycisku 5-cio pinowego od ASC na panel 3 pinowy, i u mnie wszystko działa idealnie. Nawet sam panel działał kiedy od ASC miałem tylko masę a plus właśnie z panelu, więc chyba nie ma innej opcji żeby go zasilić, jak tylko z nazwijmy to większego przekażnika napięcia.

Od przycisku ASC masz tylko zasilanie na podświetlenie i najprawdopodobniej ten prąd jest za mały, żeby włączyć panel i utrzymać napięcie. Zresztą zauważ, jaka jest chociażby średnica tego kabelka od zasilania ASC a np. od zasilania zapalniczki.

 

Jeśli nie chcesz iść w bezpieczniki, to spróbuj się podłączyć pod + zapalniczki.

 

K-bus jest umieszczony nad bezpiecznikami, taka mała czarna paczuszka, wystarczy zajrzeć za bezpieczniki, i tam podpinasz kabel, krótko mówiąc z pinu 23 w panelu jedziesz do K-busa i już, sygnał dla sterownika wysłany.

 

A powiedz, czy dioda od przycisku HK się pali jak go włączasz?

Próbowałeś włączać te przyciski na zapłonie i włączonych światłach?

 

edit: sprawdź jeszcze czy nie masz upalonego bezpiecznika ASC w sektorze 33.

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
no nie do końca ponieważ do przycisku ASC idzie +12 V z bezpiecznika F33 , podświetlenie jest osobno z modułu świateł , dwa przewody do sterownika ASC oraz jedna masa czyli zasilanie jest

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Bezpiecznik F33 zasila moduł ASC, a z niego wychodzi przewód sygnałowy dla włącznika w panelu.

Z modułu świateł wychodzi przewód sygnałowy dla podświetlenia panelu.

Masa wychodzi od modułu ASC.

Panel musi być zasilony osobnym, grubym przeowdem z gniazda bezpieczników F42 30A.

 

Jeśli tak będzie podłączony układ to wszystko będzie działać jak należy (ewentualnie próbowaćpodłączyć się grubym kablem pod + zapalniczki).

 

Sprawdź ten bezpiecznik F33, ponieważ jestem prawie pewien, że jest upalony (przerwa w układzie), 5A nie przeniesie takiego natężenia, które wymaga na nim panel , nie ma takiej opcji.

Opublikowano
no to jest oczywiste ale mówię że tam jest +12 V , zastanawia mnie sprawa tego K-line ponbieważ nigdzie na schematach nie potrafię tego zlokalizować ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

OK już znalazłem ...

 

więc tak , k-line służy do diagnostyki urządzeń podpiętych do panelu , np w przypadku podgrzewanych siedzień mamy możliwość diagnozy z poziomu komputera diagnostycznego i błędów zapisanych w switch centre w przeciwieństwie do siedzeń które są obsługiwane tylko przyciskami , wtedy kody błedów wyświetlane sa w inny sposób przez odpowiednią sekwencje zapalania diody ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Zgadza się TC, ale amperaż 5A za niski żeby utrzymał panel w działaniu. Sygnał K-Bus potrzebny do możliwości diagnostycznej panelu przez INPA, DIS itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.